Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset syövät 2-3 kertaa päivässä

Vierailija
16.12.2024 |

Tai enemmänkin kysymykseni on se, miksi ihmiset leuhkivat syövänsä vain pari kertaa päivässä? Usein täältäkin saa lukea, kuinka suositukset mukaan syövät syövät jatkuvasti, ja kuinka aikuinen kyllä pärjää korkeintaan kolmella aterialla päivässä 

En ymmärrä. Minä ainakin haluan pitää verensokerini tasaisena, enkä pidä ähkyn tunteesta (joka väistämättä tulee, jos syö noin 1000 kaloria aterialla terveellistä ruokaa). Miksi olisi jotenkin aikuista ja kypsää ahmia pari kertaa päivässä järkyttäviä annoksia? 

Ja ihan turha kenenkään on uskotella, että syö järkevän kokoiset noin 400 kalorin ateriat kaksi kertaa päivässä. Eihän kukaan aikuinen ihminen selviä hengissä syömällä alle 1000 kaloria joka päivä. 

Toisaalta itse lasken ateriaksi kaiken mitä syön. Välipalani om päivittäin pieni mandariini, ja tämä on yksi päivän viidestä ateriasta. Eri asia toki, jos niiden parin kolmen aterian välissä napostelee karkkia, suklaata, leipää, hedelmiä yms jatkuvasti, mutta silti kertoo syövänsä vain kahdesti päivässä 

Kertokaa, miten te harvoin ruokailevat syötte, millaisia annoksia, ja syöttekö välissä mitään. Miksi olette valinneet tämän tavan? 

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus tulee syötyä kerran päivässä. Syöminen on niin työlästä, syödään kerralla niin ettei taas heti tarvitse.

Miten jaksat syödä aterialla sen 1900-2700 kaloria? Mitä oikein syöt? Pepperonipitsan ja suklaapirtelön päälle? 

Olen eri, mutta olen ylipainoinen ja syön nyt n. 1600 kaloria päivässä. Jos söisin noin paljon, en laihtuisi tai jopa lihoisin. 

Vierailija
22/57 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihmisiä, jotka selviävät yhdellä aterialla niitä, joille on tärkeää saada jotain muutaman tunnin välein. Olen tuntenut molempia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sopii mulle parhaiten. Tykkään syödä vatsan täyteen, enkä olla koko ajan pienessä nälässä. Voin olla sitten 4-6 tuntia ajattelematta ruokaa ja keskittyä muihin asioihin. Painonhallinnan kannalta tämä systeemi on myös osoittautunut mulle parhaaksi. 50 v. joten jonkin verran kokemusta. 

Vierailija
24/57 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihmisiä, jotka selviävät yhdellä aterialla niitä, joille on tärkeää saada jotain muutaman tunnin välein. Olen tuntenut molempia.

Joillekin tulee nälkäkiukku. Itse en sellaista tunne, voin olla pitkiä aikoja syömättä. 

Vierailija
25/57 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kato, kun Ihmiset on yksilöitä. Joillekin riittää jopa 1 ateria päivässä.

Joo. Autoa kun ajoin niin kahvilla alkoi aamu, sen jälkeen pari kahvitaukoa jossain vaiheessa, joskus vaan yksi. Ei voinut syödä kun olis nukahtanut rattiin. Kotona kuuden maissa tuli syötyä oikea ateria ja illemmalla vielä jotain naposteltua. Tänään söin aamiaisen kymmeneltä. Lumihommissa join pari olutta. Kohta päivän ruoka. Ei vaan ole ikinä nälkä.

Vierailija
26/57 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää kanssa ihmettelen miten voi syödä noin usein. Tuollainen jatkuva mussutus ei voi olla näkymättä vyötäröllä. Itse syön 2 - 3 ateriaa viikossa. Tästä on paljon hyötyä, eikä suurin osa osaa lukea ravinnosta oikeasta paikoista, johtuen salaliitoista. Kyllä oksettaa katsoa näitä ihmisiä. 

Vierailija
27/57 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se sopii mulle parhaiten. Tykkään syödä vatsan täyteen, enkä olla koko ajan pienessä nälässä. Voin olla sitten 4-6 tuntia ajattelematta ruokaa ja keskittyä muihin asioihin. Painonhallinnan kannalta tämä systeemi on myös osoittautunut mulle parhaaksi. 50 v. joten jonkin verran kokemusta. 

Mitä? Syöt vatsan täyteen ja sitten noin viiden tunnin jälkeen on taas nälkä? Miten tuo on 2-3 kertaa päivässä syömistä?

Vierailija
28/57 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus tulee syötyä kerran päivässä. Syöminen on niin työlästä, syödään kerralla niin ettei taas heti tarvitse.

Miten jaksat syödä aterialla sen 1900-2700 kaloria? Mitä oikein syöt? Pepperonipitsan ja suklaapirtelön päälle? 

Kaikki meistä eivät todellakaan tarvitse 1900 kaloria päivässä, saati sitten 2700(!).

Vierailija
29/57 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

> Miksi ihmiset syövät 2-3 kertaa päivässä

Ei ole läheskään niin nälkä kun syö välillä.

Vierailija
30/57 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön lounaan, töiden jälkeen ja illalla. En edes tiedä mihin väliin tunkisin lisää aterioita, kun aamiainen ei ole ikinä maistunut. Ja olen pieni nainen jonka peruskulutus varmaan 1300 kcal luokkaa, eli juurikin tuollaisia n. 400 kalorin aterioita, joita et usko olevan olemassa. 

Kuinka pieni mahdat olla? 145cm ja 40kg? 

Alakoululaiset syö enemmän kuin sinä. Taidat nyt vähän vääristellä niitä kalorimääriä. Ehkä voisit tunkea lisää kohtuullisia aterioita, jos en tunkisi naamaasi 2x päivässä suuria aterioita? 

Jos se hänelle tuntuu luonnolliselta ja ok,niin anna olla.

Mä söin eilen aamupalan ja samalla koko päivän ruuat siinä 20 jälkeen illalla. Kaloreista en tiedä, riippuu myös unesta ja liikunnasta, vaihtelee ja syön nälän enkä kellon mukaan.

Hyvin jaksan aamutreenit.

Vierailija
31/57 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä koska mua ei  kiinnosta muiden tekemiset.

Vierailija
32/57 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jokainen osaa syödä ilman ohjeistuksiakin. Itse syön pari kertaa päivässä ja se sopii minulle hyvin. Olen myös hoikka ja voin hyvin.

Vierailija
33/57 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tavallaan. Jos on rahaa ruokaan hyvä, kaikilla ei ole, osa on säästöliekillä hieman.

Vierailija
34/57 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei lähde nälkä alle 1000 kcal ateriasta, jolloin tulee naposteltua ja loppujen lopuksi syötyä enemmän kaloreita.

Vierailija
35/57 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies tarjosi aterian treffeillä. Se oli pieni mandariini.

Niinpä. Mitäpä nainen ensimmäisenä ajattelee, kun joku puhuu ateriasta. 

Vierailija
36/57 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kevyen (erittäin kevyen) aamiaisen herättyäni, lounaan klo 12-13 välillä ja päivän pääaterian 18-19 tienoilla. Iltapäivällä saatan syödä yhden hedelmän. Hyvin pärjään. Ei ole syytä muuttaa tyyliä mutta jokainen tekee kuten parhaaksi näkee.

Vierailija
37/57 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on kavereillasi leuhkat eväät.

Vierailija
38/57 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteles ap, ihmiset ovat yksilöitä. Itse syön lääkärin suosituksesta 6-8 pientä ateriaa päivässä ja se sopii minulle parhaiten.

Vierailija
39/57 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se uskon asia ole. Aiånakaan minä, nelikymppinen nainen, en voi syödä enempää kuin 1000-1500 kcal päivässä, jos haluan pitää painoni kurissa. Syön 2-3 kertaa päivässä. Yksi ateria voi olla esim. 1,5 dl chiavanukasta tai pienehkö annos kotiruokaa (mitä vain nakkikeitosta kanakormaan) ja vihreää salaattia tai lautasellinen kaurapuuroa marjoilla. Myös hedelmän lasken ateriaksi ja jos syön karkkia tmv., se korvaa aterian (yleensä iltapalan pe- tai la-iltana). 

Esimerkiksi eilen söin näin: ateria 1 n. 1,5 dl tuorepuuroa marjoilla, ateria 2 n. 3 dl:n annos riisi-kasvis-jauhelihamössöä (nstipataa riisistä) ja illalla kauppareissulla pieni suklaapatukka. Aika tyypillinen päivä muuten, mutta illalla syön yleensä joko ei mitään tai jotain järkevää, kuten kaurapuuroa tai jugurttia. Tänään ruokalistalla on riisipuuroa ja luumusoppaa sekä samaa riisijauhelihamössöä kuin eilen plus salaattia, jos viitsin silputa vihreät.

Joskus on päiviä, joina syön enemmän, mutta kyllä mulle 4-5 ateriaa päivässä on ihan tekemätön paikka. En pysty olemaan, kun maha on koko ajan täynnä.

Meitä on ap erilaisia. Sinä ehkä et kestä pitkiä ruokailuvälejä, joku muu taas voi pahoin, jos syö liian usein.

Vierailija
40/57 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alipainoisena 4 tunnin välein 2500 kcal /pvä.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme