Mitä pelkäsit eniten lapsena?
Itse pelkäsin pimeää, enkä edes osaa sanoa että miksi.
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Helpollapa olet päässyt. Vanhempien ero oli pahin pelkoni joka toteutui.
Itsehän toivoin tätä koko lapsuuden. Kuinka monesti muuten isäsi hakkasi äitisi sinun nähden? Entä saitko itse osumaa miten paljon? Entä monestiko poliisit kävi teillä? Montako tuntematonta juoppoa teidän asuntoon mahtui? Mitä ruokia osasit tehdä 9 vuotiaana, kun tulit koulusta sinne huudon ja tupakansavuiseen asuntoon? Mitä aseita teillä oli? Meillä oli yksi- ja kaksipiippuinen haulikko sekä toisen maailmansodan aikainen Luger pistooli. Kuinka monta yötä valvoit keskimäärin kuukaudessa sen takia, että asunnossa oli niin kova meteli ettei siellä voinut nukkua? Niin ruvetaanko puhumaan pikkasen pelosta?
Väkivaltainen narsistipsykopaatti isä ja mahdollistaja äiti.
Vierailija kirjoitti:
Sitä, että vanhemmat hylkäävät minut yksin jonnekin, esimerkiksi metsään.
Minun aikaan sanottiin et jos et ole kunnolla annetaan mustalaisille. Oltiin kunnolla.
Pelkäsin ampiaisia, ulkohuussia (luulen, että tämä liittyy ampiaisiin, mökillä oli joskus pesä huussin nurkassa), käärmeitä ja parrakkaita miehiä.
Parrakkaat miehet eivät edelleenkään miellytä silmää. Mies tietää, ettei suotta yritä pussailla ennen kuin parta on ajettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsehän toivoin tätä koko lapsuuden. Kuinka monesti muuten isäsi hakkasi äitisi sinun nähden? Entä saitko itse osumaa miten paljon? Entä monestiko poliisit kävi teillä? Montako tuntematonta juoppoa teidän asuntoon mahtui? Mitä ruokia osasit tehdä 9 vuotiaana, kun tulit koulusta sinne huudon ja tupakansavuiseen asuntoon? Mitä aseita teillä oli? Meillä oli yksi- ja kaksipiippuinen haulikko sekä toisen maailmansodan aikainen Luger pistooli. Kuinka monta yötä valvoit keskimäärin kuukaudessa sen takia, että asunnossa oli niin kova meteli ettei siellä voinut nukkua? Niin ruvetaanko puhumaan pikkasen pelosta?
Tuollainen tuskin on kovin yleistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen tuskin on kovin yleistä
Ei, mutta ei tarvitse olla noinkaan rankkaa, kun lapsi voi jo toivoa vanhempiensa eroa. On rasittavaa kuulla sivusta vanhempien päivittäistä riitelyä, jossa he huutavat ja haukkuvat toisiaan. Jatkuvaa jäynää ja sättimistä kotona, kun äiti ja isä ovat siellä yhtaikaa. Ja jos vielä toinen vanhemmista on itselle toista etäisempi ja haukkuu vähän väliä omat lapsensakin, niin alkaa jo toivoa pääsevänsä rauhallisempaan kotiin.
Pelkäsin humalaista isääni, joka uhkaili milloin polttavansa kotimme milloin hirttäytyvänsä ja muuta vastaavaa.
Pelkäsin myös pyssyjä, hissejä ja rullaportaita.
Pelkäsin myös, että minut hylätään yksin johonkin vieraaseen paikkaan.
Sen sijaan pimeää en ole pelännyt koskaan, pimeässä koen olevani turvassa. Myöskään en ole pelännyt neuloja (pitämistä) tai hammaslääkäriä, kun niistä olen kai saanut sitä tunnetta, että minua hoivataan.
Tulinpa surulliseksi omasta tekstistäni. Ihme, että minusta kasvoi suht tasapainoinen aikuinen.
Mörköä, ala-asteen vinttiä, sitä jos isä suuttui, jälki-istuntoa, huonoja numeroita kokeista, kyykäärmeitä, oksentamista, rokotuksia..mitähän vielä. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Remmiä heiluttavaa isää
Uuuuuh
Perheväkivalta ei ole vitsi
Pelkäsin ihan hirveästi että meidän koti palaa tulipalossa. Iltaisin nukkumaan mennessä mietin aina tarkkaan missä muutama tärkein tavarani on, jotta osaan napata ne nopeasti mukaani jos yöllä syttyy tulipalo ja pitää paeta. Säilytin myös koiranherkkuja huoneessani, jotta voin niillä houkutella koiramme mukanani ulos tulipalon alta.
Koskenkorva pulloa koska sen tiesi jo valmiiksi mitä siitä seuraa kun se on juotu
Ihan pienenä pelkäsin mummoani. Hän oli mykkä ja hänellä oli aina sellainen pelottava, yrmeä ilme. Oikeasti hän oli todella ihana ihminen.
Opettajia ja kaikkea kouluun liittyvää.
Ainoastaan ulkovessassa olevia isoja hämähäkkejä, piti aina ensin niitä hätistellä, vasta sitten istua pytylle.
Pelkäsin helvettiä ja skitsofreenikko-isääni.
Vierailija kirjoitti:
helvettiin joutumista kiitos uskovaisten vanhempieni pelottelun sillä jatkuvasti.
"ruoka on lahja jumalalta, jos et syö kaikkea joudut helvettiin koska väheksyt lahjaa"
"jos heräät yöllä painajaiseen ja itkullasi herätät minut ja äitisi joudut helvettiin koska et kunnioita vanhempiasi"
"jos et pärjää kokeissa hyvin joudut helvettiin koska osoitat että olet laiska etkä lukenut tarpeeksi"
jne.
Helvetillä pelottelu on henkistä ja hengellistä väkivaltaa... ja aivan liian yleistä
Varmaan jotain kummituksia yms.