Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löytyykö kaikkiin kasvoihin oikeasti hyvän malliset silmälasit? Alan menettää jo toivon... Onko muilla yhtä hankalaa?

Vierailija
16.12.2024 |

Nimimerkillä Viettänyt juuri masentavia tunteja silmälasiliikkeissä kierrellen

Eikä niitä sopivia kakkuloita tunnu vaan löytyvän. Kaikki saa näyttämään kasvot palloposkiselta, pitkänaamaiselta, jykeväleukaiselta, kiukkuiselta tai muuten vaan pelleltä. Yläreuna ei osu symmetrisesti kulmakarvojen kanssa tai pokien väri on joko liian voimakas tai liian blinbling tai muuten vaan omien värien kanssa riitelevä.

Onko muita joiden kasvoja ei ole luotu silmälaseille... Miten olette lopulta valinneet sopivat kehykset?

Onko joku joutunut kiertelemään liikkeissä viikkotolkulla odottaen uusia malleja vai valitsetteko yleensä kehykset siitä ekasta liikkeesta jossa näöntarkastus on tehty?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisolla plus kakkosen lukulasit marketista, hinta noin 10 euroa (vajaat).

Minulla plus kakkonen ja hajataitto: lasit optikkoliikkeestä monta monta sataa.

Ei varmaan tarvitse sanoakaa että harmittaa tämä hajataitto ihan juukelisti. Mulle kelpaisi hyvin lukulaseiksi markettilasit mutta en kerta kaikkiaan näe niillä mitään joten pakko on olla silmalasiliikkeen lasit.

Vierailija
22/58 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko pyytänyt myyjää auttamaan? Annat vain hintarajan ja mahdolliset muut vaatimukset, kuten vaikka kehysten materiaali. Tuolla lailla löytyy yleensä jotkut suhteellisen hyvät. Olen ollut tuollaisissa tilanteissa myös mieheni (hänellä on iso ja leveä pää, pitää olla tarpeeksi leveä malli) kuin tyttäreni kanssa mukana makutuomarina. Uskovat heti, jos sanon, ettei tuo ole hyvä. Etenkin tytär menee lasien ulkonäkö edellä, eikä edes suostu kokeilemaan jotain, mikä saattaisi olla juuri hänelle sopiva malli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on aina sopinut Specksaversin kaikkein halvin malli. Mikään muu ei. Laseille on tullut hintaa pari kymppiä tarjousten aikaan.

Tuolla hinnalla linssejä ei ilmeisesti ole ollenkaan. Miksi sitten käytöt silmälaseja?

Saa niihin varasto yksitehot, nettisivuilta löytyy ne tarkemmat tiedot. Tosin hinta taitaa olla halvimmillaankin nykyään lähes 30 euroa.

Vierailija
24/58 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on isot/leveät kasvot niin todella hankalaa on jos sillä hetkellä ei ole muodissa kuin tiettyjä malleja. Kapeisiin kasvoihin sopivia malleja taas löytyy aina.

Vierailija
25/58 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pyytää näyttämään jo varastoon viedyt pokat myös. Itse olen pariinkin kertaan löytänyt etsimäni sieltä!

Vierailija
26/58 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä löytyy mutta isot ketjut niin muodin orjia, että mallisto vaihtuu puolen vuoden välein. Nyt muodissa ne yli-isot pokat. Pikkuliikkeissä on paremmin valintaa kun eivät poista kehyksiä muodin mukaan vaan siellä on niin kauan kuin joku ostaa. 

Vierailija
27/58 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulla on leveä naama, toinen silmä puoli senttiä ylempänä kuin toinen, lyhyt pieni nenä. 

Vierailija
28/58 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on aina sopinut Specksaversin kaikkein halvin malli. Mikään muu ei. Laseille on tullut hintaa pari kymppiä tarjousten aikaan.

Tuolla hinnalla linssejä ei ilmeisesti ole ollenkaan. Miksi sitten käytöt silmälaseja?

🤣🤣 Hää on varmaan muotitietoinen ja käyttää pelkkiä kehyksiä 🤣

Vierailija
29/58 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäkää muovikehykset hyllyyn. Niissä ei juurikaan säätövaraa jos kasvot epäsymmetriset ja sitten aina valuu nenältä. Joka kehyksestä yleensä on kahta eri kokoaja olemassa joten jos joku näyttää liian isolta tai pieneltä niin kannattaa kysyä onko toista kokoa. Mulla on useammat silmälasit niin näen muuttuessa uusin vain linssit lempikehyksiini niin ei tarvi sovitella muita. Linssien uusiminen maksaa noin 200€.

Vierailija
30/58 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmäaseman virtuaalisovitus! Tämä muutti kaiken. Samoihin valokuviin naamastani kokeilin kymmeniä kehyksiä. Opin tasan mikä sopii ja mikä ei ja miksi.

Vierailija
31/58 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, eli ei koskaan löytynyt sopivia kasvonpoorteisiin. Ja lisäksi kärsin vuodet ja kymmenet siitä, että sangat  painoivat ohimoiden kohdalta.

Sitten ostin halpoja tarjoustalon laseja tai vaikka muualtakin ja kivut loppuivat. tosin nyt on kaihi molemmista silmistä poistettu ja saan rauhassa käyttä silmälaseja telineesta. Minulla on vaikka kuinka monet vaihtolasit. Tarvitsen tietsikalla ja lukiessa ja on onni miten hyvältä tuntuu. Nyt on +1.50 tai jopa heikommat vahvuudet.

Vierailija
32/58 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile jos aurinkolaseista voi vaihtaa linssit.

Jos käyt ulkomailla niin ainakin Saksassa saat hirveän halvalla. Mikä lie tilanne kehyksille Tallinnassa.

Vierailija
33/58 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun myös niihin epäonnisiin joitten kasvoille ei sovi upeasti minkään malliset kehykset. Parhaimmatkin kehykset ovat vain korkeintaan tyydyttävät eli sellaiset semisti epäsopivan näköiset.

Olisihan se hienoa jos voisi kaunistaa itseään silmälaseilla mutta kun ei niin ei. Pääasiahan se tietysti onkin että lasit auttavat näkemään paremmin, mutta minulla on ollut usein epäonnea siinäkin. Onneksi linssit ovat sentään menneet takuuseen ja olen saanut ekojen linssien tilalle toiset uudestaan hiotut.

Minulla on kauhea stressi aina kun lasien uusiminen lähestyy. Nyt vielä kun rahat ovat tiukilla ahdistaa todella se rahanmeno, ja vieläpä sitten laseihin jotka rumentavat naamataulua, heh.

Vierailija
34/58 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyllyissä näkyy hirveät määrät kirkkaan sinisiä, punaisia ja violetteja pokia mutta vastaantulevista ihmisistä sellaisia on vain murto-osalla. Tavallisimmin kasvoilla näkyy ruskeita ja mustia pokia, ja sen ymmärtää koska ne on helpointa yhdistää kaiken värisiin vaatteisiin.

Toivoisin valikoimiin lisää ruskeita ja mustia pokia eikä vaan niitä erikoisia värejä ja malleja jotka sopivat niin harvoilla ja joita vain harvat haluavat ylipäätään ostaa.

Vierailija
35/58 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyllyissä näkyy hirveät määrät kirkkaan sinisiä, punaisia ja violetteja pokia mutta vastaantulevista ihmisistä sellaisia on vain murto-osalla. Tavallisimmin kasvoilla näkyy ruskeita ja mustia pokia, ja sen ymmärtää koska ne on helpointa yhdistää kaiken värisiin vaatteisiin.

Toivoisin valikoimiin lisää ruskeita ja mustia pokia eikä vaan niitä erikoisia värejä ja malleja jotka sopivat niin harvoilla ja joita vain harvat haluavat ylipäätään ostaa.

Ai. Mä kävin juuri muutamassa liikkeessä etsimässä vihreitä muovisankaisia kehyksiä, ja ei kertakaikkiaan löytynyt kuin muutama ja nekin ruman hailakoita. Tuntui että kaikkea muuta oli ja ennen kaikkea monta monta hyllyllistä mustia ja muita värittömiä kehyksiä joka paikassa.

Vierailija
36/58 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan on, jos Synsamin liike tilaa toisesta vastaavasta tietyt toivomani kehykset, onko mun pakko ostaa ne? Vai saanko edelleen sovittaa ja päättää otanko.

Kysyn tottakai sieltä jos pyydän tilaamaan, mutta tietääkö joku.

Vierailija
37/58 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjuliikkeissä mallien ja kehysten koon variaatiot ovat pieniä. Helsingissä esim Oopperan optiikassa on liikkeen pienestä koosta huolimatta laaja valikoima erilaisia ja erikokoisia kehyksiä. Omaan naamaan Specsaversin, Instrun ym lasit eivät istu, mutta tuolta Oopperan optiikasta olisi löytynyt vaikka kymmenet sopivat. Toki ovat vähän kalliimpia, mutta ihana löytää omiin kasvoihin istuvat kehykset, joita voi käyttää pitkään. 

Vierailija
38/58 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle sopii vain lasit jotka neliöt, isot, tummat ja joissa sanka ei lähde ihan ylänurkasta vaan vähän keskempää. Tällä kaavalla sitten aina onnistuu. Kaikenlaisia muita yritetään aina tarjota toki ja sovittelen lähinnä että se optikkokin uskoo. Kannattaa hakea se oma malli rauhassa ja sitten pysyä siinä muodista huolimatta. 

Vierailija
39/58 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kannattaa ottaa ne joista tuntuu että voi vitsit, mä tykkään näistä, eikä pidä miettiä onko ne "liian erilaiset" tai vastaavaa.

Vierailija
40/58 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kierrellä useita liikkeitä ja ottaa selfieitä erilaiset kehykset päässä. Sit rauhassa kotona pähkäillä mikä näytti parhaalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän