Samat tuotteet saa TEMULTA 3 kerta halvemmalla kuin SUomi-"kaupoista" alennuksella!
googletin niin samat korvakorut saa temulta 2 eurolla kun kaupassa Suomessa 20 e
kaverini tilasi "Suomalaisesta kaupasta" facebook mainoksen kautta alennustalvitakin, 99 e! sitten löysi samanlaisen Temulta tai oliko Ali Exptress ja tilasi
pienemmän tai isomman version kokeeksi, ja se maksoi 30 e posteineen !! IHAN SAMA TAKKI sama materiaali!
Kommentit (249)
Temu varastaa oikeiden tuotteiden kuvia ja tekee huonon piraattiversion jos joku sattuu sen tilaamaan. Ei, et saa avant garde-mekkoa kympillä vaikka kuinka olisi sama kuva.
Se on vaan niin hienoa ostaa se kiinatuote kymmenkertaiseen hintaan suomalaisesta kaupasta niin samalla työllistät ihmiset latomaan niitä hyllyyn. Kiitos kun työllistät työtään vihaavia hyllyttäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mikä näyttää samalle EI OLE samaa.
Samaa kiinakrääsää ne enimmäkseen on.
Ei ole. Kaupoissa oleva tavara on turvatarkastettu, ja täyttää EU:n vaatimukset. Suoraan Kiinasta tilattu voi olla missä tahansa lapsityöpajassa myrkkyaineista valmistettu.
Niissä samoissa lapsityövoimapajoissa tai muuten työvoimaa paskasti kohtelevissa paikoissa ne hienommatkin merkit tehdään, mukaanlukien superbrändit. Amazon on erityisen kuuluisa työvoimansa erittäin huonosta kohtelusta ihan täällä läntisellä pallonpuoliskolla.
Ananasmehut ja ruoat tehdään ihan yhtä paskoissa paikoissa.
Peruskapitalismia.
Joillekin taitaa olla se yllätys, ettei tehtaat ja tuotanto ole Temua varten perustettu. Ei tosiaan, vaan me itse ja muut länsimaat sen olemme sinne vieneet.
Mutta se on muka nyt vielä suurempi ongelma, että me teemme samoin kuin yritykset. Oikeasti sillä on ollut huomattavasti suurempi vaikutus, että nämä yritykset ovat sen tuotannon sille vieneet.
Missä moraali näillä yrityksillä, jotka veivät tuotannon Kiinaan tai Turkkiin. Omaa paikkaansa eivät kuitenkaan Kiinalaisille antaneet. Kuten ei vaikka Kurttilakaan sitä omaa syöttöporsaan paikkaa luovuttanut Turkkiin. Eli vain jokin suunnittelu tai ylin johto on Suomessa, ja ne asiakkaat jotka kustantavat porsastelun.
Vierailija kirjoitti:
Se on vaan niin hienoa ostaa se kiinatuote kymmenkertaiseen hintaan suomalaisesta kaupasta niin samalla työllistät ihmiset latomaan niitä hyllyyn. Kiitos kun työllistät työtään vihaavia hyllyttäjiä.
Paljonko luulet mr. Tokmannin tienanneen Kiinan tuonnilla, kyllä ne näistä löytyy ne todelliset hyötyjät. Kaupan kassat saavat ihan yhtä huonoa palkkaa, oli tuotteiden kate mitä tahansa.
Juu. Valmistus ensin viety Kiinaan voittoja tavoitellessa, viis kotimaan työllisyydestä. Ja sitten moraalisaarnataan, että on väärin ostaa tuotteet sieltä, kun kaupat jää ilman voittojaan ja kotimaan työllisyys kärsii siitä.
Vierailija kirjoitti:
Juu. Valmistus ensin viety Kiinaan voittoja tavoitellessa, viis kotimaan työllisyydestä. Ja sitten moraalisaarnataan, että on väärin ostaa tuotteet sieltä, kun kaupat jää ilman voittojaan ja kotimaan työllisyys kärsii siitä.
Hyss! Älä sano tuota ääneen, minä haluan säilyttää oman asemani yhtenä suurimmista veronmaksajista*.
*Suomeksi se tarkoittaa samaa kuin yksi suurimmista veronkiertäjistä. Sillä se on mitä suurimmissa määrissä myös veronkiertoa siirtää tuotanto verokarhun ulottumattomiin.
Vierailija kirjoitti:
Ostin talvitakkini Julasta, ruskea tyylikäs miesten talvitakki 25euroa! Ei siinä paljoo kannata kiinankaupoista tilata mitä sattuu kun parilla kympillä saa kivijalkakaupassa kokeilla ennen ostoa.
Miksi ostat täyttä paskaa?
Vierailija kirjoitti:
Eikä edes toimitusajat ole kauhean paljon pidemmät kun Suomessa vaikuttaa niin veltolta touhulta verkkokauppamyynti että tuotteen varastosta hakeminenkin kestää viikon.
tottakait se kestää kun välistävetäjän täytyy tilata ne sieltä kiinasta ensin.
10 vuotta 600€/kk työmarkkinatuella eläneenä ei oikein pysty valitsemaan sitä vastuullisinta ostopaikkaa. Sori siitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuote maksaa 15 € Suomessa, se pitäisi siis Temusta saada kolme kertaa halvemmalla? 3 * 15 € on 45 €.
Tarkoittaako tämä nyt että tilaamalla Temusta minulle maksetaan 45 €? Vai maksetaanko minulle 30 €?
Minun laskupään mukaan samanverran halvemmalla saisin sen ilmaiseksi, ja kolme kertaa halvemmalla minulle maksettaisiin 30 €, että ottaisin vastaan jotain mitä en ostaisi Suomestakaan.
Esimerkkinä kännykän panssarilaseja saa Temusta 2 kpl noin 2 eurolla, kivijalkaliikkeessä yksi panssarilasi maksaa jotain 30 euroa.
Se ei ole kolmekymmentä kertaa halvemmalla.
Kyllä se on , STUPIn laskuopin mukaan
sori siitä
Voihan sieltä Temusta rihkamaa ostaa, mutta ei tarvitse kuvitellakaan että saisit halvalla priimaa.
Näitähän on ollut jo aiemmin, eli Alibaba tai Amazon. Ihmiset tilasivat esimeskiksi Amazonista autojensa moottoreihin ruiskusuuttimia, jotka maksoivat neljäsosan verrattuna laatukamppeeseen, ja tuhosivat autonsa moottorin. Siis lähes 100% varmuus että näin lopulta käy.
10 vuotta vanhan auton uusi tai käytetty moottori voi maksaa esim. 5000 euroa, eli jos haluaa ottaa riskin 400 euron tähden, versus 5000 euroa, niin sehän on toki oma ratkaisu.
Rätit ja lumput sekä muu rihkama ovat vähän epäselvempiä koska SAATAT saada niistä ihottumaa ja myös syövän. Pieni ihottuma menee usein pois miedolla hydrocortisonilla ja haavavoiteeksi bebantteenia, mutta kyllä sieltä Kiinasta saa varmaan jotain halvempaa niihinkin oireisiin.
Vierailija kirjoitti:
Tekopilluja myydään Temussa muutamalla kympillä.
Samoja tuotteita myydään jossain huippukivassa satasella.
Mulle on ihan sama mihin miehet työntää kikunsa, mutta NAISET! Älkää missään nimessä ostako Temusta tai vastaavista mitään, mitä laitatte sisällenne. Ja jos ostatte suomikaupoistakin, niin vain laadukkaista materiaaleista.
Alieeni kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä Temu-ostoksia sitten diilataan myyntialustoilla jälleenmyyntiin "uusi, käyttämätön". Ilmiannan verottajalle jokaisen myyntiprofiilin.
Mikset sitten samantien ilmoita kauppiaista jotka kaupittelee samaa sälää kolminkertaisella hinnalla?
Ne kaupat on niitä superhalpoja pikamuotipuljuja. Niissä mikään ei maksa kymppiä enempää. Lempäälän ideaparkissa on kolme tuollaista myymälää. Ainoa yvä puoli niissä on, että työllistävät muutaman nuoren kassallensa
En kyllä usko minkään temun olevan halvempi
No jos haluaa ostaa kertakäyttökamaa. Itse en halua. Jokainen olkoon just niin anti- tai vastuullinen kuluttaja kun mitä oma omatunto antaa myöten. Sanon vaan, että se Totuus Temusta dokumentti kannattaa katsoa.
Ja turha huutaa että ostat sitten samaa Kiin p*skaa Suomesta kalliilla. En osta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuote maksaa 15 € Suomessa, se pitäisi siis Temusta saada kolme kertaa halvemmalla? 3 * 15 € on 45 €.
Tarkoittaako tämä nyt että tilaamalla Temusta minulle maksetaan 45 €? Vai maksetaanko minulle 30 €?
Minun laskupään mukaan samanverran halvemmalla saisin sen ilmaiseksi, ja kolme kertaa halvemmalla minulle maksettaisiin 30 €, että ottaisin vastaan jotain mitä en ostaisi Suomestakaan.
Esimerkkinä kännykän panssarilaseja saa Temusta 2 kpl noin 2 eurolla, kivijalkaliikkeessä yksi panssarilasi maksaa jotain 30 euroa.
Täytyi oikein tarkistaa hinta. Itse tilasin kesällä uuteen alle satasen halpiskännykkääni Temusta panssarilasin. Kahden lasin pakkaus maksoi 1,71 euroa. Halvin samaan kännykkään yksittäin myyty lasi olisi Verkkokauppa.com:issa ollut 21,99 euroa + postimaksu. Toki noita verkkokauppoja on halvempiakin, mutta postimaksu lisätään ostoihin. Temussa postitus on ilmainen. Hyvin on Temun panssarilasi kestänyt käyttöä. Minusta tämä oli juuri sitä hallituksen peräämää järkevää rahankäyttöä, että käytin ansiosidonnaisen työttömyysetuuteni järkevästi. Ostin mahdollisimman halvan puhelimen ja mahdollisimman halvan panssarilasin siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mikä näyttää samalle EI OLE samaa.
Samaa kiinakrääsää ne enimmäkseen on.
Ei ole. Kaupoissa oleva tavara on turvatarkastettu, ja täyttää EU:n vaatimukset. Suoraan Kiinasta tilattu voi olla missä tahansa lapsityöpajassa myrkkyaineista valmistettu.
Niissä samoissa lapsityövoimapajoissa tai muuten työvoimaa paskasti kohtelevissa paikoissa ne hienommatkin merkit tehdään, mukaanlukien superbrändit. Amazon on erityisen kuuluisa työvoimansa erittäin huonosta kohtelusta ihan täällä läntisellä pallonpuoliskolla.
Ananasmehut ja ruoat tehdään ihan yhtä paskoissa paikoissa.
Peruskapitalismia.
Jotenkin hellyyttävää kun luullaan että täällä myytävät tuotteet on kaikki turvatarkastettuja :D Miksiköhän sitten vähän väliä tulee näitä myynnistä poisvetoja, ei selvästikään tarkasteta ainakaan kaikkia. Pelkällä CE-merkillä myydään täälläkin tavaraa jonka ne kiinalaiset on itse romuihinsa liimanneet, jos täällä tarkastettaisiin niin siitä pitäisi laittaa oma tarransa.
Hyvää tavaraa, paljon vaatteita, leluja yms lahjaksi kaikille ystävin lapsille ja puolisoille, semmoisia paitoja mitä ei suomesta löydy. Anoppi myy sitten kilpparilla näitä kun ei muuta tekemistä ole, temun vaatteet päällä.
Vinkkinä, vaatteet kannattaa aina pestä, itse käytän perlanaa, vaatteista tulee kuin uusia.
On uudet työkalut, porakoneet yms temusta ja paljon halvemmalla! voitteko uskoa? kyllä. Tilasin sähköhitsauskoneen toimii sekin.
Vierailija kirjoitti:
Hyvää tavaraa, paljon vaatteita, leluja yms lahjaksi kaikille ystävin lapsille ja puolisoille, semmoisia paitoja mitä ei suomesta löydy. Anoppi myy sitten kilpparilla näitä kun ei muuta tekemistä ole, temun vaatteet päällä.
Vinkkinä, vaatteet kannattaa aina pestä, itse käytän perlanaa, vaatteista tulee kuin uusia.
On uudet työkalut, porakoneet yms temusta ja paljon halvemmalla! voitteko uskoa? kyllä. Tilasin sähköhitsauskoneen toimii sekin.
Miksi näitä sähkötyökaluja on niin vaikea löytää Temusta? Akkuporakonetta en edes löytänyt. Sirkkeleitä ja jyrsimiä löytyi.
Löytyykö akkuporakonetta?
Et valitse, etkä edes voi valita, sen on päättäneet etukäteen sinun puolestasi meidän omat teollisuuspohatat. Sieltä Kiinasta ne tutut suomalaismerkitkin tulevat. Ei tosin kaikki, mutta jostain halpatuotantomaista kuitenkin, jopa Turkissa tehdään "kotimaiset" televisiot tai Finlaysonin rätit ja lumput.