Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pelkäsit eniten lapsena?

Vierailija
17.12.2024 |

Itse pelkäsin pimeää, enkä edes osaa sanoa että miksi.

Kommentit (99)

Vierailija
21/99 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekalainen järjestys. 1. Hyönteisiä. Ällötti. 2. Kiusaavia lapsia tai liian lapsellisia lapsia. Aivottomia lapsia, jos joku sanoi ikävästi. Aivottomia aikuisia. Iskua palleaan. 3. Haamuja ja tuntemattomia olentoja. Aikuisena on parempi tilanne asiassa. Ehkä myös hirviöitä, tv. 4. Tv:n pelottavia ohjelmia ja kummallisia hahmoja. 5. Yksinäisyyttä ja yöllä yksinäisyyttä. Tunteettomuutta. Hylkäämistä. 6. Lasten simputusta aikuisten toimesta ja tylyjä aikuisia. 7. Sairauksia ja tauteja. 8. Sekavia unia.

Vierailija
22/99 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin. En pitänyt myös jos joku pakotti ja raivosi. Ei ymmärtänyt ja kuunnellut. Itkettäminen. Kylmyys ja jää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/99 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

helvettiin joutumista kiitos uskovaisten vanhempieni pelottelun sillä jatkuvasti.

"ruoka on lahja jumalalta, jos et syö kaikkea joudut helvettiin koska väheksyt lahjaa"

"jos heräät yöllä painajaiseen ja itkullasi herätät minut ja äitisi joudut helvettiin koska et kunnioita vanhempiasi"

"jos et pärjää kokeissa hyvin joudut helvettiin koska osoitat että olet laiska etkä lukenut tarpeeksi"

jne.

Ei kovin kristillisiä näkemyksiä heillä. Helvetti on kyllä totta, mutta ei sinne syömättömyyden tai itkun takia joudu. Huh.

Vierailija
24/99 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvasti pelkäsin että kuolen yhtäkkiä ja joudun helvettiin. Näin kusipäät himouskovaiset vanhempani pelottelivat minua. 

Vierailija
25/99 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummituksia pelkäsin.

Vierailija
26/99 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipaloa, sotaa, Kampin metroaseman liukuportaiden yllä olevaa maalausta.

Vierailija
27/99 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isääni, joka onneksi kuoli, kun olin 12-v.

Vierailija
28/99 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetillä pelottelu-kertomuksia tulee jokaiselta Uskontojen uhrit-ryhmässä. 

Vierailija
29/99 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kuolemaa. Niin siinä kävikin, ihan yhtäkkiä. Muita pelkoja ei sekaan mahtunut.

Vierailija
30/99 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ääntä mikä tuli päivällä lastenohjelmien jälkeen, tuli savua ja se naisen pilkallinen nauru ääni. Muistaako kukaan?

Vierailija
31/99 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeitä lapsia koulussa

Rene Magritten Son of Man-maalausta. En ymmärrä miksi, tämä maalaus oli jonkun istuskelupaikan seinällä ja se herätti oikeasti kauhua

Broadcastersin tunnusnaurua telkkarissa 

Vierailija
32/99 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkovessassa talvella iltasella tuntui,että minä hetkenä hyvänsä rotta käy kiinni takalistoon. En minä pimeää pelännyt, mutta tähän pelkoon pimeys kuului. 

Vierailija
33/99 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rölliä, joulupukkia, sitä että äiti kuolee, karhuja, kyykäärmeitä, sotaa, kovaäänisiä miehiä, sitä että isä suuttuu, maailmanloppua.

Vierailija
34/99 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kyykäärmeitä. 

Vierailija
35/99 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ydinsotaa. Oli kylmänsodan aikakausi ja pelotti se, että joku painaa sitä yhtä kuuluisaa nappia ja POKS, mitään ei jää jäljelle.

Vierailija
36/99 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos emme ole kiltisti, pannaan menemään paikallisen teurastamon autoon. Oikeasti uskottiin. Kiva koti!  H a l a l  -lihaako jo siihen aikaan himoittiin? Mielikuvitus oli vain rajana, mitä kuvitttelimme tapahtuvan sisarusten kesken.

Vierailija
37/99 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiekarhua🙄

Vierailija
38/99 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierreportaita. Muuten en kauheasti pelännyt mitään, olin niin laiminlyöty lapsi, että olin dissosiaatiossa irti pelosta. 

39/99 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä että äiti ei jostain syystä tulekaan hakemaan minua aamupäiväkerhosta enkä enää koskaan pääse kotiin.

Muistan ne hetket kun kerhon loppulaulun jälkeen ohjaaja avasi oven odotustilaan ja etsin katseellani äitiämme, ja sen helpotuksen kun näin hänet.

Vierailija
40/99 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että korvien pitkä punkteeraus, puhdistus ja puhkaisu ei ollut hyvä lapsille, oli tuolissa. Aikuiset tunteettomia. Osalle se aiheutti kovaa jatkuvaa kipua ja kauhua. Ellei ole nukutettu ja putket korviin. Tulehdukset. Sairaala saattoi pelottaa lapsia ja jos vanhempaa ei ajoissa näkynyt. Samoin hammaslääkäritädit olivat tylyjä ja ope.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi