Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, jotka eivät pidä joulunvietosta puolison perheen luona?

Vierailija
17.12.2024 |

Ahdistaa koko joulu jo valmiiksi.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on pakko viettää yhteinen joulu?

Vierailija
2/54 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hep

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen puolison perhe on maailman ihanin, exän perheen kanssa ei ikinä päästy kovin läheisiksi eikä ne vierailut mitään kovin rentoja olleet. Voitteko tosiaan viettää joulun erikseen? Tai käytte vierailulla ennen joulua ja sitten omaan kotiin. En itsekään haluaisi lojua toisten nurkissa päivätolkulla.

Vierailija
4/54 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita, jotka ei ymmärrä mikä ongelma? Viettää oman joulun oman mieleisen porukan kesken, on se sitten suku, perhe tai kaverit. Ideaalitilanne kai olisi että puolisot haluaisi viettää joulun keskenään ja vielä viihtyisivätkin toistensa seurassa. 

Vierailija
5/54 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja siksi vietetään joulut erillään

Vierailija
6/54 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään pidä, mutta tottakai menen koska se on miehelle, hänen vanhemmilleen ja meidän lapsille tärkeää.

Epämiellyttävää se on lähinnä siksi, että miehen sisaruksen perhe on... no, heillä on aika vahvat poliittiset ja yhteiskunnalliset mielipiteet, jotka eivät vastaa omiani mutta eivät osaa keskustella niistä asiallisesti vaan julistavat suu vaahdossa sitä omaa näkemystään ja se on aina tosi vaivaannuttavaa, eikä puheenaihetta saa oikein millään vaihdettua.

Mutta kerran vuodessa voin purra kieltäni ja teeskennellä kiinnostunutta.

Vierailija
7/54 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hitto. Ajatus siitä että jäykistelisi koko aaton ja pierettäisi koko ajan joulupöydässä ja kohta vatsasta mörähtäisi sellainen helvetistä asti kaikuva sisäpieru :(

Vierailija
8/54 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Bättrefalk-meininkiä.

Vierailija
9/54 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei jossain viihdy miksi sinne lähtee? Aikuiset ihmiset

Vierailija
10/54 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet hänen perheensä. Tuo on sukua.

Älä mene jos et viihdy.

Vierailija
11/54 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muitakin. En vietä heidän kanssa enää joulua. Oli ihan kamalaa. 

Vierailija
12/54 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakin jouluja on tullut vietettyä puolison vanhempien luona. Mukavaa on ollut se kun on saanut olla maalla ja käydä puusaunassa, mutta viime vuoden pakkososialisoituminen riitti kun sinne hyökkäsi muitakin sukulaisia.  Ei tilaa eikä rauhaa olla eikä jaksa sitä väkipakolla olevaa keskustelua ja small talkia. Anopin mielestä joka päivä täytyy kattaa pöytä ja laittaa kaikki esille ja syödä yhtä aikaa, sitten jos muille on ihan sama että kukin syö millon haluaa ja miten vaan niin se ei oo muka sopivaa. Sitten kun kukaan ei auta niin ollaan naama mutrulla. Sitten ainainen taistelu siitä että kuka ostaa mitäkin syömistä, kun yhdellä on allergiaa ja keliakiaa, joku ei syö jouluruokia, toiset syö. Toiset ei tuo lähes mitään ja joutuu ns. omilla rahoilla ruokkimaan itse muut. Aina yhtä saakelin säheltämistä. 

Nyt tänä vuonna jää välistä. Me järjestetään meidän perheelle mieluinen joulu ja syödään silloin kun halutaan. 

Vierailija
13/54 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, anoppini ja appiukkoni ovat tyhmempiä kuin vasemman jalan saapas. Ovat tietävinään kaikesta kaiken, vaikka ovat koulutukseltaan peräti merkantti ja autokuski. 

Vierailija
14/54 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joitakin jouluja on tullut vietettyä puolison vanhempien luona. Mukavaa on ollut se kun on saanut olla maalla ja käydä puusaunassa, mutta viime vuoden pakkososialisoituminen riitti kun sinne hyökkäsi muitakin sukulaisia.  Ei tilaa eikä rauhaa olla eikä jaksa sitä väkipakolla olevaa keskustelua ja small talkia. Anopin mielestä joka päivä täytyy kattaa pöytä ja laittaa kaikki esille ja syödä yhtä aikaa, sitten jos muille on ihan sama että kukin syö millon haluaa ja miten vaan niin se ei oo muka sopivaa. Sitten kun kukaan ei auta niin ollaan naama mutrulla. Sitten ainainen taistelu siitä että kuka ostaa mitäkin syömistä, kun yhdellä on allergiaa ja keliakiaa, joku ei syö jouluruokia, toiset syö. Toiset ei tuo lähes mitään ja joutuu ns. omilla rahoilla ruokkimaan itse muut. Aina yhtä saakelin säheltämistä. 

Nyt tänä vuonna jää välistä. Me järjestetään meidän perheelle mieluinen joulu ja syödään silloin kun halutaan.&nbs

Tämä ja anopin tehtävät joita nakittaa. Leipokoot omat pullansa tänä vuonna.

Vierailija
15/54 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tänä vuonna jää välistä. Me järjestetään meidän perheelle mieluinen joulu ja syödään silloin kun halutaan.&nbs

Siis monta päivää? 

Vierailija
16/54 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Ensin ajetaan tuntikaupalla, sitten ollaan siellä päiväkausia. Mutta kun puolisolle on maailmanloppu viettää joulua ilman vanhempiaan niin mikäpä minä olen vaatimaan.

Vierailija
17/54 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. Ensin ajetaan tuntikaupalla, sitten ollaan siellä päiväkausia. Mutta kun puolisolle on maailmanloppu viettää joulua ilman vanhempiaan niin mikäpä minä olen vaatimaan.

Siis vanhemmat ovat tärkeämmät kuin puoliso? 

Vierailija
18/54 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Anopin mielestä joka päivä täytyy kattaa pöytä ja laittaa kaikki esille ja syödä yhtä aikaa, sitten jos muille on ihan sama että kukin syö millon haluaa ja miten vaan niin se ei oo muka sopivaa. 

No eikö tuo ole itsestäänselvyys että syödään yhdessä kun pari päivää kylässä ollaan. Tuntuisi tosi oudolta että vieraat söisi itsekseen milloin huvittaa. Aika loukkaavaa emäntää kohtaa. 

Vierailija
19/54 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis vanhemmat ovat tärkeämmät kuin puoliso? 

Etkö haluaisi itse viettää joulua aikuisten lastesi ja lastenlastesi kanssa? 

Vierailija
20/54 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoliso? Vai onks tää kompa ja oot kirjoittava koira?