Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tipaton tammikuu 2025

Vierailija
15.12.2024 |

Kuluvaa vuotta on enää pari viikkoa jäljellä, ketkä muut aikovat pitää tipattoman tammikuun?

Kommentit (248)

Vierailija
201/248 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin on tarkoitus vähentää selvästi. Päästä eroon siitä jokaviikonloppuisesta viinipullosta. Ehkä voisi perustaa vähemmän on enemmän ketjun. Vertaistuesta voisi olla apua tavoitteiden saavuttamiseen ja ennenkaikkea pitämiseen. Hyvää loppukiriä kaikille.

Vierailija
202/248 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tarve teillä on rangaista itseänne? Jo tuo, että tammikuun, pimeän, ankeimman ja tylsimmän kuukauden aikainen tipattomuus on omiaan masentamaan ja tekemään levottomaksi? Lopetin tuon ankeuden ajan yrittämisen ja vaihdoin tipattoman heinäkuuhun, mieli on silloin muutenkin pirteämpi, valo ja lämpö saa unohtamaan alkoholin himon  kokonaan. Näin on jatkunut jo kymmenen vuotta, joinakin vuosina saatan pitää tipattoman myös maaliskuusta kesäkuuhun mutta aina heinäkuu on raitis kohdallani. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/248 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä ole rangaistus vaan tapa tutkia omaa käyttäytymistään ja tapaa miten ajatukset ja toiminta kytkeytyy toisiinsa

Vierailija
204/248 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tammikuu on hyvä jo siksikin kun joulukuussa on tullut syötyä ja juotua normaalia ehkä enemmän ja kaloripitoisempaakin. Lisäksi yhä raahaan mukanani kesäkiloja joista lopultakin on päästävä eroon. Tipattomuus ja kilojen karistaminen sujuu näin "käsikädessä".

En minäkään itseäni rankaise vaan päinvastoin. Oloni on ollut parempi monellakin tapaa, nukahtamisvaikeuksista huolimatta olen ollut pirteämpi, ja olen saanut itseni jopa ulos kävelemään. Tämä kaikki tipattomuuden ansiota. Tammikuu ei ole ollut masentava ja ankea vaan lupaus paremmasta.

Jokainen on tipaton tai tipallinen milloin haluaa. Se on oma valinta. Minulle esim. kesällä tipattomuus olisi hiukka hankalaa kun rakastan mennä luontoon, tehdä notskin ja paistaa makkaraa. Maaseutumökillä saunan jälkeen on kiva istahtaa laiturille kuivattelemaan. Kaupungissa on kiva mennä terassille kavereita tapaamaan jne. Näihin kaikkiin kuuluu ainakin olut, joskus viini. Toki voisi olla ilmankin, mutta kohtuullisesti käytettynä alkoholi on ok, ainakin minun mielestäni. Nyt opettelenkin sitä kohtuutta!

Nyt olen sitä mieltä etten lauantaina mene Alkoon, mutta varmaankin menen. Hyvä juttu kuitenkin, että ajatus viinipullosta ei enää ole mielessäni päällimmäisenä. Huomenna voi olla, mutta olen kiitollinen tästäkin päivästä. 

Tänään yksin oloni loppuu. Joskus kotona on ihanaa olla vain itsensä kanssa. t. Koivu

Vierailija
205/248 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaa on hyvä silloin tällöin putsata. Joulukuus tuli juotuu normaalii enemmän jote tammikuus voi olla juomattaki. Ei o rankasuu vaan terveys kuuri 😀

Vierailija
206/248 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tt" on ottanut tiukille. En ole lisännyt liikuntaa. Tänä aamuna oli 1. päivä, kun heräsin pirteänä ja kävin pienellä aamulenkillä. Ip:llä yksi puhelu sai taas mielen matalaksi. Ystäväni on sairauslomalla työpaikkakiusaaminen takia ja kuulosti, että oli hönössä tai krapulassa. Miksi minun pitää etänä tehdä hommia ja viikonloppunakaan en soisi edes yhtä olutta vuoden huonoimpana ja masentavana kuukautena? Tuskin jatkan tt:ta, vaikka ajattelin niin. Järkyttävä sää eikä iloja. ~M~

Vierailija
207/248 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

~M~

Ei yksi olut sinua pahenna, mutta ota vain yksi 💖

Vierailija
208/248 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevana viikonloppuna haen olutta. Muutama hyvä jo ulkomailta tilattu.

Tämänkin vuoden tipaton kohta ohi.

Vierailija
209/248 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaa on hyvä silloin tällöin putsata. Joulukuus tuli juotuu normaalii enemmän jote tammikuus voi olla juomattaki. Ei o rankasuu vaan terveys kuuri 😀

Näin on. Itsellä puhdistus alkaa helmikuussa.

Vierailija
210/248 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään mietin ekaa kertaa et otanko keskiviikon ketterän keskioluen. Vaan empä ota...

Vierailija
211/248 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

~M~

Itselläni maistuu kuitenkin sen verran, että voi olla, ettei jää yhteen.    Luin alkoholistien läheisistä kertovaa kirjaa "Loukussa" ja itsekin on tullut biletettyä joskus liikaa. Olen nautinnonhaluinen ja elämyshakuinen."Tt" on pistänyt kyllä miettimään omaa ja muiden alkon käyttöä. Kun kaksi läheistä juo, niin paha on koukku. Jos hyväksyn oman väsymiseni ja etsin muualta iloja, niin ei tarvitse kaljaakaan.  ~M~

Vierailija
212/248 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

~M~

Itselläni maistuu kuitenkin sen verran, että voi olla, ettei jää yhteen.    Luin alkoholistien läheisistä kertovaa kirjaa "Loukussa" ja itsekin on tullut biletettyä joskus liikaa. Olen nautinnonhaluinen ja elämyshakuinen."Tt" on pistänyt kyllä miettimään omaa ja muiden alkon käyttöä. Kun kaksi läheistä juo, niin paha on koukku. Jos hyväksyn oman väsymiseni ja etsin muualta iloja, niin ei tarvitse kaljaakaan.  ~M~

Ei ole pakko lopettaa, mutta juodun määrää voi rajoittaa ettei mene överiksi. Pienin askelin kohti kohtuu käyttöä. 

Vierailija
213/248 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipaton tammikuu ei minullekaan ole mikään rangaistus, kurjempaa se olisi ihana kesä kärvistellä täysin kuivin suin. Keskitalven pimeydessä ja kylmyydessä tekee hyvää vetäytyä pohdiskelemaan asioita ja haastamaan itseään. Onnistuminen tuo reippaan ja palkitsevan alun uuteen vuoteen. 

Päivä 29 kuitattu!

-Tomsku

Vierailija
214/248 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään se osaltani loppuu kun menen yhteen tapahtumaan, jossa on ilmaista alkoa ja koko muu porukka juo ja vielä reilusti. En varmaan aio kieltäytyä itse, mutta ihan täydellä rehellisyydellä on sanottava, että ei kyllä oikein edes tekisi mieli juoda (ainakaan näin aamusta :). Taidan kuitenkin salaa juoda vähemmän kuin muut ja pyrin olemaan krapulatta huomenna. 

Jotenkin vuosien varrella tähän tissutteluunkin on alkanut jo kyllästymän ja pikkuisen noussut vihaa koko alkoholia kohtaan. Minullakin vakaa tarkoitus vähentää tänä keväänä, arkitissuttelua ei sinänsä ole vaikea välttää, mutta ne viikonloput. Pe ja la ip/alkuilta niin jo tekee mieli erityisesti olutta. Tsemppaan tälle vuodelle ja tarkoitus on viettää enemmän täysin tipattomia viikonloppuja. 

Jos joku perustaa vähentäjäketjun tai vastaavan, niin mukana ollaan! Tsemppiä kaikille ja haasteena heitän, että ei sitä pakko ole vielä tänäkään viikonloppuna juoda. Joku vuosi takaperin omalta osaltani tipaton tammikuu venyi pääsiäiselle saakka. Se tuntui hyvältä ja haaveena taas pitää pidempi tauko. 

-Jone

Vierailija
215/248 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut alkon käytön vähennettyä minimiin kun lopetin sen ns.arkijuomisen. Jos on perus vkl ilman mitään ystävien tapaamista tai jotain muuta juominkia niin en juo. Olen myös vähentäny sitä, että itse pyydän käytäisiinkö yhdellä. Tapaan ystäviä sitten muissa merkeissä. Tipatonta tammikuuta en ole pitänyt vaan tein pari vuotta sitten tämän muutoksen. Tälle kuulle tuli yksi ex-tempore ilmaisviinaa tarjolla tilaisuus ja hyvillä mielin join siinä viinit pois.

Vierailija
216/248 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vain tipaton tammikuu vaan alkoholiton 100 päivää.1.1.-10.4.

Onnistuneen tammikuun jäljeen on hyvä jatkaa huhtikuulle saakka :)

Meinaan vetää tipattomana 150 päivää,eka kuukausi on jo lusittu koska aloitin tipattoman joulukuun loppupäivillä.

Vierailija
217/248 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

30.päivä lähtee nyt. Hyvin nukuttaa, paino on pudonnut 3 kiloa. Ostin eilen kaupasta 6-packin viikonloppua ajatellen, mutta nyt mietin jospa en otakkaan mitään. Miksi pilaisin taas yöuneni ja hankkisin itselleni pikkupöhnän? Varmasti jättäisin jotain taas tekemättä kun ei jaksa eikä huvita. Pistää nyt mietityttämään kovasti. -purtsi

Vierailija
218/248 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota lauantaina, mutta ehkä viikon päästä. Vähentäminen on tässä kaiken tarkoituksena, ehkä myös lopettaminen. Jos kuukausi on ollut vaikeaa olla ilman, kannattaa pysähtyä miettimään miksi se on niin vaikeaa. Alkoholi on hyvä renki, mutta huono isäntä.

Vierailija
219/248 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna alkaa huikaton helmikuu. Tipaton tammikuu on tyhmää hommaa kun kaikki sitä yrittävät kärvistellä. Mutta moniko pystyy huikattomaan helmikuuhun?

Vierailija
220/248 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko korkki on raollaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan