Samat tuotteet saa TEMULTA 3 kerta halvemmalla kuin SUomi-"kaupoista" alennuksella!
googletin niin samat korvakorut saa temulta 2 eurolla kun kaupassa Suomessa 20 e
kaverini tilasi "Suomalaisesta kaupasta" facebook mainoksen kautta alennustalvitakin, 99 e! sitten löysi samanlaisen Temulta tai oliko Ali Exptress ja tilasi
pienemmän tai isomman version kokeeksi, ja se maksoi 30 e posteineen !! IHAN SAMA TAKKI sama materiaali!
Kommentit (249)
Vierailija kirjoitti:
Olen myös huomannut että samat kiinatuotteet on täällä kaupoissa ja usein noin 8-kertainen hinta. Ja täytyy ottaa huomioon että tilaat itse yhden kappaleen ja maksat siitä alvit ja postimaksut ja se on silti murto-osa hinnasta. Kaupat ostaa bulkkina paljon tavaraa ja saa siitä alennusta eikä tilaile tietysti jokaista erikseen postimaksuineen. Varmaan ottavat 1000 % katteet per tuote.
Toki yritykset maksavat työntekijöilleen palkkaa, työtiloja, työvälineitä, varastointia, markkinointia, hoitavat reklamaatioita jne. Moniko firma todellisuudessa tilaa tuotteita Kiinasta, eikä toiselta kotimaiselta firmalta tai Euroopasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, paljonko sait mainostamisesta?
Suomi on täynnä köyhää kansaa, Euroopan köyhälistöä olemme, niin kyllä on ihan paikallaan jakaa tietoa mistä halvalla saa vaatetta, arkipäivän käyttötavaroita, harrastejuttuja yms.
Kiitos ap.
Kyllä. Maailman kallein maa suhteessa tulotasoon, ei maailman onnellisin. Köyhdyttämisen agendaa on ajettu erityisesti 2020-2024 Suomeen.
Vihreä siirtymä kiittää.
Kun ostat kiinalaisen krääsän Tokmannilta, se kiinalainen krääsä pitää läpäistä EU standardit tullakseen jälleenmyydyksi EU:ssa. Kun tilaat krääsän Temulta suoraan Kiinasta, mitään standardeja ei tarvita, vaan on ihan sun vastuulla jos ostat myrkkyä tai olematonta laatua.
Ainakin kun me ostimme Temulta, lähes kaikki hajosi heti. Money well spent. Ei enää ikinä osteta sieltä mitään, nyt saatiin pelkkää roskaa.
Se on mahdollista. Ja voi olla sama valmistajakin. Ellei ole kopioija. Että näin.
Vierailija kirjoitti:
Suomen kaupat on täynnä kiinassa tuotettua tavaraa, koska Kiina tekee käytännössä koko maailmalle kaikenlaista. Eikä kaikki ole krääsää tai paskaa, vaan siellä tehdään ihan normaalilaatuista tavaraa. Sitä mikä Suomalaisessa kaupassa on hintansa perusteella laadukasta onkin samaa mitä tilaat halvalla suoraan Kiinasta.
Niinpä. Tietysti labratestillä näkee onko joku kopioinut ja huonompi metalli. Mikä alkuperä.
Vierailija kirjoitti:
Kuka tämän "kaikki pakko saada halvalla" homma on keksinyt ja miksi tässä unohtuu kaikki moraali, reiluus, ilmastoasiat.
Moni ei käy vieraissa kun on reilu kumppania kohtaan, moni ei varasta kun se on moraalisesti väärin, listaa voisi jatkaa loputtomiin....sitten kun ostetaan, rikotaan tuosta vain kaikki säännöt "kun minä vain haluan" kuittauksella?????
Oletko Vesa Keskinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mikä näyttää samalle EI OLE samaa.
Samaa kiinakrääsää ne enimmäkseen on.
Ei ole. Kaupoissa oleva tavara on turvatarkastettu, ja täyttää EU:n vaatimukset. Suoraan Kiinasta tilattu voi olla missä tahansa lapsityöpajassa myrkkyaineista valmistettu.
Edelleen Suomessa on myös ns. orjapajoja ja kyykkykursseja, karenssin uhalla. Eikö niissä mikään huolestuta. Eikä pieni raha ja leikkuri huoleta köyhillä missään maassa? Suomessa on edelleen kauppojen hyllyssä tuotteita suoraan Aasiasta, kaikenlaista metallia ja muovia. Mites niiden laatu. Tarkastuksesta läpi miten?
Vierailija kirjoitti:
Kun ostat kiinalaisen krääsän Tokmannilta, se kiinalainen krääsä pitää läpäistä EU standardit tullakseen jälleenmyydyksi EU:ssa. Kun tilaat krääsän Temulta suoraan Kiinasta, mitään standardeja ei tarvita, vaan on ihan sun vastuulla jos ostat myrkkyä tai olematonta laatua.
Ainakin kun me ostimme Temulta, lähes kaikki hajosi heti. Money well spent. Ei enää ikinä osteta sieltä mitään, nyt saatiin pelkkää roskaa.
Ei tarvitse läpäistä kuin teoriassa, CE merkinnästä päättää valmistaja itse.
Ja muuten tämä samainen merkki löytyi myös Temusta tilaamistani tuotteista.
Täyttääkö ne tuotteet vaatimukset tai ei, niin siitä ei ole takuuta, ei edes vaikka olisin ostanut Tokmannilta.
Niin ja 10 kertaa myrkyllisemmin.
Laittakaa nyt hyvät ihmiset terveys etusijalle älkää ostako tätä myrkyllistä ja terveydelle vaarallista krääsää Kiinasta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen myös huomannut että samat kiinatuotteet on täällä kaupoissa ja usein noin 8-kertainen hinta. Ja täytyy ottaa huomioon että tilaat itse yhden kappaleen ja maksat siitä alvit ja postimaksut ja se on silti murto-osa hinnasta. Kaupat ostaa bulkkina paljon tavaraa ja saa siitä alennusta eikä tilaile tietysti jokaista erikseen postimaksuineen. Varmaan ottavat 1000 % katteet per tuote.
Toki yritykset maksavat työntekijöilleen palkkaa, työtiloja, työvälineitä, varastointia, markkinointia, hoitavat reklamaatioita jne. Moniko firma todellisuudessa tilaa tuotteita Kiinasta, eikä toiselta kotimaiselta firmalta tai Euroopasta?
Mistä raaka-aineet tulevat Suomen firmoille? Mitä kautta kiertävät? Suomen verkkokaupasta saat kuitenkin myyjän tai kauppiaan valitseman, se voi olla myös huono tai hyvä versio. Osa voi järkyttyä mitä sieltä tulee, jos tuotteissa on eroja tai poikkeamia. Jos se ei aina ole ihan kuvan laatua, vaikka usein on. Moni ei tiedä että alennuksella voi tulla se huonompi.
Nyt KELE lopetatte sen temulta ostamisen!! Menee leipä...tai no jää auto vaihtamatta ja mökki laittamatta jos ette ala ostamaan minulta!!! KELE!!!
T:suomiyrittäjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on täynnä köyhää kansaa, Euroopan köyhälistöä olemme, niin kyllä on ihan paikallaan jakaa tietoa mistä halvalla saa vaatetta, arkipäivän käyttötavaroita, harrastejuttuja yms.
Kiitos ap.
Kiinalaisilla ja temusta ostjalilla on sama Jumala = raha. Surullista.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja 10 kertaa myrkyllisemmin.
Laittakaa nyt hyvät ihmiset terveys etusijalle älkää ostako tätä myrkyllistä ja terveydelle vaarallista krääsää Kiinasta..
Tai sitten ei, monissa koe erissä Temun tuotteista ei ole löytynyt enempää myrkkyjä kuin muistakaan.
Mutta toisissa koeostoissa taas on, itse tiedän millaisissa tuotteissa on suurempi riski, ja juuri sellaiset tuotteet ovat niitä joista myrkkyjä on löytynyt.
Esimerkiksi tietyt pehmeät muovit, joissa mahdollisesti on käytetty myrkyllisiä pehmentimiä. Ja Erityisesti pikkutyttöjen suosimat kirkkaat värit ovat toinen riskiryhmä. Nuo ehkä tärkeimpinä.
Vierailija kirjoitti:
Ei siis kiinnosta se, että Temu myy myrkyllistä ja feikkiä paskaa, jyrää todella monien muun yrittäjän elannon maanrakoon, kuormittaa ympäristöämme turhalla krääsällä ja lentoliikenteellä ym.. OK
Mutta välittäkää kersat edes siitä, että kiinakaupasta tilatessanne maksimoitte idästä nousevan supervallan saaman hyödyn teidän vähistä roposistanne. Kiina ei ole kehitysmaa jota pitää tukea, vaan uuden maailmanjärjestyksen ainoa keskeinen määrittelijä. Eikä siellä päin olla samaa mieltä deistä, wokesta ja muusta hapatuksesta vaan länkkärin kyykyttäminen on tavoiteltavaa. Opetelkaa siis mandariinikiinanne
Nalle Puh koska tahansa mieluummin kuin ek:n pulleat possut
Vierailija kirjoitti:
Bingo. Just tämä. Herranen aika!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos ap.
Kiinalaisilla ja temusta ostjalilla on sama Jumala = raha. Surullista.
Varsinkin Kiinaan valmistuksen siirtäneet tai Kiinasta maahantuovilla yrityksillä.
Vierailija kirjoitti:
Juuri luin, että kahden viime vuoden aikana hinnat ovat yleisesti nousseet 17,5 %. Ruoka on kallistunut 22.2 %, SIIS YLI 20% PARISSA VUODESSA! Palkat ja tuet eivät ole nousseet läheskään vastaavasti.
Aloittaja oli vertaillut krääsäkorvakoruja ja jotain takkia ja todennut, että halpaa on. Kuinkakohan elintärkeitä hankintoja mahtoivat olla? Suomessakin saa takkeja tarvitseva pelastusarmeijasta. Korviksia taas lienee useimmilla kymmenet jossain lootan pohjalla kotona.
Hintojen ohella muuten palkatkin on nousseet aika reippaasti. Mutta kun minä minä, enemmän pitää saada.
Vierailija kirjoitti:
Nalle Puh koska tahansa mieluummin kuin ek:n pulleat possut
Ja polttamasi kukan laatu oli...?
Olen itsekin vähävarainen, mutta en tiedä mitä ihmiset Temusta jatkuvasti hankkivat. Töissä pidän työvaatteita ja ehkä ensi keväänä pitäisi hankkia yksi uusi huppari.
Voiko olla turhempaa asiaa kuin korvakorut?