Kun on liian herkkä tähän maailmaan ja pahoja asioita tapahtunut. Ei ole vain voimia kestää tätä elämää.
Olen liian herkkä. Tunnen vahvasti, olen empaattinen ja huomaan, että mitä vanhemmaksi tulee sen vaikeammaksi tämä menee.
Ennen oli sentään sitä nuoren ihmisen sinisilmäisyyttä ja naiviuutta erilaisia asioita kohtaan. Nyt sekään ei enää suojele.
Aivan sama minne menen nykyään näen vaaraa, näen ihmisten petosta ja julmuutta. Pelkään kaikkea ja olen jatkuvasti huolissani. Olen myös huolissani siitä, että olenko minä todella huono ja heikko, sekä miksi olen näin heikko enkä kestä tätä elämää enempää. On tapahtunut niin paljon todella pahoja asioita että minä en selviä enää.
Luonteeni ei yhtään helpota asiaa. Masennuskaudet ovat toinen toistaan tiheämpiä ja pahempia. En jaksa enää vastoinkäymisiä enkä kestä ihmisiä. En pysty käsittelemään enää asioita enkä sietämään epämukavuutta. Olen mennyt ihan pilalle, kuulemma vastoinkäymiset vahvistaa mutta minulla kävi jossain kohtaa niin, että pää suorastaan pehmeni ja kaikki voimat katosi. En ole enää palautunut samanlailla kun nuorempana.
Hävettää olla tällainen. Joudun olemaan liikaa sairaslomallakin ja sekin aiheuttaa syyllistyyttä. Mietin paljon itsetuhoisia suunnitelmia koska tuntuu niin pahalta koko ajan. Kuin haavat olisivat auki ja pienikin osuma tekee ihan helvetin kipeää. Sattuu vaan niin paljon etten voi käsittää miksi ihmeessä täällä pitäisi olla ja yrittää enää mitään.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Erityisherkän päiväkirjamerkintä 1:
Tänään kaupassa,
kassajonossa,
mua etuiltiin.
Tuli mielipaha.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa olemasta muIkkuja niin herkät ihmiset pääsee kukoistamaan. Eli juuri SINÄ, älä ole k-pää enää ikinä kenellekään. Kasva aikuiseksi ja ota vastuu käytöksestäsi.
mitäs ovat herkkiksiä? <3
herkät on hyviä monissa asioissa, johon muut ei pysty
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa olemasta muIkkuja niin herkät ihmiset pääsee kukoistamaan. Eli juuri SINÄ, älä ole k-pää enää ikinä kenellekään. Kasva aikuiseksi ja ota vastuu käytöksestäsi.
Kaltoinkohtelua ei pidä hyväksyä missään muodossa
Ei toki, ei toki. Pysyisivät kuitenkin omassa pumpulilinnassaan, mikäli ei normaalien ihmisten kanssa voi olla skitsoilematta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinku missä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kauaa yhteiskunta pystyssä pysyis, jos siitä kokonaisvastuussa olisi herkät 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kauaa yhteiskunta pystyssä pysyis, jos siitä kokonaisvastuussa olisi herkät 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Ei olisi Ukrainan sotaa, jos valtaapitävät olisi toisenlaisia eikä psyko-P. Mieti muita: Hitler, Stalin, you name it.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei olisi Ukrainan sotaa, jos valtaapitävät olisi toisenlaisia eikä psyko-P. Mieti muita: Hitler, Stalin, you name it.
En usko. Kyllä kansa tarvittaessa puhuisi.
Maailma on tuhoon tuomittu...
Arvoissa ei ole järkeä...
Minäkin olen herkkä. Kesällä itkin, kun näin perhosen, jolta oli siipi haljennut. Syksyllä itkin jo etukäteen kun mietln talven tuloa ja loukuissa kituvia hiiriä. Tuntuu pahalta, jos eivät kerralla kuole ja joudun itse päästämään ne kärsimyksistään.
Ap kuuluu kyllä hyväosaisiin, jos hänellä sentään on työpaikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
emt aika high-maintenance
Liukkosen dokumentti näytti juurikin tuon puolen miehestä, että kaikki vaan sattuu liikaa.
En tiedä mikä tuon herkkyyden aiheuttaa ja onko sekin yksi vaikutin että lapsuus on hiton pumpulista ja ihanaa ja yhtäkkiä tapahtuu jotain pahaa. Ainakin itse suosittelen vanhempia kertomaan miten elämässä voi erilaisia asioita käsitellä, eikä niinkään pelotella lapsiaan. Silloin jää vaan se tuska ja käsitys ihmisten pimeydestä.
Yksi vastalääke tuohon on vaan se, että elää omannäköistään elämää, jossa vaikka vuoraa kotinsa pinkeillä sydämillä ja koittaa työntää ne myrkylliset kauemmas ja etsiä samanhenkisiä. Ei kaikkia ajatuksiaan tarvitse muille kertoa, voit jakaa heidän kanssan vaan yhden maailman, vaikka sen hattaraisen. Yksin synkkyydessä sairastuu ja masentuu.
Meidän perheessä ei herkkä saanut olla. Naurettiin vain, hah-hah-haa!
Näin ex-herkkänä turhauttaa herkät 🙄
Kyllähän tämä maailma on sairas: sodat, ahneus, ihmiskauppa, orjuus, nälänhätä. Samaan aikaan superrikkaat leikkelevät itseään plastiikkakirurgilla, vievät lemmikkejään hotellilomille, valkaisevat hampaitaan ja ostavat huvikseen ökykelloja, jahteja jne. Samalla kun toiset kärsivät ja kuolevat nälkään.
Hyvääkin on, mutta vain vähän. Se tyyppi, joka lahjoitti tänä jouluna 50 000 euroa vähävaraisten lapsille vaatelahjana. Vapaaehtoistyötä tekevät. Pelastustyöntekijät. Eläimistä huolta pitävät. Äidit ja isät, jotka peittelevät rakkaudella lapsensa sänkyihin nukkumaan. Ystävä, joka tukee ja lohduttaa.
Näen pahan, mutta myös hyvän. Pelkään, että paha voittaa. Jos niin käy, niin se ei kuitenkaan voita minua. Teen voitavani, pidän rakkaat lähelläni, autan muita. Tänä jouluna lahjoitin nuoreni kanssa joululahjarahat Hope rylle. Joku tarvitsee niitä kipeämmin kuin me. Koita jaksaa ap, löydät voimaa jaksaa eteenpäin. Kaikkea hyvää sinulle.
Pimeys maan perii. Kaikki toivo on menetetty. Maailma on läpimätä. Tuho odottaa ihmiskuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tämä maailma on sairas: sodat, ahneus, ihmiskauppa, orjuus, nälänhätä. Samaan aikaan superrikkaat leikkelevät itseään plastiikkakirurgilla, vievät lemmikkejään hotellilomille, valkaisevat hampaitaan ja ostavat huvikseen ökykelloja, jahteja jne. Samalla kun toiset kärsivät ja kuolevat nälkään.
Hyvääkin on, mutta vain vähän. Se tyyppi, joka lahjoitti tänä jouluna 50 000 euroa vähävaraisten lapsille vaatelahjana. Vapaaehtoistyötä tekevät. Pelastustyöntekijät. Eläimistä huolta pitävät. Äidit ja isät, jotka peittelevät rakkaudella lapsensa sänkyihin nukkumaan. Ystävä, joka tukee ja lohduttaa.
Näen pahan, mutta myös hyvän. Pelkään, että paha voittaa. Jos niin käy, niin se ei kuitenkaan voita minua. Teen voitavani, pidän rakkaat lähelläni, autan muita. Tänä jouluna lahjoitin nuoreni kanssa joululahjarahat Hope rylle. Joku tarvitsee niitä kipeämmin kuin me. Koita jaksaa ap, löydät voimaa jaksaa ete
ja nämä "hyvät" tyypit saattavat kotona raivota lapsilleen pää punaisina. auttavat tuntematonta, mutta tiuskivat läheisille.
Vierailija kirjoitti:
Näin ex-herkkänä turhauttaa herkät 🙄
Se on persoonallisuuspiirre törppö!!