Kun on liian herkkä tähän maailmaan ja pahoja asioita tapahtunut. Ei ole vain voimia kestää tätä elämää.
Olen liian herkkä. Tunnen vahvasti, olen empaattinen ja huomaan, että mitä vanhemmaksi tulee sen vaikeammaksi tämä menee.
Ennen oli sentään sitä nuoren ihmisen sinisilmäisyyttä ja naiviuutta erilaisia asioita kohtaan. Nyt sekään ei enää suojele.
Aivan sama minne menen nykyään näen vaaraa, näen ihmisten petosta ja julmuutta. Pelkään kaikkea ja olen jatkuvasti huolissani. Olen myös huolissani siitä, että olenko minä todella huono ja heikko, sekä miksi olen näin heikko enkä kestä tätä elämää enempää. On tapahtunut niin paljon todella pahoja asioita että minä en selviä enää.
Luonteeni ei yhtään helpota asiaa. Masennuskaudet ovat toinen toistaan tiheämpiä ja pahempia. En jaksa enää vastoinkäymisiä enkä kestä ihmisiä. En pysty käsittelemään enää asioita enkä sietämään epämukavuutta. Olen mennyt ihan pilalle, kuulemma vastoinkäymiset vahvistaa mutta minulla kävi jossain kohtaa niin, että pää suorastaan pehmeni ja kaikki voimat katosi. En ole enää palautunut samanlailla kun nuorempana.
Hävettää olla tällainen. Joudun olemaan liikaa sairaslomallakin ja sekin aiheuttaa syyllistyyttä. Mietin paljon itsetuhoisia suunnitelmia koska tuntuu niin pahalta koko ajan. Kuin haavat olisivat auki ja pienikin osuma tekee ihan helvetin kipeää. Sattuu vaan niin paljon etten voi käsittää miksi ihmeessä täällä pitäisi olla ja yrittää enää mitään.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Mikä sinä olet? Miki Liukkonen? Luovuttaja?
Ei
Ryhdistäydy
Et ole luuseri
Juurikin näin
Vierailija kirjoitti:
Ei
Ryhdistäydy
Et ole luuseri
Idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Ei
Ryhdistäydy
Et ole luuseri
Minä olen kaikkia noita, paitsi Miki Liukkonen.
Päättäviin asemiin ei saisi päästää muita kuin erityisherkkiä ihmisiä.
Herkät ihmiset ovat helposti energia vampyyreja, ja siitä kärsii lähipiiri.
Vierailija kirjoitti:
Päättäviin asemiin ei saisi päästää muita kuin erityisherkkiä ihmisiä.
Erityisherkkä ei ole yhtä kuin empaattinen! 😂🤣
Vierailija kirjoitti:
Herkille maailma on paha. Jotenkin niin Miki Liukkonen sanoi myös dokumentissa, ettei vaan enää kestä tätä maailmaa.
Lääkitys voisi oikeasti parantaa oloa, ja terapia. Voimia! Älä ainakaan sairaslomista syyllistä itseäsi.
Vastauksesi innoittamana päätin katsoa Mikistä tehdyn dokumentin vuodelta 2023.
Haluan vain nähdä ymmärtääkö joku minua. Näkeekö kukaan miten minä, tunteeko samanlailla.
Heti huomasin tuosta hänen energiastaan samankaltaisuutta. Lisäksi samat lääkkeet pöydällään mitä itsekin käytän, täsmälleen samat ja lisäksi nikotiiniriippuvuus. Lääkkeiden syy tämä ei siis ole, olen ollut aina herkkä ja iän myötä kaikki vain kasvaa, huono olo ja ahdistus tästä kaikesta. Mikillä sentään oli identiteetti, oli luova ja menestynyt. Minulla ei sitäkään enää oikeastaan, olen todella väsynyt sielu. Mitään kipinää ei ole ja usko on kadonnut itseeni. Häpeän tilannettani enkä voi sietää omaa herkkyyttäni tai tätä piirrettä minussa joka vetää todella alas.
AP
Lue Elaine N. Aronin kirja erityisherkkä ihminen
Vierailija kirjoitti:
Ei-herkät ihmiset voisivat poistua tältä planeetalta. Teistä ei ole aiheutunut muuta kuin kyyneliä ja pahaa oloa kaikille.
Kukaan ihminen ei ole täysin hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei-herkät ihmiset voisivat poistua tältä planeetalta. Teistä ei ole aiheutunut muuta kuin kyyneliä ja pahaa oloa kaikille.
Kukaan ihminen ei ole täysin hyvä.
Minä olen
Ompas Ap tylsä. Itse olen aina ollut erityinen. Todella todella kaunis ja älykäs. En tunnista itsessäni niitä heikkoja tunteita, joita muut kokevat. Olen hyvin seksuaalinen. Olen taitava lukemaan ihmisiä, ymmärtämään heidän heikkouksiaan, ja käyttämään niitä hyväksi. Miehet ovat minulle kuin pelinappuloita, joiden avulla voin saavuttaa tavoitteeni.
Kun mies kysyy minulta, mitä teen. Keksin nopeasti tarinan, jossa olen luova ja kunnianhimoinen nainen, joka haluaa tehdä maailmasta paremman paikan. Söpöilen. Hän uskoo minua, ja se on juuri se, mitä haluan. Vähitellen alan laittaa verkkoani hänen ympärilleen. Kysyn häneltä neuvoja ja mielipiteitä, ja annan hänen tuntea itsensä tärkeäksi.
Kun suhde etenee, mies alkaa paljastaa enemmän itsestään. Hän kertoo perheestään, lapsuudestaan, ja huomaan, kuinka hänen heikkoutensa paljastuvat. Tunnen, kuinka voin käyttää näitä tietoja myöhemmin. Hänen sydämensä on nyt auki, ja minä olen se, joka pitää sen kädessään.
Lopulta, kun keskustelu on saanut syvyyttä, annan itseni olla haavoittuva. Kerron, kuinka olen kamppaillut löytääkseni paikkani maailmassa. Mies usein katsoo minua silmiin, ja näen hänen tunteensa syvenevän. Hän haluaa suojella minua, ja tiedän, että olen onnistunut. Hän on jo koukussa.
Kun hyvästelemme, mies lupaa soittaa. Tiedän, että hän ei voi vastustaa minua. Olen jo suunnitellut seuraavat siirtoni. Huomenna aloitan pelin uudelleen, mutta tällä kertaa entistä suuremmalla intensiivisyydellä. Miehet ovat voimavaroja, ja minä olen mestari käyttämään niitä.
Ap näköjään lainasi minun yhteen avaukseen vastauksena kirjoittamaani viestiä. Ja teki siitä viestistäni ihan uuden aloituksen.
Vierailija kirjoitti:
Taitais tulla pulaa kirurgeista...
Psykopaatit ovat oikein loistavia sellaisessa hommassa, nimittäin.
Vierailija kirjoitti:
Älä ole rakkauden puutteessa
Kiitos sinulle
Ap
Kun elämä tympii, silloin pidetään omakivaa! ()
Vierailija kirjoitti:
Sinä varmaan olet tyyppiä, joka kuvaa itseään "herkäksi ja empaattiseksi", mutta vihaisena on kuin menkkahirviö, joka antaa kyllä vihansa näkyä ja kuulua! 🤣🤣🤣🤣 Näitäkin on nähty.
minä kylmetin oman sydämeni :)