Voiko seksitön ja puhumaton parisuhde toimia?
Voiko siihen tottua, että parisuhteessa ei ole seksiä tai mistään vaikeista asioista ei puhuta?
Ollaan oltu yhdessä reilu kolme vuotta, ei lapsia (ei naimissakaan) mutta haaveissa on ainakin aikaisemmin ollut. Parisuhteessa on heti alussa ollut miehen puolelta vähemmin haluja seksiin, ja se on vain pahentunut tässä vuosien saatossa. Nyt ollaan harrastettu seksiä viimeeksi syyskuun lopussa eli kohta kolme kuukautta sitten. Olen viimeeksi kesällä puhunut tästä asiasta ja koittanut ilmaista, että tämä vaivaa ja silloin mies kiitteli että otin asian esille ja sanoi että koittaa panostaa = seksiä oli vielä harvemmin kuin ennen asiasta puhumista. Meillä on kuitenkin päivittäin tosi paljon pusuja, haleja, kosketuksia, kainalossa nukkumisia jne. Eli hellyyttä kyllä on, mutta ei minkäänlaista eroottista.
Lapsista puhuttiin vakavemmin viime syksynä ja päätettiin jättää ehkäisy pois. Eipä sitä lastakaan tule jos seksiä on kerran kahdessa viikossa TIHEIMMILLÄÄN. Itselle kapuloita, tai mietteitä rattaisiin heittää myös seuraava ongelma.
Mies ei halua puhua mistään vakavasta. Hän ottaa aika helposti nokkiinsa vaikka miten muotoilisi asian, ja viime kädessä sitten lähtee tupakalle, joka tarkoittaa että keskustelu oli siinä eikä siihen enää palata. Hän ei ota omatoimisesti mitään vakavia aiheita esille koskaan ikinä. Me ei olla riidelty kuin kerran tämän kolmen vuoden aikana. Olen ehkä itsekkin vähän konfliktinpelkoinen ja tosi isot vaikeat asiat on haastava nostaa pöydälle, mutta tässä olen ihan yksin nyt. Mies järkyttyi, kun sanoin tuossa syksyllä että parisuhde ei vuosi toisensa perään voi rullata, jos emme keskustele mistään vakavasta. Hän ihmetteli, että mistä meidänkin pitäisi keskustella kun kaikki on ihan hyvin ja ei hän keksi mitään mikä vaivaisi... Hänestä on mukavaa, kun on semmoista positiivista ja iloista arkea missä ei ole mitään syvällistä tai vakavaa "rasitteena".
Tuntuu pahalta ajatella eroa kun muuten on niin turvallista ja tosiaan se arki on minustakin mukavaa kun en ajattele mitään syvemmin. Hän tekee paljon arjessa eteeni.
Voiko tästä tulla mitään? Olen alkanut selvästi loppusyksystä olla mietteissäni enemmän ja tämä asia oikeasti alkaa jo painaa. En tiedä olenko näin reilu kolmekymppisenä valmis heittämään seksielämällä vesilintua, ja mitenhän saataisiin se lapsikin esimerkkinä kasvatettua (saati tehtyä, vähän kyllä naurattaa jo) jos mistään vaikeista asioista ei voi puhua ilman ongelmia tai poislähtemistä. Vertaistukea siis tuppisuumiesten tai halailijoiden kanssa kaivataan!
Kommentit (45)
Toimii ainakin pohojammaalla. pohojalaanen ei puhu eikä pussaa.
Ihmiset on erilaisia eikä toista voi muuttaa.
Asiaa valaisee, jos käännät sen toisin päin eli vaihtaisit rooleja miehesi kanssa. Miten näkisit asiat silloin?
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on erilaisia eikä toista voi muuttaa.
Asiaa valaisee, jos käännät sen toisin päin eli vaihtaisit rooleja miehesi kanssa. Miten näkisit asiat silloin?
Mitä järkeä on syyllistää? Asioista pitää pystyä puhumaan. Elämä ei voi olla lasitalossa asumista niin että tuntee olevansa syöttäjä eikä kukaan edes yritä ottaa koppia vaan menee vaan ikkunat hajalle.
Sitäpaitsi seksi on usein se suhteen liima. Muuten ollaan vaan kämppiksiä.
ehkei mies halua seksiä, koska ei oikeasti halua niitä lapsia
Vierailija kirjoitti:
Meilläkään ei ole seksiä. Kaikesta muusta puhutaan mutta siitä ei. Tai on puhuttu mutta vähän. Seksi on miehelle niin suuri peikko. Ollaan nyt sovittu että meillä ei ole seksiä jotta mies pääsisi niistä paineista joita se hänelle aiheuttaa. Mutta ikuisesti en aio odottaa. Mulle on ollut todella kova paikka se että mies ei halua mua. Tiedän että hän rakastaa, hän näyttää sen monin eri tavoin. Tiedän että hän haluaa että mun on hyvä olla, mutta sitä hän ei tajua että hänen haluttomuutensa vuoksi mun on huono olla.
Kesään asti odotan. Sitten annan vaihtoehdoiksi eron tai seksuaaliterapian tms.
Jännä miten aikakäsitys muuttuu pitkässä parisuhteessa. Surkeaa seksiä tai seksittömyyttä kestetään vuosikausia. Sitten suunnitellaan, että puolen vuoden päästä aikoo ehdottaa terapiaa, jos parannusta ei ole tullut.
Sinkut jaksaa odottaa ehkä viikon ja ehdokas lempataan jos ei homma ala toimia. Eipähän ainakaan hukata aikaa turhiin ihmisiin.
Vaikeaa ainakin on, omasta kokemuksesta.
Ei tuo ole parisuhde. Tuo on helvetti. MIes asuu hotellissa ja sinä olet henkilökunta. Maksaako se edes?
Mikä vaan toimii jos asia molemmille OK.
Miehesi on pinnallinen tyyppi joka ei syvemmin pohdi elämäänsä tai mitään muutakaan. On kanssasi, koska jonkun kanssa kuuluu olla. En usko että tulet koskaan saamaan haluamaasi tuon miehen kanssa.
Lähtee tupakalle - tupakointi kertoo kaiken olennaisen miehen tasosta. Vaihtoon.
Vierailija kirjoitti:
Meilläkään ei ole seksiä. Kaikesta muusta puhutaan mutta siitä ei. Tai on puhuttu mutta vähän. Seksi on miehelle niin suuri peikko. Ollaan nyt sovittu että meillä ei ole seksiä jotta mies pääsisi niistä paineista joita se hänelle aiheuttaa. Mutta ikuisesti en aio odottaa. Mulle on ollut todella kova paikka se että mies ei halua mua. Tiedän että hän rakastaa, hän näyttää sen monin eri tavoin. Tiedän että hän haluaa että mun on hyvä olla, mutta sitä hän ei tajua että hänen haluttomuutensa vuoksi mun on huono olla.
Minä totesin vaimolle, että minulla on seksiä joko kotona tai muualla, hän saa valita. Nyt on muualla.
Kuten moni on todennut, pitää miettiä mikä itselle on tärkeää. Esim. mulle lapsen saaminen on aina ollut tärkein asia ja seksi ei niinkään. Jossain vaiheessa seksi oli mulle tärkeämpää, mutta totuin siihen että mies haluaa vähemmän (ja hänellä myös tähän vaikuttava lääkitys, jolle ei voi mitään). Niinpä lasta yritettiin perinteisen seksi lisäksi myös koti-inseminaation/muumimukimenetelmän kautta ja nyt yritetään myös toista lasta niin. Eli lapsen saamiseen ei tarvita yhdyntää vaan ruiskulla vaan tavarat sisään ja thats it. Ollaan paljon puhuttu myös seksistä ja pystytään kohtuu hyvin puhumaan vaikeistakin asioista, mikä on tärkeää. Meille molemmille on ok, että seksiä on harvoin ja muu läheisyys on tärkeämpää. Mutta jollekin toiselle ei tämä toimisi ollenkaan. Varsinkin lapsen saamisen jälkeen elämän prioriteetit on muutenkin muuttuneet ja itse haluan nyt vähemmän seksiä kuin koskaan aiemmin (siis edes itseni kanssa) ja asia on täysin ok mulle ja miehen vähäiset halut toimii tässä lapsiperhearjessa oikein hyvin. Tärkeää meille on kunnioitus toista kohtaan, luottamus ja rakkaus, yhteen hiileen puhaltaminen, perheeseen panostaminen, yhteisten suunnitelmien tekeminen, niin reissut ja matkat kuin perus arki.
Vierailija kirjoitti:
ehkei mies halua seksiä, koska ei oikeasti halua niitä lapsia
Niin, haluaa pitää ap:n mutta ei halua sitoutua tai hankkia lapsia. Vaikenemalla ei tarvitse sanoa "ei" ja pelätä tulevansa jätetyksi.
Mieti haluatko perheen ja suhteen kaikkineen vai riittääkö mykkä ja seksitön suhde?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä totesin vaimolle, että minulla on seksiä joko kotona tai muualla, hän saa valita. Nyt on muualla.
Mulle tuo ei toimi. Ei mua kiinnosta seksi kenenkään muun kanssa. Seksi seksin vuoksi ei ole se juttu. Seksi mun miehen kanssa on se juttu.
Jos se ei onnistu mun miehen kanssa niin sitten on parasta että erotaan. Silloin molemmilla on mahdollisuus löytää elämäänsä vielä joku toinen jota haluaa ja joka haluaa takaisin.
🤣 "suhde" kaksi kylmää ihmistä 😂😅🤣🤣
Eikö elo suju tuommosessa tilanteessa yksin paremmin???!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen saa nyrkistä jos tekee saman.
Meillä oli alusta asti aika erilaiset halut, silti mentiin naimisiin ja perustettiin perhe koska meillä arki sujui hyvin ja oli suurimmaksi osaksi kivaa yhdessä..
Nyt sitten ollaan edetty useampi vuosi täysin ilman seksiä ja itse haluan vain erota, mutta mies ei, mies ei halua terapiaan tai muutenkaan yrittää muuttaa mitään, koska meillähän on kaikki ihan hyvin.
Lähteminenkin on nyt vaikeampaa kun on yhteiset lapset, asuntolainat jne. Vaikken ihania lapsia kadukaan niin kadun että olen sitonut itseni tuohon mieheen, kaipaan seksiä ihan hirveästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuo ei toimi. Ei mua kiinnosta seksi kenenkään muun kanssa. Seksi seksin vu
En minäkään harrasta satunnaista seksiä kaikkien kanssa. Minulla on FWB -järjestely eronneen naisen kanssa, jolla on lapset vuoroviikoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen saa nyrkistä jos tekee saman.
Oliko tuo uhkaus? Vai oletko yhdessä jonkun väkivaltaisen juntin kanssa?
Mitä sellasella tekee?
t. Nainen