Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi lopetti joulun järjestämisen alle 60-vuotiaana lastenlasten ollessa vielä pieniä.

Vierailija
15.12.2024 |

Siitä alkaen istunut aikuisten lastensa joulupöydissä vuorotellen joka toinen vuosi toisen luona. Onko muilla kokemusta samasta?

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahne ja laiska mummo haluaa pilata joulu mielen koko suvulta ja erityisesti ne rakkaat joulu muistot kaikkein pienimmiltä!

Vierailija
42/82 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jo lopettanut enkä ole vielä anopiksikaan päässyt 😄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä oikein itsekeskeinen minä-minä-mummo!

Montako sukujoulua olet itse järjestänyt?

Vierailija
44/82 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten? Jokainen viettää joulunsa miten parhaakseen katsoo.

Vierailija
45/82 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jouluna 1999 ajettiin hirveässä lumipyryssä mummulaan. MIes sairastui jo matkalla vatsatautiin ja alkoi oksentaa. Poikettiin hänen sukulaisiinsa, joilta saatiin jotain tyhjiä muovirasioita mukaan. Niihin se yrjösi, minä ajoin ja aika tiuhaan pysähdyttiin tyhjentämään kippo hankeen.

Perillä yli kahdeksan tunnin yrjänhajuisen painajaisajon jälkeen lapsille nousi kuume. Aattoaamuna oli sairaana mies ja lapset ja kun joulupäivän aamu koitti, olivat vanhempanikin vatsataudissa.Se joulu meni toisten oksennuksia siivotessa ja puuroa niille keitellessä. Yksin söin jouluruokia. Sitä ihmettelin, miksen itse saanut vatsapöpöä.

Miksi ette kääntyneet kotiin kun oksentaminen alkoi?

Ohiksens tähän. Aamuyöllä oli kilahtunut miehen kännykkään tekstiviesti hänen veljeltään, ei kannata tulla täällä oksentaa tällä hetkellä 2/8.

Olivat ajaneet isovanhemmille, matkalla oksensi yksi lopulta koko porukka oksensi, myös isovanhemmat. Meidän oli ollut tarkoitus lähteä aamulla ajamaan ko. mummolaan.

Sukujoulut vähenivät, kun aina tuntui joku olevan jossain flunssassa, joka sitten tarttui muihinkin. 

Vierailija
46/82 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on  lasten vanhampien asia  järjestaa lapsille joulu - ei isovanhempien. 

Vierailija
47/82 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahne ja laiska mummo haluaa pilata joulu mielen koko suvulta ja erityisesti ne rakkaat joulu muistot kaikkein pienimmiltä!

Nyt on sinun vuorosi järjestää, kokata, leipoa ja siivota. Ja maksaa. Ole hyvä!😇

Vierailija
48/82 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin se viestikapula siirtyy seuraavalle sukupolvelle kuten pitääkin. 

Kuinkas monta joulua ap:n äiti on lapsenlapsilleen järjestänyt?

Katso 11.

Vierailija
49/82 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä järjestän joulun joka vuosi ja tulee anoppi ja anopin kaksi siskoa eikä ole ongelmaa. Helpompi kun ei itse tarvi lähteä kotoa mihinkään. Samalla kokkaa isommalle sakille ja on heidän vuoro istua valmiiseen pöytään.

Vierailija
50/82 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En missään tapauksessa halua enää lapsiperheen joulun pakettihelvettiin. Sitä lajia on nähty jo riittämiin.

Haluan viettää jo jouluni rauhassa

Kuuden mummo

Minä en edes aloita mitään lapsiperhejoulua. Yök.

Ei kenenkään mummo

Vierailija
51/82 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä järjestän joulun joka vuosi ja tulee anoppi ja anopin kaksi siskoa eikä ole ongelmaa. Helpompi kun ei itse tarvi lähteä kotoa mihinkään. Samalla kokkaa isommalle sakille ja on heidän vuoro istua valmiiseen pöytään.

Teillä on sitten iso talo ja iso ruokapöytä, kun siihen mahtuu paljon porukkaa.

Vierailija
52/82 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole samoja kokemuksia kuin Ap:lla. Olin jo 45v anoppi ja mummo. En aloittanut kotonamme uutta joulurumbaa, en myöskään tunkenut aikuisten lasten pöytiin syömään. 

Nyt olemme jo papan kanssa eläkkeellä ja asumme Espanjassa. Lapset perheineen saavat meiltä joulurahat ja voivat matkustaa hotellilomalle tänne lämpimään jos tahtovat. 

Feliz Navidad🎁

Vierailija
53/82 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä oikein itsekeskeinen minä-minä-mummo!

Toivottavasti tuo on sarkasmia.

Vierailija
54/82 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko tosiaan sitä mieltä että mummon pitää valmistaa tarjottavat yksin koko porukalle ja maksaakin ne?

Vierailija
55/82 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut lähes viiskymppiset lapsukaiset eivät ole vielä koskaan järjestäneet omaa jouluaan, vaan istuvat mielellään satojen kilometrien päässä asuvan anopin joulupöytään.

Vierailija
56/82 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On siinä hyväkin puoli, että te nuoret valmistatte sen joulun. Tulee silloin mieleisen tarjottavat, kun itse saa päättää. Voi päättää myös kaikesta muustakin, ei tarvitse anopin mielen mukaan mennä. Varsinkin kun nuorilla ja vanhoilla on erilaiset näkemykset vähän kaikesta. 

Onpa hyvä kommentti, kiitos siitä. Kyllä homma noin menee parhaiten minunkin mielestäni. 

Leppoisaa joulunaikaa kaikille! 🧑🎄 t.anoppi

Vierailija
57/82 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ap:lle tullut jo selväksi mitä mieltä ihmiset ovat siitä, että anoppi viettää joulua lastensa joulupöydässä. Me lopetimme aattorallin jo ennen lapsen kouluikää ja kutsuimme vanhemmat kotiimme. Nyt kummankaan vanhemmat eivät enää jaksa tulla, ikää on jo yli 80.

Ensi joulu on erilainen, koska menen omien aikuisten lasteni joulupöytään. Onhan tässä jo joulua järjestetty melkein 30 vuotta, paketeista en välittäisi enää yhtään, mutta kun toiset tahtovat, niin minkäs teet. Lapsille vain paketteja olisi parempi tapa.

Vierailija
58/82 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ovat jo nelikymppisinä järjestäneet perheelleen lähes parikymmentä joulua, toiset eivät yhtään, vaan aina ovat tottuneet istumaan valmiiseen pöytään. 

Täytyy sanoa, että anoppi on fiksu, kun vuorottelee.

Vierailija
59/82 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua surettaa vanhat ihmiset, joiden järjestettäväksi monesti jää koko joulu, kun lapset ja lastenlapset tulevat jouluksi ilahduttamaan.

Vanhukset valittavat sitten joulun jälkeen, kuinka väsyneitä ovat, kun taas saivat passata koko laumaa. Olisi hienoa, jos vastavuoroisesti nuoremmat lapsineen kutsuisivat vanhukset luokseen. Ja puhun nyt yli 70 vuotiaita.

Vierailija
60/82 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu muija, arvostan! Ei anoppi satu sinkku olemaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi