Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten laihtua halvalla ruokavaliolla?

Vierailija
16.12.2024 |

Tarvitseeko niitä kasviksiakaan syödä niin hirveästi päivässä? Ei niissä ole mitään maagista juttua, joka laihduttaisi. 

Miten halvalla voi yhden hengen taloudessa laihtua, paljonko olisi viikkobudjetti?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ruokavaliosta tule väkisinkin liian hiilaripitoinen, jos syö tosi tosi halvalla?

Nimeomaan ei, vaan proteiiniköyhä. Juurekset ne ovat halvimpia ostettavia.

Vierailija
42/63 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä syö joka päivä. Syö vain kun nälkä esim kerran/vrk.

Syö juureksia.

Lidlin kanaa eri muodoissaan.

Silliä kullekin. Korvaa ruokamässäämistä muulla.

Keittoja.

Kananmunia.

Pullat kokonaan pois. Älä leivo! Jotkut vetää leivottuja tuotteita hulluna.

Liika leipäkin on turhaa. Ei viljaa paljoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ruokavaliosta tule väkisinkin liian hiilaripitoinen, jos syö tosi tosi halvalla?

Riippuu mitä tarkoittaa tosi halvalla. 500g-1kg rasvaista jauhelihaa per päivä ei tee kuussa kovin paljoa mikäli ei muuta syö.

Vierailija
44/63 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laihduin, kun jätin sokerin pois. Eli ei karkkia, suklaata, jäätelöä, pullaa tms.

Mitään muuta en muuttanut elintavoissani.

Vierailija
45/63 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä syö joka päivä. Syö vain kun nälkä esim kerran/vrk.

Syö juureksia.

Lidlin kanaa eri muodoissaan.

Silliä kullekin. Korvaa ruokamässäämistä muulla.

Keittoja.

Kananmunia.

Pullat kokonaan pois. Älä leivo! Jotkut vetää leivottuja tuotteita hulluna.

Liika leipäkin on turhaa. Ei viljaa paljoa.

Kaikki muu on turhaa paitsi liha. Parasta on nauta ja lammas, mutta toki halvemmalla pääsee syömällä sikanautaa. Kunhan rasvaa riittää 20% niin sillä ihminen elää oikein hyvin.

Vierailija
46/63 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki helikobakteeri tai muu tartunta, joka vie ruokahalun.

Ehdottomasti laihtuminen on aina edullisempaa kuin lihominen tai painon ylläpito. Yksinkertaisesta syystä, että ruokaa kuluu vähemmän ja ruokakulut ovat näin pienemmät.

Joku antiobioottikuurikin voi viedä ruokahalun. Yksi etoi minulla niin, että söin väkisin muutaman banaanin kinkkusiivujen kanssa per päivä, muuta en saanut alas paitsi kahvia.

Vierailija
47/63 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omena päivässä plus keitto

Keittoa ei saa enää Alkosta, kun sekin on lopetettu.

Alko lopetettu? Miksi mulle ei ole kerrottu?

Keitto:) Punkkarit tietänevät.

Vierailija
48/63 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

BBBE ja OMAD. Tehtaan takuu.

Vierailija
49/63 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurekset on lähestulkoon halvinta mitä kaupasta saa. Niiden lisäksi kikherneitä ja kananmunia. Kaurapuuroa ja omenoita. Maapähkinää.

Tunge ne kikherneet hanuriisi. Suomessa on myynnissä edullista kuivattua hernettä, ei tarvitse työntää ties missä ulkomailla myrkkypelloilla kasvaneita hernekasveja.

Sinut tungetaan hanuriin. Kikherneet maistuu paljon paremmalta kuin ne sun paskaset pelleherneet.

Vierailija
50/63 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurekset on lähestulkoon halvinta mitä kaupasta saa. Niiden lisäksi kikherneitä ja kananmunia. Kaurapuuroa ja omenoita. Maapähkinää.

Tunge ne kikherneet hanuriisi. Suomessa on myynnissä edullista kuivattua hernettä, ei tarvitse työntää ties missä ulkomailla myrkkypelloilla kasvaneita hernekasveja.

Sinut tungetaan hanuriin. Kikherneet maistuu paljon paremmalta kuin ne sun paskaset pelleherneet.

Vautsi vau, mikä hieno suhtautuminen kotimaisiin elintarvikkeisiin. Tällä tavallahan se Suomen maatalouskin virkeänä säilyy ja hinnat pysyvät kuosissaan. Kikherneet ovat lähinnä pskan makuisia, soppa tulee paljon parempi herneistä.

Vierailija
51/63 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoan määrä on avain. Olin aina hoikka ja sitten lopetin tupakanpolton. Heti tuli 5kg kun aloin syödä yhden tai kaksi ekstra annosta päivässä. Ennen röökillä käynti piti nälän poissa. Edelleen hoikka, mutta selkeästi pitää vähentää syömistä, muuten painon nousu jatkuu.

Vierailija
52/63 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvikset ovat vettä. Se on hanassa halvinta.

Vierailija
53/63 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kasvikset olisivat vettä, ne olisivat huoneenlämmössä nestemäisiä, läpinäkyviä, värittömiä, hajuttomia ja mauttomia.

Vierailija
54/63 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.terve.fi/artikkelit/prebiootit

Kasvikset ylläpitävät hyvää bakteerikantaa suolistossa. 

Vierailija
55/63 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauden juurekset ovat kaupassa halpoja ja pakastealtaan vihannekset ovat nekin suhteellisen edullisia ja hedelmistä on myös melkein aina tarjouksia. Kaupan pakastealtaan kalatuotteet ovat myös ihan hyviä jos et raski ostaa tuoretta kalaa ja nykyään on tarjolla myös erilaisia kalasäilykevaihtoehtoja. Pavuista saa edullisesti halpaa ja hyvää ruokaa ja itse leipomalla saa edullista ja terveellistä leipää. Kun ruokavaliosta jättää pois punaisen lihan ja leikkeleet ruokalasku pienenee jo sillä huomattavasti. Riisi kannattaa korvata suomalaisilla kaura- ja ohratuotteilla ja muistathan valita pastahyllystä täysjyvätuotteita. Painoa pudotettaessa ja/tai muutenkin terveellistä ruokavaliota noudatettaessa konditoriatuotteita syödään vain sallittuina herkuttelupäivinä ja silloinkin kohtuudella joten ruokakulut pienenevät tältäkin osin jos on ennen ostanut lähes joka päivä jonkun viinerin tai vastaavan kahvileivän eivätkä ruokavalioon kuulu enää myöskään naposteluttuotteet kuten perunalastut, makeiset ja vastaavat.

Vierailija
56/63 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin juuri hävikkihevistä hintaan 60 senttiä kilo tomaatteja 2,5 kg, kiinankaalia, pinaattia ja jotain ituja. Käyn siellä joka aamu. On halpaa, eikä helpolla ainakaan lihota. Nyt on uunissa paistumassa tomaattiperunavuoka soijarouheella.

Vierailija
57/63 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta ihan samaa mitä ennenkin mutta syö puolet pienempiä annoksia. 

Tämä kyllä laihduttaa, jos sen onnistuu tekemään, mutta useimmilla pidemmän päälle tulee liian kova nälkä ja huono olo. Kalorirajoitus puoleen on yleensä aivan liian raju, lisäksi se ettei saa syödä vatsaa edes läheskään täyteen aiheuttaa yleensä kovia näläntunteita. Useimmiten parempi on, että syö suunnilleen saman verran, mutta pienemmän kaloritiheyden ruokaa. Esim. täyttää puolet lautasesta kasviksilla lautasmallin tyyliin.

Vierailija
58/63 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta ihan samaa mitä ennenkin mutta syö puolet pienempiä annoksia. 

Tämä kyllä laihduttaa, jos sen onnistuu tekemään, mutta useimmilla pidemmän päälle tulee liian kova nälkä ja huono olo. Kalorirajoitus puoleen on yleensä aivan liian raju, lisäksi se ettei saa syödä vatsaa edes läheskään täyteen aiheuttaa yleensä kovia näläntunteita. Useimmiten parempi on, että syö suunnilleen saman verran, mutta pienemmän kaloritiheyden ruokaa. Esim. täyttää puolet lautasesta kasviksilla lautasmallin tyyliin.

Melkein 20 kg pudottaneena suosittelen omakohtaisesti kokeneena, että päivän pääateriat syödään lautasmallin mukaan mistä on sekin hyöty, että työlästä kalorien laskentaa ei tarvitse harjoittaa vaan riittää kunhan pitää huolen ettei syö epäteterveellisiä ruokia.

Vierailija
59/63 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalla tavalla kuin kalliillakin, syö vähemmän, siinä jo säästyy rahaa ja voi vähillä rahoillaan ostaa parempaa ruokaa,

Vierailija
60/63 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lautasmallin mukaan kun syöt, niin se on edullista ja siinä se vihannekset ja juurekset täyttää puolet sun lautasesta.

Multa löytyi diabetes. Itse olen lautasmallilla laihduttanut vuodessa 15 kiloa. Lasken lisäksi kaloreita eli että ei mene yli 1400 kaloria päivässä. Mulla on koira, niin kävelen 3-5 km lenkkejä kerran päivässä. En ole paljon mistään luopunut paitsi kolestrolin vuoksi kovista rasvoista, eli ruokavalio on pääsääntöisesti kanaa ja kalaa ja sokeria jonkun verran välttelen, mutta kyllä se pulla maistuu mullekin lauantain aamukahvilla.

Kolestrolit on tippunut lukemaan 4,4 arvosta 6,9. Joskus munkin tekee mieli makkaraa, esim. eilen teki ja tein bratvustista ja pakastewokkivihanneksista "pyttipannun". Pistin siitä puolet lautaselle ja toiselle puolen tomaattia, puoliso söi toisen puolen. Ruokaan ei mene paljon rahaa, itseasiassa vähemmän kuin ennen laihduttamisen aloittamista. Moskaruoka maksaa yllättävän paljon ja aiheuttaa puutoksia. Mä olin yllättynyt, että verikokeet kun tehtiin niin löytyi vitamiinin puutoksia. D- ja B12-vitamiinit oli  vajauksella. Nyt veriarvot on korjaantuneet, kun olen ottanut vitamiinia purkista ja olen joutunut miettimään syömistä enemmän ja tehnyt toisenlaisia valintoja. Joo, välillä on vaikeita jaksoja eikä aina jaksa kytätä, mutta se on inhimillistä ja olen todennut että tämä on matka, jossa on mutkia. Nyt olen taas saanut 3 kiloa pois, ja -18 kiloa nyt,  on kiva puoliväli mun laihdutusmatkalla. Ihmiset jo huomauttelee, että olen ohentunut. 

Tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä