Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä löytää mielekkyyttä elämään tammi, helmi, maalis ja huhtikuussa?

Vierailija
14.12.2024 |

Tai no huhtikuun puolivälin jälkeen alkaa taas elämä tuntua mielekkäältä ja elämisen arvoiselta. Edes tämä loppuvuoden pimeys ei ahdista tai haittaa, onhan tässä tietynlaista tunnelmointia ja joulun odotusta. Mutta sitten 1.1. se iskee, jäätävä ahdistus ja masennus. Ei mitään odotettavaa, ei mitään iloa mistään. Tai no siitä että saa olla terveenä ja läheiset on terveitä mutta silti. Meinaan tulla hulluksi noina aikoina, pelkkää sisällä kököttämistä, tylsää lenkkeilyä ja tylsiä ryhmäliikuntatunteja vapaa-ajalla. Harmi kun työni ei mahdollista sitä että voisi viettää vaikka Espanjassa tuon ajan. Eli vinkkejä?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras aika vuodesta. Saa olla ja lukea hyvää kirjaa eikä ole kiire yhtään minnekään

Vierailija
22/42 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmikuuussa on jääkiekossa neljän maan turnaus, maaliskuussa alkavat SM-liigan pudotuspelit. On tässä elämässä jännitettävää. Niin ja hiihdon MM-kisat ovat myös matkan varrella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelisenkymmentä auringonkiertoa pitäisi vielä jaksaa. Alkaa olemaan homma puolivälissä. Tosin eipä sitä kukaan tiedä päiviensä määrää. Ei ole kiire poiskaan, mutta en innolla tulevaakaan odottele.

Vierailija
24/42 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika köyhä on elämä, jos neljä kuukautta kököttää vain sisällä muutaman jumppatunnin ohella. Itse teen talvella aikalailla samoja asioita kuin kesälläkin. Elämässä on tasan niin paljon sisältöä kuin siihen itse haluaa laittaa. 

Aika hankala esimerkiksi veneillä ja kalastaa, hoitaa puutarhaa, rakennella kaikkea pientä ulkona mökillä, istuskella terassilla, käydä pyöräilemässä ja istuskella jossain ulkosalla (joo voi polkea talvellakin mut jos pysähtyy niin kylmä iskee), makoilla laiturilla tai takapihalla viltillä kirjaa lukien, käydä sienestämässä ja marjastamassa jne. Talviulkoilussa on ongelma pukeutuminen, pitää valita pukeutuuko paksusti hidasta liikkumista tai oleilua varten vai sitten kevyemmissä kuntoiluvarusteissa jotta pystyy reipasta liikuntaa harrastamaan ilman tukalaa oloa. Minun kesälenkkeily sisältää reipasta kävelyä ja hidasta oleilua, eikä tule kylmä.

Varmaan jos harrastus on tv n katselu ja kahviloissa istuskelu niin toki niihin ei vuodenajat vaikuta. Itseä kun ei sarjojen ja elokuvien katselu kiinnosta juurikaan. Ap

Vierailija
25/42 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika köyhä on elämä, jos neljä kuukautta kököttää vain sisällä muutaman jumppatunnin ohella. Itse teen talvella aikalailla samoja asioita kuin kesälläkin. Elämässä on tasan niin paljon sisältöä kuin siihen itse haluaa laittaa. 

Aika hankala esimerkiksi veneillä ja kalastaa, hoitaa puutarhaa, rakennella kaikkea pientä ulkona mökillä, istuskella terassilla, käydä pyöräilemässä ja istuskella jossain ulkosalla (joo voi polkea talvellakin mut jos pysähtyy niin kylmä iskee), makoilla laiturilla tai takapihalla viltillä kirjaa lukien, käydä sienestämässä ja marjastamassa jne. Talviulkoilussa on ongelma pukeutuminen, pitää valita pukeutuuko paksusti hidasta liikkumista tai oleilua varten vai sitten kevyemmissä kuntoiluvarusteissa jotta pystyy reipasta liikuntaa harrastamaan ilman tukalaa oloa. Minun kesälenkkeily sisältää reipasta kävelyä ja hidasta oleilua, eikä

Elämä on tasan niin vaikeaa kuin siitä itse tekee. Totta kai talvi on paska, jos ei kapasiteetti riitä keksimään keliin sopivaa tekemistä tai sisätiloissa tehtäviä asioita. Veneilyn sijaan voi käydä luistelemassa, kalastaa voi pilkkimällä, puutarhanhoidon sijaan voi kasvattaa kasveja vaikka ikkunalaudalla, ulkona nikkaroinnin sijaan voi nikkaroida sisällä, terassilla istuskelun sijaan voi istuskella sohvalla hyvän kirjan parissa, pyöräilyn voi toteuttaa vaikka kuntosalilla, laiturilla makoilun sijaan voi makoilla peiton alla kirjaa lukien, sienestämisen ja marjastamisen sijaan voi osallistua vaikka kansanopiston kursille, jossa saa oppeja tulevaa satokautta varten jne. jne. 

Vierailija
26/42 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hankala esimerkiksi veneillä ja kalastaa, hoitaa puutarhaa, rakennella kaikkea pientä ulkona mökillä, istuskella terassilla, käydä pyöräilemässä ja istuskella jossain ulkosalla (joo voi polkea talvellakin mut jos pysähtyy niin kylmä iskee), makoilla laiturilla tai takapihalla viltillä kirjaa lukien, käydä sienestämässä ja marjastamassa jne. Talviulkoilussa on ongelma pukeutuminen, pitää valita pukeutuuko paksusti hidasta liikkumista tai oleilua varten vai sitten kevyemmissä kuntoiluvarusteissa jotta pystyy reipasta liikuntaa harrastamaan ilman tukalaa oloa. Minun kesälenkkeily sisältää reipasta kävelyä ja hidasta oleilua, eikä

Millä tavalla kalastaminen on hankalaa? Sen kun poraat jäähän reiän ja istut kalalle. Aivojen käyttö ei ole kiellettyä talvellakaan. Sarjat ja elokuvat eivät ole ainut asia, jota voi talvella tehdä. 

Vierailija
27/42 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on vauvapalsta niin voit ruikuttaa kurjuuttasi joka päivä 7-23. Hyvin kuluu aika. 

Vierailija
28/42 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On 1 juttu. Liity Viking Line klubiin. Tammikuussa pääsee päiväristeilylle parhaimmillaan 10 eurolla. Muitakin edullisia on, yhdistämällä erilaisia lähtöjä peräkkäin voi olla suht edullisesti muutaman päivän peräkkäin. Laivailu on uudelleenlöydettyä hupailua,  siitä saa rakennettua hauskaa 🥳

Vierailija
29/42 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijai joo, pääsispä laivan buffettiin, ja viinihanan äärelle 😆

Vierailija
30/42 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ulkona on ihan kamala sää, ehkä voi odottaa sen ohi menoa. Ellei ole alueella jossa on helpompi liikkua. On säärintamia ja ilmanpaineet, ionit. Sitten voi tulla hieman parempi sää. Ikävää tietysti jos pitäisi liikkua eikä pääse, ellei joku käy pihassa tai lähellä. Sisällä voi tehdä ja tuulettaa sen verran kuin saa. Kurkata ulos puita ja pensaita. Jos irtautuu negasta ja menee positiivisempaan seuraan (tai itsensä seuraan), jos on mistä valita. Vaikka asioita käsitelläänkin erikseen. Monille tulee mitäs nyt hetkiä, kun sää on mahdoton ja kylmä.

Vierailija
31/42 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuu on inhokkini: tuo inha, kylmä, pimeä ja pitkä kuukausi, jolloin vakuutus- ym.laskut tippuvat "iloksi", työssä on vuoden kiireisin aika, flunssa/kylmettyminen, auton akku saattaa sanoa "on pakkasta, ei pysty" jne.

