Kun on liian herkkä tähän maailmaan ja pahoja asioita tapahtunut. Ei ole vain voimia kestää tätä elämää.
Olen liian herkkä. Tunnen vahvasti, olen empaattinen ja huomaan, että mitä vanhemmaksi tulee sen vaikeammaksi tämä menee.
Ennen oli sentään sitä nuoren ihmisen sinisilmäisyyttä ja naiviuutta erilaisia asioita kohtaan. Nyt sekään ei enää suojele.
Aivan sama minne menen nykyään näen vaaraa, näen ihmisten petosta ja julmuutta. Pelkään kaikkea ja olen jatkuvasti huolissani. Olen myös huolissani siitä, että olenko minä todella huono ja heikko, sekä miksi olen näin heikko enkä kestä tätä elämää enempää. On tapahtunut niin paljon todella pahoja asioita että minä en selviä enää.
Luonteeni ei yhtään helpota asiaa. Masennuskaudet ovat toinen toistaan tiheämpiä ja pahempia. En jaksa enää vastoinkäymisiä enkä kestä ihmisiä. En pysty käsittelemään enää asioita enkä sietämään epämukavuutta. Olen mennyt ihan pilalle, kuulemma vastoinkäymiset vahvistaa mutta minulla kävi jossain kohtaa niin, että pää suorastaan pehmeni ja kaikki voimat katosi. En ole enää palautunut samanlailla kun nuorempana.
Hävettää olla tällainen. Joudun olemaan liikaa sairaslomallakin ja sekin aiheuttaa syyllistyyttä. Mietin paljon itsetuhoisia suunnitelmia koska tuntuu niin pahalta koko ajan. Kuin haavat olisivat auki ja pienikin osuma tekee ihan helvetin kipeää. Sattuu vaan niin paljon etten voi käsittää miksi ihmeessä täällä pitäisi olla ja yrittää enää mitään.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Kun elämä tympii, silloin pidetään omakivaa! ()
Kimppakivaa
Lopeta oman itsesi ympärillä pyöriminen. Sinä et ole ainoa ihminen, jolla on tässä elämässä välillä vaikeaa. Hakeudu vaikka vapaaehtoistehtäviin, joissa voit ajatella muiden asioita ja olla hyödyksi. Esimerkiksi seurakuntien diakoniatyössä niitä on ja monessa paikassa muuallakin.
Vierailija kirjoitti:
Älä ole rakkauden puutteessa
Tämä oikeasti auttoi
Ap
Vierailija kirjoitti:
Lopeta oman itsesi ympärillä pyöriminen. Sinä et ole ainoa ihminen, jolla on tässä elämässä välillä vaikeaa. Hakeudu vaikka vapaaehtoistehtäviin, joissa voit ajatella muiden asioita ja olla hyödyksi. Esimerkiksi seurakuntien diakoniatyössä niitä on ja monessa paikassa muuallakin.
Mutku sattuu niin paljon :(
Vierailija kirjoitti:
Erityisherkän päiväkirjamerkintä 5:
Oi miksei mua kukaan,
ei kukaan,
ei kukaan,
kaipaa?
Miksi oon kaikille aina niin liikaa?
Narsistin päiväkirja osa. 434
Oih, pääsin taas haukkumaan muita. Olen kuin ritari. Kova, mulla massii ja auto. Katson peilistä, kuinka komea olen. Silti olen yksin. Oih.
Voi
Voi
Elämä on vaan elämää. Nopeasti se on ohi. Ei kannata murehtia turhia. Tuska ja murheet jää taakse kumminkin. Erityisherkkyys on monesti seurausta haastavista kasvuolosuhteista ja rajojen rikkomisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi miksei mua kukaan,
ei kukaan,
ei kukaan,
kaipaa?
Oih, pääsin taas haukkumaan muita. Olen kuin ritari. Kova, mulla massii ja auto. Katson peilistä, kuinka komea olen. Silti olen yksin. Oih.
Voi
Voi
Miksi kaikki on aina niin epäsensitiivisiä? 😭
Vierailija kirjoitti:
Elämä on vaan elämää. Nopeasti se on ohi. Ei kannata murehtia turhia. Tuska ja murheet jää taakse kumminkin. Erityisherkkyys on monesti seurausta haastavista kasvuolosuhteista ja rajojen rikkomisista.
Miks kaikki aina vähättelee mua? 😭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi miksei mua kukaan,
ei kukaan,
ei kukaan,
kaipaa?
Voi
Voi
Loukattiinko narsistin tunteita?
Narsistia ei saa loukata. Ovat pitkävihaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi miksei mua kukaan,
ei kukaan,
ei kukaan,
kaipaa?
Voi
Voi
Ei vaan teit ivaa mun päiväkirja merkinnöistä. 😭
Voi miksi, voi miksi kukaan ei rakasta muaaaaa? 😭😭😭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi miksei mua kukaan,
ei kukaan,
ei kukaan,
kaipaa?
Voi
Voi
Narsistit eivät käy taisteluja yksin vaan ottavat hovin mukaan. Siinä ero "taviksen" ja narsistien suhteen
Sun pitää kasvattaa ns munat ja opetella pitää puoles!
Tuleen ei kannata jäädä makaamaan eikä antaa periksi.
Vierailija kirjoitti:
Sun pitää kasvattaa ns munat ja opetella pitää puoles!
Tuleen ei kannata jäädä makaamaan eikä antaa periksi.
Niin siinä yleensä käy siinä kohtaan, kun on pakko eli taistella vastaan
Vierailija kirjoitti:
Voimia. Herkillä ja empaattisilla ihmisillä ei nykypäivänä ole helppoa.
Ei ole koskaan ollut.
herkät ei sodassa tuu pärjäämään
Lopettakaa olemasta muIkkuja niin herkät ihmiset pääsee kukoistamaan. Eli juuri SINÄ, älä ole k-pää enää ikinä kenellekään. Kasva aikuiseksi ja ota vastuu käytöksestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa olemasta muIkkuja niin herkät ihmiset pääsee kukoistamaan. Eli juuri SINÄ, älä ole k-pää enää ikinä kenellekään. Kasva aikuiseksi ja ota vastuu käytöksestäsi.
En ota, kun miljoonat muutkaan eivät sitä tule koskaan ottamaan. :<)
Vierailija kirjoitti:
Kaltoinkohtelua ei pidä hyväksyä missään muodossa
Oi miksei mua kukaan,
ei kukaan,
ei kukaan,
kaipaa?