Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulumieli kadoksissa vaikka olen jouluihminen

Vierailija
16.12.2024 |

Todella rakastanut aina joulua ja jaksanut touhuta pipareita, torttuja, siivota, tehdä ostoslistaa kauppaa varten.. Nyt ei tunnu yhtään miltään, koittanut kuunnella joulu musiikkia, mikään ei nyt tuo sitä tunnetta vaan suoraan sanottuna ahdistaa koko touhu. Onko mulla masennus niin paha vai mikä tässä on, ensimmäinen kerta yli 40 vuoteen?

Jotenkin tämä yleinen ilmapiiri tässä maassa ja tulevaisuus yleensäkin iskee lehdistä ja uutisista päälle kuin hyökyaalto, toisilla menee hyvin ja suuri osa suomalaisista ei saa edes ruokaa kylliksi. 

Jotenkin vaan tuntuu pahalta muidenkin puolesta, lasten ja vanhusten. 

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa. 

Vierailija
2/59 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan ole vielä vappuhuiskat tehty, enkä edes ole aloittanut juhannuskokon tekoa vaikka olen kevät ja kesä ihminen.  "Hätäilemällä ei tule kun kusipäitä lapsia"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni sanoi samaa, hän rakastaa joulua mutta nyt tuntee ettei ole joulufiilistä ollenkaan. Itsekin koen tällä hetkellä vähän työläältä jouluvalmistelut. 

Vierailija
4/59 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole ainoa. 

Tästähän ei nyt varsinaisesti voi tykätä mutta on lohduttava tietää etten ole yksin. Tuntuu kuin möykky olisi sisällä enkä saa sitä ulos vaikka tekisin mitä. Kuin koko Suomi olisi rikki eikä kukaan välitä 💔

Vierailija
5/59 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua huolestuttaa tai on siis pitkään jo huolestuttanut tää huumeiden leviäminen jo pikku lapsiin ja raju väkivalta joka puolella, tee tässä nyt sitte joulua kun vain huonoja uutisia ja tapahtumia. 

Vierailija
6/59 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tunne täällä. 

Vierailija
7/59 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua huolestuttaa tai on siis pitkään jo huolestuttanut tää huumeiden leviäminen jo pikku lapsiin ja raju väkivalta joka puolella, tee tässä nyt sitte joulua kun vain huonoja uutisia ja tapahtumia. 

Tämä ja silti suurin ongelma näyttää olevan ettei joku tuomitse yksittäistapausta ilman kunnollisia tietoja, se on suurempi rikos kuin esim lapsen joukkoraiskaaminen. Tämä maa ja sen yksinkertaiset ihmiset, nauti tässä nyt joulusta. 

Vierailija
8/59 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Ihankuin odottais kokoajan pahinta. Haluaa jouluiloa mutta sitä ei voi väkisin pusertaa 

Vierailija
9/59 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee hoitoon!

Vierailija
10/59 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama.

Vierailija
11/59 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli sellainen että koko asunto siivottiin lattiasta kattoon ja uunit, kaikki. Mulla iski jokin paha olo eilen ja kun tuli puhe kuusesta niin katsoin noita ilmoituksia, enkä pysty tekemään mitään päätöstä tuleeko kuusta ollenkaan. Ei vaan jaksaisi nyt yhtään tätä hössötystä!

Voisko vaan olla tyytyväinen että on vielä koti pään päällä ja ei vielä (?!) sota. Sekin jyskyttää jatkuvasti taustalla että onko varauduttu. No en ole, henki lähtee kuitenkin niin mihin minä niillä vesillä ja pattereilla? 

Vierailija
12/59 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilu, rauhoittuminen, joulun sanoma.. Jos se vielä löytyisi.

Vierailija
13/59 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mee hoitoon!

Kenen kommentoijan halusit menevän? Kun näyttää olevan monilla sama tilanne? 

Vierailija
14/59 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini oli sellainen että koko asunto siivottiin lattiasta kattoon ja uunit, kaikki. Mulla iski jokin paha olo eilen ja kun tuli puhe kuusesta niin katsoin noita ilmoituksia, enkä pysty tekemään mitään päätöstä tuleeko kuusta ollenkaan. Ei vaan jaksaisi nyt yhtään tätä hössötystä!

Voisko vaan olla tyytyväinen että on vielä koti pään päällä ja ei vielä (?!) sota. Sekin jyskyttää jatkuvasti taustalla että onko varauduttu. No en ole, henki lähtee kuitenkin niin mihin minä niillä vesillä ja pattereilla? 

Minua ärsyttää kun puhutaan että sota on väistämätön mutta kukaan ei puhu rauhanneuvotteluista. Sota alkaa heti Trumpin kauden jälkeen, ihan kuin sille ei vaan voisi yhtään mitään. Ja kuka siellä taistelee? Me ja meidän lapset, poliitikot ja rikkaat häipyvät muualle. 

Vierailija
15/59 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei no sama täällä! Juuri eilen, kun oltiin käymässä vanhempieni luona, sanoin äidilleni, että en tiedä mikä mahtaa olla. Joulukuu puolessa välissä, en ole laittanut yhtään kynttelikköä ikkunoille, saatika vaihtanut verhoja jouluisiin. En ole leiponut pipareita tai torttuja. 

Jotenkin toivoo, että koko joulu olisi jo ohi ja olisi vaikka maaliskuu. 

Ja olen siis aina ennen laittanut valot sun muut härpäkkeet ekana adventtina, viimeistään Itsenäisyyspäivänä. Ja pipareita ja torttuja tähän aikaan jo ainakin toinen satsi tehtynä. Nyt ei mikään tunnu miltään. 😞

16/59 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tämä palsta 😅

Vierailija
17/59 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mullakaan ole vielä vappuhuiskat tehty, enkä edes ole aloittanut juhannuskokon tekoa vaikka olen kevät ja kesä ihminen.  "Hätäilemällä ei tule kun kusipäitä lapsia"

Ehkä jouluun on hieman vähemmän aikaa kuin sinun vappuusi ja juhannukseesi. Voit sitten pari viikkoa ennen näitä juhlia kirjoitella, miltä sinulta tuntuu ja tuntuuko riehakkaalta. 

Totta on, mitä aloittaja kirjoittaa; en itsekään jaksaisi mitään joulun eteen tehdä, kun ei huvita mikään. 

Vierailija
18/59 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei no sama täällä! Juuri eilen, kun oltiin käymässä vanhempieni luona, sanoin äidilleni, että en tiedä mikä mahtaa olla. Joulukuu puolessa välissä, en ole laittanut yhtään kynttelikköä ikkunoille, saatika vaihtanut verhoja jouluisiin. En ole leiponut pipareita tai torttuja. 

Jotenkin toivoo, että koko joulu olisi jo ohi ja olisi vaikka maaliskuu. 

Ja olen siis aina ennen laittanut valot sun muut härpäkkeet ekana adventtina, viimeistään Itsenäisyyspäivänä. Ja pipareita ja torttuja tähän aikaan jo ainakin toinen satsi tehtynä. Nyt ei mikään tunnu miltään. 😞

Näin juuri. Mutta hei, aloitetaan rauhoittuminen jouluun ilman suuria ponnisteluja tänä vuonna!

Olen myös nauttinut joulusta ja valmisteluista yleensä. Nyt odotan joulun ja kaamoksen jälkeistä aikaa. 

Mutta tänä vuonna erilainen rauhallinen joulu.

Vierailija
19/59 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Se on tämä palsta 😅

Varmasti niinkin, en kyllä täällä asustele ja hyvin harvoin edes kommentoi saatikka aloitusta tee, tulin lukemaan erästä uutista ja samalla tuli mieleen kysyä onko muilla tämmöinen tyhjyys tän joulun kanssa. Ei todellakaan ole minun normaali olotila. Kait mulla sitten on tullut masennus? 😳 

Vierailija
20/59 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa aikuisuuteen.