Elämäntapa työttömyys
Mielestäni jos ihminen haluaa olla tekemättä mitään sillä pitäisi olla valintaan oikeus. En ymmärrä kelaa enkä työvoima toimistoa tässä asiassa.
Varsinkaan jos ja kun ihminen on tullut jo ikään missä voidaan puhua aikuisesta.
Me olemme syntyneet tänne vastoin meidän omaa tahtoa. Kait me sentään saamme päättää miten elämme kun tänne olemme tulleet ilman kysyttävää lupaa.
Sitä paitsi työttömät eivät ole automaattisesti typeriä. Monet ovat lahjakkaita ja niin sanotusti itse oppineita. Ottaneet selvää monenlaisista asioista.
Ja ennenkuin ensimmäinen "mene töihin" vinkuja tulee tänne niin vastaan jo tähän , kiitos mutta ei minun tarvitse. Tulen varsin hyvin toimeen vähällä rahalla. Koen silti olevani onnellinen. Käytän paljon aikaa minulle mielenkiintoisiin asioihin , kuten tieteeseen.
Äo on tullut joskus kans testattua. Tulos oli keskimääräistä älykkäämpi. Nuorempana kokeilin monenlaista hommaa sekä verokortilla että ilman. Mikään ei vain tuntunut omalta ja vaikka tuntui en koe olevani sen onnellisempi herätessä joka aamu klo 8 vain sen takia että voin lähteä töihin. Ei voin silti herätä aikaisin nauttia kahvit ja kelistä riippumatta lähteä nauttimaan raikkaasta ulkoiluilmasta.
Nautin elämästä kokemuksena. Pyrin kehittymään ihmisenä. Otan muut huomioon. En kiusaa ketään. Osaan myös käyttäytyä kunnolla.
Elämä on elämistä varten. Jokainen tehköön siitä omanlaisen seikkailunsa.
Kommentit (48)
Miten niin syntynyt vastentahtoa?
Kaikki jotka ollaan maapallolle synnytty ollaan taisteltu jo siittiönä muita siittiöitä vastaan että ollaan päästy hedelmöittämään munasolun ja sitä kautta kehittymään ihmiseksi jos olen käsittänyt oikein
Oletko kysynyt työkaverilta onko se ollut vankilassa?
Kenenkään eri tarvitse mennä töihiin jos niin ei halua. Mutta ei kenenkään tarvitse elättää sellaisen elämän valitsevia. Eli ole ilman töitä jos haluat, mutta älä odota kenenkään maksavan sinun elämääsi.
Sosiaaliturvan suurin vaikutus on yhteiskuntarauhan turvaaminen. Sosiaalitukijärjestelmä on suhteellisen edullinen tapa sen hoitamiseen. Toki hallitus hoitaa asian omien arvojensa mukaan ja vastaa tietenkin kustannuksista valintojensa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Sosiaaliturvan suurin vaikutus on yhteiskuntarauhan turvaaminen. Sosiaalitukijärjestelmä on suhteellisen edullinen tapa sen hoitamiseen. Toki hallitus hoitaa asian omien arvojensa mukaan ja vastaa tietenkin kustannuksista valintojensa mukaan.
Sosiaalitukijärjestelmä on edullinen vain silloin, jos huollettavia ei ole liikaa.
Kuten kelakorvaukset varakkaille, jotka nauttivat yksityislääkärien hoidosta, mihin köyhemmällä ei varaa, tuesta huolimatta...
Tämä ap provosoi, älkää vastatko. Nauttii kun saa paheksuvia kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen kun vaan. Mutta pyydystä ja kasvata itse ruokasi ja asu mihin ottavat.
Vaikeaa, kun ovat omavaltaisesti laittaneet kaikenlaisia rajoituksia karhunpyyntiin ja kalastukseen, samoin kuin asumuksen rakentamiseen.
Tämä. Itse ainakin ihan oikeasti mielelläni raivaisin miehen kanssa metsään kohdan ja alkaisin rakentaa hirsimökkiä, mutta näinpä ei saa tehdä kun metsä ja maat kuuluvat jo jollekin, eikä muuten auta edes että ostaa metsäpläntin ja alkaa omin päin rakentaa ilman lupia ja maksuja vaikka olisi tyytyväinen kantoveteen ja huussiin ja tunkioon.
En ole laiska enkä tyhmä, mutta olen työkyvytön nyky-yhteiskunnassa. Olen selvittänyt mahdollisuuksiani toimia yrittäjänä mutta työkyky vaihtelee liiaksi sairauden vaiheiden mukaan, enkä ole lähtöjäni hyvistä oloista joten vaikeaa ponnistaa mihinkään uraan tästä. Elän vaatimattomasti työkyvyttömyyseläkkeellä (minimi). Oli myös melkoista tuuripeliä saada muuten eläke. Tiedän itseäni pahemmassa jamassa olevia joille ei heru kuin kuntoutustuki joskus ja sitten 6-12kk ovatkin ihmeparantuneet vaikka olisivat onnettomuuden seurauksena pyörätuolissa tmv.
Mielestäni työttömyys on oikeus siinä missä työntekokin.
Ihmiset mitkä jaksaa raataa kuin muurahaiset eivät ole sen parempia ihmisiä kuin työttömätkin.
Sitä paitsi 100% työllisyyttä ei tule koskaan tapahtumaan tai tulee itseasiassa. Mutta siinä ei ole ihmiset töissä vaan tekoäly ja koneet.
Työttömänä saa hakea töitä mutta eipä niihin pääse kun ei ole kokemusta alalta eikä välttämättä kouluja käyty sitten kansakoulun tai peruskoulun.
Kelan tuki on todella pieni Suomessa jos vertaa muihin naapurimaihin. Uskon että 1 kiinteä tuki tulee ennemmin tai myöhemmin ja se maksetaan automaattisesti ilman mitään typerää "työtön työtön työtön" hakemuksia .
Elämän saa itse kukin täyttää miten sen haluaa. Te virkailijat itse kuvittelevat olevansa jotain SUPER työllisiä. Vaikka todellisuudessa heidän työnsä perustuu siihen että joku muu rupeaa niitä oikeita töitä tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sitä saa elää miten lystää, mutta rahoittaa elämänsä ihan itse.
Miten itse tekisit sen, jollei nykyisenlaista yhteiskuntaa olisi?
Kyllä se on itsensä elättämästi vaikka olisi Kelan tuilla.
Ei ole. Itsensä elättäminen on sitä, että maksaa elämisensä itse ansaitsemillaan rahoilla.
Kyllä töissäkyävätkin elää työnantajan rahoilla eli sama asia kuin eläisi Kelan rahoilla.
Työssäkäyvä saa palkkaa tehdystä työstä ja voi käyttää vapaasti ansaitsemiaan rahoja. Kelan tuilla elävä ei ole vapaa, hän on velvoitettu jatkuvasti selittämään saamiensa tukien käyttöä, anomaan tukiaan, juoksemaan Kelan nuorassa.
Palkka on korvausta tehdystä työstä. Ei se ole verrattavissa vastikkeettomaan tukeen.
Jännä kommentti, että tukia ei maksettaisi verovaroista. Kertokaapa mistä se raha sitten tulee sinne Kelalle, joka jakaa rahan tukina eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyinkin, jollei "NYKYISENLAISTA" yhteiskuntaa olisi.
Se o kuulkaa lähempänä ku arvaattekaan se tilanne...
Samaa mieltä. On menossa viimeinen sukupolvi, joka nauttii siitä ettei töitä tarvitse tehdä ja yhteiskunta elättää vuosikausia.
Monissa maissa sosiaalitoimi tarkoittaa omaa perhettä tai sukulaisia. Lapset huolehtivat vanhemmistaan. Suku huolehtii omistaan.
Suomessa ollaan menossa tähän, katsokaa vaan, vanhukset lastensa huollettavaksi, lapsilisät pois, suku huolehtii yksinäiset tädit ja sedät. Niin sen kuuluisi olla, voisin kuvitella että yksinäisyys vähentyisi ja yhteisöllisyys lisääntyisi. Suomessa ollaan niin tiukkapipoisia yksin jurnuttajia että olisi hyvä vähän ravistella tätä "valtio elättää" kulttuuria.
Suomessa on 285 000 työtöntä ja 53 000 avointa työpaikkaa, vaikka puolet työttömistä ei olisi ikinä menossa töihin niin silti jää melkein 100 000 työtöntä joille ei ole olemassa tässä maassa työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä töissäkyävätkin elää työnantajan rahoilla eli sama asia kuin eläisi Kelan rahoilla.
Asiakkaan rahoilla, asiakkaan... Useimmat työnantajat koittavat tehdä bisnestä, myydä tuotteitaan tai palveluitaan. Kaiken maksaa ja rahoittaa lopulta asiakkaat. Ei mikään työnantaja omistaan mitään maksa, alussa ehkä.
Ne jotka haluaa vaurautta menkööt töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on itsensä elättämästi vaikka olisi Kelan tuilla.
Ei ole. Itsensä elättäminen on sitä, että maksaa elämisensä itse ansaitsemillaan rahoilla.
Älä ny paskaa jauha. Ei päättäjätkään omillaan elä kun jäävät työttömiksi. Ei täällä voi ansaita jos ei ole palkkaa maksavaa työnantajaa kaikille. Ei täällä ole työpaikkoja liikakansoitukseen nähden enää niin paljoa.
V*tuttaa lukea tällaisia aloituksia. Tuet pois sinunlaisiltasi!
Olen ÄO:ni puolesta huomattavasti keskimääräistä älykkäämpi, mutta minulle ei tulisi mieleenikään heittäytyä yhteiskunnan elätiksi. En nauti työnteosta pidemmän päälle, mutta työnteko on mahdollistanut minulle vaurastumisen sijoittamalla. Nytkin pidän pari kuukautta talvilomaa ilman mitään tukia - siksi, koska voin. Suosittelen kaikille samaa, jos vain rahkeita on.
Kun itse maksaa elämisensä, on kaikki OK. Minä en halua maksaa kenenkään työhön kykenevän elämistä.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni työttömyys on oikeus siinä missä työntekokin.
Ihmiset mitkä jaksaa raataa kuin muurahaiset eivät ole sen parempia ihmisiä kuin työttömätkin.
Sitä paitsi 100% työllisyyttä ei tule koskaan tapahtumaan tai tulee itseasiassa. Mutta siinä ei ole ihmiset töissä vaan tekoäly ja koneet.
Työttömänä saa hakea töitä mutta eipä niihin pääse kun ei ole kokemusta alalta eikä välttämättä kouluja käyty sitten kansakoulun tai peruskoulun.
Kelan tuki on todella pieni Suomessa jos vertaa muihin naapurimaihin. Uskon että 1 kiinteä tuki tulee ennemmin tai myöhemmin ja se maksetaan automaattisesti ilman mitään typerää "työtön työtön työtön" hakemuksia .
Elämän saa itse kukin täyttää miten sen haluaa. Te virkailijat itse kuvittelevat olevansa jotain SUPER työllisiä. Vaikka todellisuudessa heidän työnsä perustuu siihen että joku muu rupeaa niitä oik
Mistä se vastikkeeton kiinteä tuki/kansalaispalkka maksetaan, kun kaikki valitsevat joutenolon, eikä kukaan mene enää töihin? Miksi edes miettiä mitään työntekoa, kun tuki riittää hyvin elämiseen? Mutta mistä rahat tähän?
On hullua pakottaa töihin sellaista joka ei halua, ensinnäkin työn laatu kärsii ja sitä kautta kärsii muutkin työntekijät, sitten voi tulla välinpitämättömyydestä vaaratilanteita ja vaikka mitä.
Osa tällaisista on aina sairauslomilla ja se tulee veronmaksajille vielä kalliimmaksi ja se voi aiheuttaa sille työkaverille burn outin kun joutuu tekemään sen toisenkin työt.
Listaa voisi kyllä jatkaa loputtomiin...
Ihmisillä on muu elämäntapa ja tekemistä. Ilman työpaikkaa on asia erikseen, ei elämäntapa. Miksi muiden pitäisi olla jatkuvasti toitottamassa totuuksia muiden ihmisten tilanteesta ja elämästä. Sama jos ruodittaisi sitten kaikkia, työssäkäyviäkin samalla tavalla pohjamutien kautta? Vuodesta toiseen? Mikä järki.