Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi keski-ikäiset luulevat olevansa nuorekkaita

Vierailija
15.12.2024 |

Naurattaa aina kun joku 50-vuotias höpisee siitä, mikä on vanhanaikaista ja mikä trendikästä. Tuntuu, kuin jotkut heistä eivät olisi moneen vuoteen tavanneet parikymppistä

Vanhat eukot kauhistelee, kuinka fyysiset kirjat ja valokuvat ovat niin mennyttä vuosikymmentä, ja nykyään kännykässä on kaikki. Muodista on rouvat myös ihan pihalla, heidän mielestään kestävät luonnomtaeriaalit ovat mummumaisia, ja Muumi paitulit ja hupparit nuorekkaita 

Hohhoijaa. Noh, pukeutukaa, sistustakaa ja eläkää kuten haluatte, mutta älkää sekoittaiko nuoria ihmisiä teidän 2000-luvun alun mielipiteisiin

Kommentit (202)

Vierailija
161/202 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitvit ap? Ihan outoa juttua sulla. Kaikilla tuntemillani 5-kymppisillä on n parikymppiset lapset, miten ihmeessä eivät tuntisi ketään nuorta?

Täti jatkaa kertoen, että tädin nuoruudessa nuorilla tarkoitettiin teini-ikäisiä. Oli vähän erimielisyyttä esimerkiksi siitä, onko loukkaavaa sanoa 19-vuotiasta nuoreksi koska hänhän on jo täysivaltainen aikuinen. Nykyisin 34-vuotiaat profiloituvat nuoreksi, ysärillä 35-vuotiasta sanottiin keski-ikäiseksi. Puhuttiin myös nuorista aikuisista, joka viittasi 18-19-vuotiaisiin, ja perustui siihen että laissa alle 20-vuotiaita tuomittiin nuorena rikoksentekijänä.

Että jos on itsellä parikymppiset lapset, voi hyvin olla ettei tunne ketään nuorta.

Nuori tosiaan tarkoitti sellaista vajaavaltaista ihmistä. Nykyään on hienoa olla 34-vuotias nuori, aikuistuminen taas on ennemminkin tylsää kuin tavoiteltavaa.

Vierailija
162/202 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä teitä yhtään. Teen viestin, jossa puhun vanhoista ihmisistä, jotka kertovat muille mikä on nuorekasta, vaikka ovat tippuneet jo aikoja sitten kärryiltä trendien suhteen

Miksi tänne siis hyökkää 100 mammaa kertomaan, että he eivät yritä olla nuorekkaita? Hyvä jos ette yritä. Puhuin niistä ihmisistä, jotka sanovat lauseita kuten: Kenellä on muka nykyään jotain vanhanaikaisia kirjoja, kun kirjoja pystyy lukemaan puhelimesta. 

Mutta onhan se niinkin. Kirjoja ei ole pakko lukea paperisina jos ei halua. Miten se on väärällä tavalla " nuorekasta " käyttää uutta tekniikkaa keski-ikäisenä? 

Sehän on monessa asiassa aivan välttämätöntä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/202 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 on uusi 30. Paremmat kropat 50 miehillä ja naisilla, jos on yhtään nähnyt vaivaa sen eteen. 

Vierailija
164/202 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumpujen pärinää - tunikat & leggingsit tulee taas

Vierailija
165/202 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pätee muuten myös astoihin. Nuorten mielestä ne muumimukit (ja yksiväriset samanmalliset) ovat todella vanhentuneita ja mummumaisia, sopivia noin 60-vuotiaalle, mutta mammat vaan hehkuttaa, kun on niin nuorekkaat astiat käytössä 

Eipäs opeteta isää naimaan, taikka äitiä tässä tapauksessa. M50

Vierailija
166/202 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pätee muuten myös astoihin. Nuorten mielestä ne muumimukit (ja yksiväriset samanmalliset) ovat todella vanhentuneita ja mummumaisia, sopivia noin 60-vuotiaalle, mutta mammat vaan hehkuttaa, kun on niin nuorekkaat astiat käytössä 

Mun tytär on 21v ja hänellä on vitriinissä muumimukit joita pääasiassa mä olen ostanut hänelle. Muutamia muumimukeja on myös käytössä. Muumimukeja näkee käytössä monen ikäisillä. 

Minulla myös 20v muumifanitytär. On muuttamassa omilleen ja haluaisi muumiastiat täältä mukaansa. 

Vierailija
167/202 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myötähäpeää olen lähinnä tuntenut silloin, kun 36v perheenäiti selitti ihan tosissaan olevansa nuori, jonka pitää päästä bilettämään yökerhoon tarpeeksi usein. Ei siis nuorekas, vaan ihan oikeasti nuori. Keski-iässä, vastuullisessa duunissa ja pienen lapsen äitinä. Bilettämään. Pakko päästä joo.

Sannasta puhe siis. 

Vierailija
168/202 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myötähäpeää olen lähinnä tuntenut silloin, kun 36v perheenäiti selitti ihan tosissaan olevansa nuori, jonka pitää päästä bilettämään yökerhoon tarpeeksi usein. Ei siis nuorekas, vaan ihan oikeasti nuori. Keski-iässä, vastuullisessa duunissa ja pienen lapsen äitinä. Bilettämään. Pakko päästä joo.

Sannasta puhe siis. 

No totta joo, ja Sannallahan oli täysi tätityyli ennen tätä nuoreksi ryhtymistä. Mutta jos pliis jätettäisiin nämä poliitikot tämän ketjun ulkopuolelle, se vie hauskuuden.

Vierailija
169/202 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä teitä yhtään. Teen viestin, jossa puhun vanhoista ihmisistä, jotka kertovat muille mikä on nuorekasta, vaikka ovat tippuneet jo aikoja sitten kärryiltä trendien suhteen

Miksi tänne siis hyökkää 100 mammaa kertomaan, että he eivät yritä olla nuorekkaita? Hyvä jos ette yritä. Puhuin niistä ihmisistä, jotka sanovat lauseita kuten: Kenellä on muka nykyään jotain vanhanaikaisia kirjoja, kun kirjoja pystyy lukemaan puhelimesta. 

Mutta onhan se niinkin. Kirjoja ei ole pakko lukea paperisina jos ei halua. Miten se on väärällä tavalla " nuorekasta " käyttää uutta tekniikkaa keski-ikäisenä? 

Sehän on monessa asiassa aivan välttämätöntä. 

Pitkien tekstien lukeminen nyt on ison osan nuorisosta mielestä tosi mummoa, kun useimpien nykynuorten lukutaito on aika nuorekkaalla tasolla. Hyvä lukija osaa myös lukea siten kun itse hyväksi kokee, eri tekstejä eri tavalla. Itsestäni kaunokirjallisuus on helpointa lukea kännykältä, kun siinä näkee koko rivin tekstiä yhdellä silmäyksellä eikä tarvitse liikuttaa katsetta kuin alaspäin. Sitten taas lehdet ja muu graafinen materiaali on kätevintä selata kunnon näytöltä. Perinteiset oppikirjat taas on helpointa omaksua paperiversioina, joihin on helpoin tehdä alleviivauksia ja muita merkintöjä. Paperikirjan selaaminen eteen ja taaksepäin on myös niin paljon helpompaa kuin perinteisen kirjan, ja tätä ominaisuuttahan tarvitsee lähinnä opiskelumateriaaleissa. 

Vierailija
170/202 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi monet nuoret sitten naureskelevat vanhemmille kuinka epämuodikkaita he olevat? Esim. käyttävät pillifarkkuja? Eikö ole parempi että ollaan mieluummin jumituttu omaan nuoruutemme tyyliin eikä yritetä matkia jotain tämänhetken teinejä? Mihin ihmeeseen muka pitäisi pukeutua?

7 kymppisenä käytän kapeita farkkuja. En nyt ihan pillifarkkuja, mutta sellaisia 501 tyylisiä, koska tykkään niistä. Farkkujen lahkeet ovat olleet leveitä, kapeita, pilllejä ja purjeita tässä matkan varrella. Ihan sama minulle naureskeleeko joku teini pukeutumiselleni vai ei. Silloin, kun tämä malli on juuri mennyt pois muodista ostan useammat, että pärjään siihen asti, kun taas palaavat alennusmyyntiin. Aika moni nuori tässä matkan varrella on siis saanut hyvän mielen minulle naureskelemalla. Saas nähdä monesko mallit tässä ehtii muuttua ennen viimeistä puupalttoota.

Vierailija
171/202 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kuluu niin nopeasti, ettei kukaan meistä tajua olevansa niin vanha kuin on.

On erittäin yleistä, että kun vie yli 80v ihmisen käymään seniori-ikäisille suunnattuun tapahtumaan / paikkaan - niin hän tuumaa "muuten oli kivaa, mutta kun kaikki MUUT oli siellä niin ikäloppuja mummoja".

Vierailija
172/202 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitvit ap? Ihan outoa juttua sulla. Kaikilla tuntemillani 5-kymppisillä on n parikymppiset lapset, miten ihmeessä eivät tuntisi ketään nuorta?

Täti jatkaa kertoen, että tädin nuoruudessa nuorilla tarkoitettiin teini-ikäisiä. Oli vähän erimielisyyttä esimerkiksi siitä, onko loukkaavaa sanoa 19-vuotiasta nuoreksi koska hänhän on jo täysivaltainen aikuinen. Nykyisin 34-vuotiaat profiloituvat nuoreksi, ysärillä 35-vuotiasta sanottiin keski-ikäiseksi. Puhuttiin myös nuorista aikuisista, joka viittasi 18-19-vuotiaisiin, ja perustui siihen että laissa alle 20-vuotiaita tuomittiin nuorena rikoksentekijänä.

Että jos on itsellä parikymppiset lapset, voi hyvin olla ettei tunne ketään nuorta.

Nuori tosiaan tarkoitti sellaista vajaavaltaista ihmistä. Nykyään on hienoa olla 34-vuotias nuori, aikuistuminen

Silloin oli telkkarissa (se semmoinen laatikko olohuoneessa, josta näkyi kuva ja kuului ääni) siis oli mainos, jossa kehotettiin: kasva isoksi, älä aikuiseksi! Sen sukupolven miehet ottivat tämän tosissaan ja alkoivat elää yli kolmekymppisinä uutta nuoruutta, jättäen vaimot yksin vastuuseen perheestä. 

Vierailija
173/202 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en luule olevani enkä leiki olevani. Olen reilusti omanikäiseni.

Vierailija
174/202 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, onko ne olleet pois? 

Vierailija
175/202 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä on vaan numero sanoo suurin osa julkkisäijistä. Ja vaatii että heillä pitää olla 20-30 vuotta nuorempi tyttöystävä. No se vasta onkin noloo. 

Vierailija
176/202 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipäs opeteta isää naimaan, taikka äitiä tässä tapauksessa. M50

Siis oikeastiko astiatkin pitäisi valita iän mukaan? Olette kyllä outoja. Eikö nyt jokainen juo semmoisesta kupista, mukista  tai lasista kuin tykkää. Onko niissä oikeen ikärajat😂enpä ole huomannut. 

Vierailija
177/202 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtääkö aloittaja, että keski-ikäisilläkin on ihan omat trendinsä ja vanhanaikaiset juttunsa? Ne asiat eivät ole samat trendit kuin teineillä.

Ei aloittaja taida ymmärtää, hänelle teinien trendit on ainoat oikeat olemassa olevat. Mutta eiköhän hänkin vielä kasva teinistä aikuiseksi ja muutu naurettavaksi keski-ikäiseksi. 

Vierailija
178/202 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä on aina ollut ihmisillä käytössä. Ne ovat kuin collegehousut ja teepaidat. Aina jollain on niitä päällä.

Ainoat luksusmerkit, jotka tekevät tulosta on hermes, Chanel ja Miu Miu, joten katselisi Miu Miun sivulta mitä he tarjoavat, koska kaikki muut tulevat matkimaan heitä.

Vierailija
179/202 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorena sitä luulee, että ihminen jotenkin vanhenee. Pään sisällä sitä säilyy samana kuin nuorenakin. Olen 45 ja ihan samalta tuntuu esim. ihastuminen, ihan yhtä kovat kiksit saan musiikista kuin nuorenakin, huumorintaju on sama, saman tyyppiset asiat on edelleen kiinnostavia. Vain peilikuva muuttuu. Se on ihan hauskaa kun sen tajuaa. Nuorena sitä kuvittelee että keski-ikäiset tai sitä vanhemmat on jotain ihan eri lajia. 

Siitähän minä juuri puhuin. 45-vuotias luulee, että 25-vuotta sitten muodikkaat asiat ovat yhtä muodikkaita, ja siten tituleeraa itseään nuorekkaaksi. Oikeat nuoret myötähäpeää 

Noo... Itse olen 60v ja edelleen korvien välissä ihan sama ihminen, kuin 20v. Tietoa ja kokemusta toki roppakaupalla lisää. Kroppakin on edelleen kunnossa, kiitos aktiivisen liikunnan.

Mitä muodikkuuksiin tulee, pidän edelleen samantyyppisiä vaatteita kuin nuorempana, suunnilleen samankokoisiakin, tyyli ei ole juuri muuttunut. Sen sijaan minulla ei ole minkäänlaista aavistustakaan, mitä erilaiset nyky- 20v pitävät muodikkaana eikä minua myöskään kiinnosta ns. hevon v l ttujakaan, mitä nämä minun muodikkuuksistani ajattelevat.

Mitä nyt puolestani myötähäpeilen kaikkea sitä kokemattomuutta, osaamattomuutta, naiiviutta ja suoranaista tietämättömyyttä, jossa iso osa näistä ns. nuorista elää. Muodikkuus ei myöskään todellakaan ole mikään ihmisyyden keskeinen, tai edes vähemmän keskeinen mittari.

Sitä tarkoittaa se hiljainen viisas katse vanhemman ihmisen silmissä, btw..

Vierailija
180/202 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena sitä luulee, että ihminen jotenkin vanhenee. Pään sisällä sitä säilyy samana kuin nuorenakin. Olen 45 ja ihan samalta tuntuu esim. ihastuminen, ihan yhtä kovat kiksit saan musiikista kuin nuorenakin, huumorintaju on sama, saman tyyppiset asiat on edelleen kiinnostavia. Vain peilikuva muuttuu. Se on ihan hauskaa kun sen tajuaa. Nuorena sitä kuvittelee että keski-ikäiset tai sitä vanhemmat on jotain ihan eri lajia. 

Tämä on niin totta. Muistan, kun tuttavani mummo, lähes 90-vuotias, oli ihmetellyt, mihin kaikki vanhat ihmiset ovat kadonneet. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi