Löytyykö kaikkiin kasvoihin oikeasti hyvän malliset silmälasit? Alan menettää jo toivon... Onko muilla yhtä hankalaa?
Nimimerkillä Viettänyt juuri masentavia tunteja silmälasiliikkeissä kierrellen
Eikä niitä sopivia kakkuloita tunnu vaan löytyvän. Kaikki saa näyttämään kasvot palloposkiselta, pitkänaamaiselta, jykeväleukaiselta, kiukkuiselta tai muuten vaan pelleltä. Yläreuna ei osu symmetrisesti kulmakarvojen kanssa tai pokien väri on joko liian voimakas tai liian blinbling tai muuten vaan omien värien kanssa riitelevä.
Onko muita joiden kasvoja ei ole luotu silmälaseille... Miten olette lopulta valinneet sopivat kehykset?
Onko joku joutunut kiertelemään liikkeissä viikkotolkulla odottaen uusia malleja vai valitsetteko yleensä kehykset siitä ekasta liikkeesta jossa näöntarkastus on tehty?
Kommentit (58)
Onhan se hankalaa. Mulla kesti kauan löytää hyvä liike jolla hyvä valikoima mun tyylisiä pokia.
Myyjät yrittää aina tuputtaa niitä sangattomia muka-näkymättömiä mutta mä haluan että lasit näkyy. Ja lujaa. En jaksa meikata ja silloin isot muovipokat ovat plus. Kehystävät kasvot ja pitävät naaman koossa. Tulee turvallinen olo. Valitsen aina niitä värikkäämpiä muovipokia. Lasit vaan naamalle niin olen valmis.
Samantyylinen ongelma itsellä on pieni pää. Kaikista mitoiltaan sopivimmat löytyis lasten hyllystä.
Töissä on 2 rouvaa jolla on sellaiset jumalattoman suuret pöllölasit eli siis puoli naamaa peittyy. Niihinkin tottuu, kun osaa katsoa sitä ihmistä niiden lasien takana. Mutta motiivia näiden hankintaan voi vain arvailla. "Mieheni tykkää pöllöistä."
Vierailija kirjoitti:
Myyjät yrittää aina tuputtaa niitä sangattomia muka-näkymättömiä mutta mä haluan että lasit näkyy. Ja lujaa.
Sama täällä. Vähän kuin sisustuksessa - mitä et voi piilottaa, korosta! Lasien pitää näkyä.
Muistakaa myös katsoa pokia päivänvalossa. Liikkeitten valossa kehykset näyttävät ihan erilaisilta kuin päivänvalossa tai kotona.
Yksi kaverini tapaa käydä säännöllisen epäsäännöllisesti tsekkaamassa silmälasiliikkeen valikoimat. Pitäisi varmaan itsekin alkaa tehdä niin, eikä niin että ensin käy näöntarkistuksessa ja sitten valitsee pokat tuskanhiki tippuen senhetkisistä pienistä valikoimista - ja on enemmän tai vähemmän tyytymätön lopputulokseen.
Puolikehykselliset, yläosa kulmakarvojen kaarta noudattaen, alaosa ilman kehystä ja sivut suunnilleen poskipäiden reunaan.
Puolikehykselliset saa mun naaman näyttämään ihan hirveältä. Niin me ollaan erilaisia, joittenkin kasvoilla puolikehykselliset on tosiaan upeat!
Vierailija kirjoitti:
Samantyylinen ongelma itsellä on pieni pää. Kaikista mitoiltaan sopivimmat löytyis lasten hyllystä.
Mä löydän just lasten hyllystä muuten hyvät ja tarpeeksi kapeat kehykset, mutta niissä on sitten liian lyhyet sangat. Vaikeeta on.
Eikö sankoja pysty vaihtaa? Joissakin optikkoliikkeissä on luullakseni vielä korjaus ja huoltopalvelujakin tarjolla. Kannattaa kysellä!
Mistä voi tietää sopiiko omiin kasvoihin pyöreät, kantikkaat, ovaalit, kulmikkaat vai minkä muotoiset kehykset? Onko siihen olemassa jotain "sääntöjä"? En osaa valita pokia omilla silmällä enkä luota täysin optikkoliikkeen myyjien makuihinkaan.
Minkä tyyppiset kehykset sopivat yleensä vahvaleukaiselle tasapaksunaamalle jossa on korkeat poskipäät?
Mä luotan myyjään...osaa valita sopivia ja sit helppo valita oarhaat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä löydän just lasten hyllystä muuten hyvät ja tarpeeksi kapeat kehykset, mutta niissä on sitten liian lyhyet sangat. Vaikeeta on.
Sama monesti myös lasten laseista tavalla tai toisella näkee että ovat lasten laseja. Luulisi että jossain olisi joku nuorisomallisto. 14v lle ei meinannut löytyä laseja kun lasten oli pieniä ja miesten isoja
Jotkut myyjät tuntuu tyrkyttävän vaan niitä mahdollisimman sähäköitä muotilaseja kaikille, sopivat ne sitten tai ei.
Aarteita sellaiset myyjät jotka auttavat aidosti ja hyvällä silmällä asiakkaalle sopivat kehykset.
Linnanjuhlien kättelyjonossa jollain oli sellaset oranssit silmälasin lasiosat näytti ihan aurinkolaseilta ne oli päheet
Vierailija kirjoitti:
Puolikehykselliset, yläosa kulmakarvojen kaarta noudattaen, alaosa ilman kehystä ja sivut suunnilleen poskipäiden reunaan.
Puolikehykselliset on ainoa malli joka toimii omassa pärstässäni, harmi ettei ne ole nyt muodissa niin valikoima on pieni. Myyjiltä en kysy enää mitään, tyrkyttävät aina paksuja räikeitä kehyksiä tai jotain blingnlingiä. Voi toki olla että vakimallini ei muiden mielestä naamaani sovi, mutta itse en kestä katsella peilistä muita rillejä.
Heh, sattuipa hauska tapaus myyjiin liittyen. Kävin sovittelemassa pokia ja pyysin myyjältä apua koska en laajennustippojen ym takia nähnyt itse kunnolla. Myyjä kehui maasta taivaaseen kahdet pokat miten hyvin ne sopivat muodon perusteella ja väritkin olivat just sopusoinnussa ihon ja hiusteni värin kanssa, ja otin ne sitten kotiin sovitukseen. Kotona näin illalla heti etteivät kummatkaan sopineet minulle ollenkaan värien eikä muodon takia ja samaa mieltä olivat kaikki perheenjäsenet. Palautin kehykset seuraavana päivänä ja selitin mikseivät ne olleet mielestäni sopineet minulle. Myyjä sanoi "joo mä ymmärrän ihan täysin mitä sä tarkoitat, mutta mä meen huomenna käymään meidän toisessa liikkeessä ja tuon sieltä sulle jotkut paremmin sopivat". Arvatkaa halusinko.
On tosi vaikeaa löytää laseja kun kaikki on niitä isoja pyöreitä pöllölaseja ja joku asiantuntija sanoi, ettei pitäIsi hankkia laseja jotka nojaavat poskiin.
Liikkeet sanovat, että vanhoihin kehyksiinkin tekevät, mutta asiakkaan vastuulla. Tämä tarkoittanee sitä, että teettävät sitten kahdet linssit, kun väittävät, että pilalle meni. Artisti maksaa😏
Minulla on lukulasit. Takuulla eivät sovi muuten, mutta olen ylpeä niistä.
Jokainen näyttää vakavalta ja viisaalta, jos hänellä on lasit.