Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pelkäsit eniten lapsena?

Vierailija
17.12.2024 |

Itse pelkäsin pimeää, enkä edes osaa sanoa että miksi.

Kommentit (99)

Vierailija
41/99 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puppaa 😎

Vierailija
42/99 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa pelkäsi oksutauteja tai kipua jalkojen kasvusta, kylmällä. Onneksi nykyään on joku lääkevalmiste ainakin aikuisille. Kylmyys oli myös ikävää lapsuudessa, jos oli pitkiä ulkoiluja ja osa tulikin kipeäksi koko ajan. Tai kuumuus, jos ei voinut tulla vielä sisään. Liika matkustaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/99 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoja autoja, siis sellaisia jotka oli jätetty pihoille tai metsään.

Vierailija
44/99 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumimörköä

Vierailija
45/99 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rölliä

Vierailija
46/99 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotaa. Vanhempieni piti katsoa kaikki mahdolliset uutiset televisiosta ja ne olivat täynnä sotaa. Kuvittelin mielessäni, miten jotain iltana nukkumaan mennessäni tankit tulevat horistontista.

Pelkäsin myös sängynalustaa. Olin ihan varma, että sinne on piiloutunut joku, joka nappaa jalasta tai kädestä, jos se on peiton ulkopuolella.

Yleisesti ottaen pelkäsin ehkä sitä, että asioista ei puhuttu ja niitä ei selitetty koskaan. Lapsi oli lähinnä häiritsevä tekijä aikuisten maailmassa.

Vierailija
47/99 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin hyvin vihainen Nasse setä.

Vierailija
48/99 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

helvettiin joutumista kiitos uskovaisten vanhempieni pelottelun sillä jatkuvasti.

"ruoka on lahja jumalalta, jos et syö kaikkea joudut helvettiin koska väheksyt lahjaa"

"jos heräät yöllä painajaiseen ja itkullasi herätät minut ja äitisi joudut helvettiin koska et kunnioita vanhempiasi"

"jos et pärjää kokeissa hyvin joudut helvettiin koska osoitat että olet laiska etkä lukenut tarpeeksi"

jne.

Vanhoillislestadiolaisia? 

Vierailija
49/99 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vähän vaihteli. Kun olin alle kouluikäinen, jotkut vieraat humalaiset miehet tulivat kerran huutelemaan kerrostaloasuntomme postiluukusta. Sen jälkeen jonkin aikaa pelkäsin humalaisia enkä uskaltanut mennä pihalle leikkimään siinä pelossa, että ne samat tai jotkut muut känniläiset ilmaantuvat paikalle.

Ollessani ekalla asuimme yläasteen vieressä, ja pelkäsin isoja yläastelaisia. Yritin ajoittaa koulumatkani niin, ettei se olisi ajoittunut yläasteen välituntien aikaan. Pahinta oli, että pahisten tupakkapaikka oli käytännössä ulko-ovemme vieressä.

Ekan luokan syksynä koulussa esiteltiin yleisiä turvallisuusohjeita ja kerrottiin, millainen on yleinen hälytysmerkki ja miten pitää toimia, jos kuulee sen. Aloin pelätä, että se kamala hälytysääni alkaa soida, kun olen yksin kotona enkä osaakaan sulkea kaikkia räppänöitä ties miltä myrkkykaasuilta.

Vierailija
50/99 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustaa miestä enkä turhaan.

Vierailija
51/99 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isääni ja koiria 

Vierailija
52/99 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhoja autoja, siis sellaisia jotka oli jätetty pihoille tai metsään.

Sama, pelkäsin sitä että ne käynnistyy ja lähtee jahtaamaan.

Vierailija
53/99 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irrallaan kulkevia koiralaumoja.

Ilmeisesti vietit lapsuutesi Venäjällä.

Vierailija
54/99 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiäni ja piiskaamistä henkarilla.. Loppui, kun täytin 13 ja sanoin, että lyön takaisin, jos vielä jatkaa. Itse en ymmärtänyt mitä pahaa olin tehnyt. 

Kerran muistan saaneeni henkarista koska ulkona oli alkanut sataa ja kastuin koulumatkalla. Olin 9-vuotias.Tämä tapahtui 70-luvulla.sateenvarjoa ta takkia en omistanut ja reitillä bei ollut sateen suojaa. Sade jatkui koko loppupäivän . Kotiin en olisi päässyt kuivana mitenkään. 

Vierailija
55/99 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa avaruusolioita. 

Vierailija
56/99 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

helvettiin joutumista kiitos uskovaisten vanhempieni pelottelun sillä jatkuvasti.

"ruoka on lahja jumalalta, jos et syö kaikkea joudut helvettiin koska väheksyt lahjaa"

"jos heräät yöllä painajaiseen ja itkullasi herätät minut ja äitisi joudut helvettiin koska et kunnioita vanhempiasi"

"jos et pärjää kokeissa hyvin joudut helvettiin koska osoitat että olet laiska etkä lukenut tarpeeksi"

jne.

Vanhoillislestadiolaisia? 

Aikamoisen epäkristillisiä lausuntoja ainakin. Ei voi kuin ihmetellä.

Vierailija
57/99 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopion sukkahousumurhaajaa! Illalla sängystä tarkistin, että ovi on varmasti haassa, lukkoa ei ollut siihen aikaan, pelkäsin, että se murhaaja tulee meille. Uutisista olin kuullut tästä 1960-luvulla. Se murhaaja kuristi naisia sukkahousuilla.

Vierailija
58/99 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaruusolioita. Olin lukenut kirjan ufoista ja uskoin niihin.

Vierailija
59/99 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kettuja. Kuljin yli 4km kouluun talvella pimeässä, ei ollut sisaruksia eikä koulukavereitakaan kuin vasta ihan koulun lähellä mukana kulkemaan. Pelkäsin kettuja - mikä oli vähän hassua, kun kuitenkin tuolla eli karhuja ja susia ja ilveksiä, ja niitä en pelännyt. No karhut nukkui talviunta, sudet ja ilvekset ei. Ja ketut on oikeasti pieniä laihoja rääpäleitä. Mutta minkäs se lapsen mielen muuttaisi.

Vierailija
60/99 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpollapa olet päässyt. Vanhempien ero oli pahin pelkoni joka toteutui.

Joillekin se voi olla toive. Riippuu tilanteesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi