Minkälainen se on se omakotitalon työleiri?
Voisitteko listata ne työt, joiden takia se on niin hirveää? En hahmota.
Kommentit (284)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lumityöt, pihatyöt ja päättymätön remontointi.
Tämä. Elämä oli remontista remonttiin. Onneksi pääsin pois.
Eli ostit jonkun pahasti korjausvelkaisen räyskän ja yllätyit kun siellä piti tehdä jotain? Ja nykyisessä asunnossa ei tulla koskaan remontoimaan mitään?
Taloyhtiö hoitaa isoimmat remontit. Ei tarvitse itse järkätä eikä etenkään tehdä mitään.
Luuletko todella että ok-asujat tekee kirjaimellisesti itse omin käsin kaikki remonttinsa putkiremontteja sun muita myöten?
Ei tietenkään sähköjä tai putkia, sen nyt lakikin kieltää, mutta muistan nuoruudessa miten faija halusi säästää rahaa ja koko perheen oli osallistuva talon maalin rapsutteluun ja maalaamiseen. Vihasin sitä. Ei vastaavaa ole joutunut tekemään kerrostalossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ostit jonkun pahasti korjausvelkaisen räyskän ja yllätyit kun siellä piti tehdä jotain? Ja nykyisessä asunnossa ei tulla koskaan remontoimaan mitään?
Taloyhtiö hoitaa isoimmat remontit. Ei tarvitse itse järkätä eikä etenkään tehdä mitään.
Eikä maksaakaan mitään, täh?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin kiinni asujan luonteesta. Itselleni olisi ihan vihoviimeinen ajatus asua jossain ihmisvarastossa jossa ei voi eikä saa tehdä oikein mitään. On kokemusta kerrostaloelämästäkin. Vanhassa omakotitalossa ja isossa pihassa on itselleni parasta juuri se että aina on vähän jotain, mitä voi puuhata. Mutta toisaalta useimmiten ei ole pakko, jos ei huvita. Varsinkin kesälomalla on ihana mennä kahveineen kuistille ja katsella pihaa miettien että mitäs sitä tänään tekis.
Kerrostalon idea onkin sijainti. Voi käydä teatterissa, baletissa, näyttelyissä, ravintoloissa, elokuvissa jne. Kaikki on lähellä.
Ai että joku perähikiän kerrostalo on lähellä kaikkea tuota ihan vaan siksi, että se on kerrostalo? Ja kaupungissa oleva omakotitalo on kauempana noista ihan vaan siksi, että se on omakotitalo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ulkotyöt. lumi ja piha ja talon huoltotyöt. Sisällä liikaa tilaa, paljon siivottavaa. Mikään noista ei nappaa yhtään.
Liikaa tilaa? 🤣😆😂😁
Kyllä. En tarvitse mitään sataa neliötä, saati yli.
Meillä on lapsettomana pariskuntana 130 neliötä. Just sopivasti, ja vieraitakin mahtuu toiseen makkariin ja parvikerrokseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu juu, joku kerrostalon lvis-saneeraus tunnetusti ei vaikuta mitenkään asukkaiden arkeen tai kuluihin, näinhän se tosiaan menee. 😂
Vierailija kirjoitti:
Räksyttävän rakin p.sko.en noukkiminen.
Kenkien desinfiointi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ulkotyöt. lumi ja piha ja talon huoltotyöt. Sisällä liikaa tilaa, paljon siivottavaa. Mikään noista ei nappaa yhtään.
Liikaa tilaa? 🤣😆😂😁
Kyllä. En tarvitse mitään sataa neliötä, saati yli.
Meillä on lapsettomana pariskuntana 130 neliötä. Just sopivasti, ja vieraitakin mahtuu toiseen makkariin ja parvikerrokseen.
Kiva teille, jos siitä tykkäätte. Minä asun yksin, olen introvertti, enkä kutsu yövieraita. Olen myös minimalisti, enkä tarvitse paljon tavaraa enkä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin kiinni asujan luonteesta. Itselleni olisi ihan vihoviimeinen ajatus asua jossain ihmisvarastossa jossa ei voi eikä saa tehdä oikein mitään. On kokemusta kerrostaloelämästäkin. Vanhassa omakotitalossa ja isossa pihassa on itselleni parasta juuri se että aina on vähän jotain, mitä voi puuhata. Mutta toisaalta useimmiten ei ole pakko, jos ei huvita. Varsinkin kesälomalla on ihana mennä kahveineen kuistille ja katsella pihaa miettien että mitäs sitä tänään tekis.
Kerrostalon idea onkin sijainti. Voi käydä teatterissa, baletissa, näyttelyissä, ravintoloissa, elokuvissa jne. Kaikki on lähellä.
Tästä on 3km teatteriin, elokuviin jne. Tästä vielä 2km taaksepäin on kerrostalolähiö. Sieltä on pitempi matka teatteriin kuin tästä meidän ok-talosta.
En tiedä. Toki jos hankkii remontoimattoman puulämmitteisen vanhan talon valtavalla pihalla niin ihan varmasti on työleiriä. Muuten sitä työleiriä on ihan just sen verran kun itse kokee tarpeelliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksei ne ota jotain apumiestä tekemään ne työt? Mitäs tuollaista tekemään jos ei ole mieleen
Joillekin koko elämä on " työleiri" kun mitään ei viitsittäis tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä maksaakaan mitään, täh?
Maksaminen ei ole ongelma. Sitä varten käyn töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa ihana ruoka mitä kaupungissa saa ihan pilkkahintaan esim. RESQ-sovelluksella kun työmatka menee kaupungin läpi ihan joka arkipäivä.
Omakotitaloja on kaupungeissa. Mikä tollo sinä oikein olet, kun koko ajan hoet että kerrostaloja on vain kaupungeissa, ok-taloja ei ole kuin maalla?
Siihen kuuluu ainakin:
- haravointi
- ruohonleikkuu
- teranssin pesu
- kesäkeittiön ylläpito
- rikkaruohojen kitkeminen pihalta ja ryytimaasta
- vesakon raivaaminen
- taimikon istuttaminen
- muu metsän hoitaminen
- polttopuiden teko
- ojan kaivaminen
- katon korjaaminen jos alkaa vuotamaan
- pannuhuoneen säätäminen
- perunamaan kääntäminen
- perunoiden istutus ja nosto
- omenien mehustaminen
- koneiden, latojen ja konesuojen kunnossapito
- veneen turvottaminen ja tervaaminen
- aidanseipäiden veistäminen
Huh huh, kyllä maalla on mukavaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu juu, joku kerrostalon lvis-saneeraus tunnetusti ei vaikuta mitenkään asukkaiden arkeen tai kuluihin, näinhän se tosiaan menee. 😂
Miksi joku muuttaa taloon jossa pitää tehdä lvis-saneeraus? Eikö olisi parempi hankkia talo joka kelpaa ihmisasumukseksi?
No noin aluksi nurmikon leikkuu ja muut pihatyöt. Talvella lumityöt puhumattakaan muista rempoista. Kodissa liikaa pinta-alaa. Jo pelkkä imurointi vie ikuisuuden. Onneksi ei tarvi koskaan enää tehdä noita terveisin tyytyväinen kerrostaloasuja.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Toki jos hankkii remontoimattoman puulämmitteisen vanhan talon valtavalla pihalla niin ihan varmasti on työleiriä. Muuten sitä työleiriä on ihan just sen verran kun itse kokee tarpeelliseksi.
Miksi kukaan hankkisi sellaisen talon? Eikö sen talon ole tarkoitus olla asumakelpoinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta taloyhtiön putkiremontti on iso remontti, ja sitä varten kyllä joutuu muuttamaan pois remontin ajaksi. Myös julkisivuremontit on isotöisiä, talo on pitkään huputettuna ja melu ja pölyhaittaa on kauan, koska seinäpinta alaa riittää. Puhumattakaan niistä naapurien huoneisto remonteista, joista saa aina lukea, että kuinka naapuri poraa aamusta iltaan. Ja lopun ajan kävelee vihellellen kantapäitään paukuttaen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan hankkisi sellaisen talon? Eikö sen talon ole tarkoitus olla asumakelpoinen?
Aina ei raha riitä toteuttamaan kaikkia haaveita niin remppataitoinen luottaa sitten siihen että itse tekee asumakelpoiseksi ajan kanssa.
No silloin tietysti asuu siellä lähiössä omakotitalossa.