Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toimiiko teillä naapuriapu?

Vierailija
15.12.2024 |

Meillä toimii, mutta vain tiettyjen ihmisten kesken. Oma tienpätkäni on avuliasta porukkaa. Mutta jo seuraava tienpätkä toimii ihan eri tavalla. Kuvaavaa on tapaus muutaman vuoden takaa: viereisen tienpätkän naapuri soitti toiselle aamuyöstä, että mene katsomaan ikkunasta kun V:sen auto palaa.

Naapuri V. oli pannut autonsa roikan perään aikeenaan lähteä aamusetsemäksi töihin. Kovalla pakkasella - tai mistä lie syystä, lämmitysjärjestelmä yikuumeni ja auto roihahti liekkeihin. Ei puhettakaan, että olisi soitettu pelastuslaitokselle tai dees naapurille, jonka auto seinän vieressä iloiseti loimotti.

Itse olen saanut apua naapureilta auton irrottamiseksi penkasta monet kerrat ja itse olen tarjonnut kyydin, jos jonkun on pitänyt viedä auto huoltoon.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asuu maalla, ei tarvitse sietää yhtäkään naapuria, ja jokainen tulee kyllä toimeen omillaankin.

Vierailija
2/7 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastustoimen laiminlyönti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman napurin kesken täälläkin, samanikäisten kesken. Emme esimerkiksi auta lapsiperheitä, kun ei ole itsellä lapsia.

Vierailija
4/7 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä toimii. Asutaan pienellä kylällä ja tarvittaessa autetaan kun joku apua tarvii.

Vierailija
5/7 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu niin naapurista. Osa ei tajua vastavuoroisuutta. Apua halutaan ja otetaan vastaan, mutta kun tilanne olisi toisinpäin ei toimi.

Vierailija
6/7 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä toimii. Eilen pudotin avaimeni varaston lattialle epähuomiossa ja laitoin oven kiinni. Soitin naapurimiehen ovikelloa että tulisiko se avaamaan varaston oven ja se tuli.

Vierailija
7/7 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En auta naapuriani, koska hän todella saamaton itse, ja vähän yksinkertainen, ja kuvittelee että juurikin esim ne lumityöt postilaatikolta liittymästä hoituu itsekseen.