Selviän yksi päivä kerrallaan, keskittymällä töihin ja arkeen. Helmikuussa pidän ylityövapaita ja lepään. Kevään merkkejä tykkään bongailla, päivän pidentyminen jne. Ehkä aloitan kielikurssin (verkko-opinnot). Inhoan myös hiihtämistä jne.talvilajeja, joten kuuntelen paljon musiikkia, järjestelen kaappeja, katson sarjoja, luen kirjoja, siivoan, suunnittelen kesälomareissua ym. 

Jos tästä joskus eläkkeelle pääsen, niin muutan etelän lämpöön. Ei tämä arktinen ilmasto ole ihmiselle tarkoitettu. Golf-virran hyytyessä tästä maasta tulee Siperia no 2. Ei kiitos minulle!

Vierailija
32/42 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten nämä kuukaudet kyllä menettelisi, mutta kylmän kanssa tulee ongelmia. Aamuisin talossa on lämmintä noin +15, kun on kunnon pakkasia. Koko ajan pitäisi olla lämmittämässä.

Vierailija
33/42 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhalla yhteen hiileen. Varaudu sotaan. Hamstraa kotivaraa.

Vierailija
34/42 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras aika vuodesta. Saa olla ja lukea hyvää kirjaa eikä ole kiire yhtään minnekään

Eikö tuo sama onnistu mihin vuodenaikaan tahansa? Ainakin minulla onnistuu!

Vierailija
35/42 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustamisesta.

en selviäisi selväjärkisenä suomen ilmastossa.

Vierailija
36/42 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle alkoi hiihto maittaa, kun matkan varrella oli laavu tai nuotiopaikka. Siihen pienet tulet ja evästauko. Kännykän kameralla yritys saada hienoja kuvia maisemista. Pulkkamäkikin on ihan hauskaa, joskin pulkkailevaa aikuista (varsinkin ilman mukana olevaa lasta) vähän katsotaan vieroksuen :D. Luistelu on myös yhtenä vaihtoehtona, jos mahdollista niin tee matka järvelle/merelle ja saat aivan erilaisen kokemuksen - ahkio perään ja yöpymisvermeet sinne, nuku yö vastarannalla/saaressa.

Jos on omaa pihaa, kevättalvella on hyvä suunnitella kevään ja kesän istutuksia ja hoitoaikataulutusta. Jos oma parveke, tee siitä kaunis ja kutsuva, laita termosmukiin kaakao/kahvi/tee/glögi, istahda lampaantaljalle ja kääriydy villapeittoon, ota luettavaksi joku kiinnostava kirja tai kutimille uusi työ. Lyhtyihin aitoja kynttilöitä, ne paitsi valaisevat myös lämmittävät (jos parveke on lasitettu).

Jos on lunta, hyödynnä sitä. Tee lumilinna, lumiveistoksia, lumiukko, jäätaidetta... Mikä nyt sattuu sinua ilahduttamaan. Leivo uusia herkkuja ja tee uusia vieraita ruokia.

Mitä sinä kesällä tekisit? 

Vierailija
37/42 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuntoilen talven tammi- maaliskuun aikana. Käyn myös siika ongella.

Vierailija
38/42 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuden Musiikin Kilpailu ja Euroviisut tuovat merkityksen talveen ja kevääseen!

Vierailija
39/42 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:llä on työ, koti, terveet omaiset ja VALITTAA. Voi kiesus, olisi hiljaa. Jos ei Suomen talvi sovi hänelle, menköön muualle. Kyllä ulkomailla sitten selviää, mikä kotona olikin paremmin. Mokoma UUSAVUTON hemmoteltu tyhmyri! 

Vierailija
40/42 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uuden Musiikin Kilpailu ja Euroviisut tuovat merkityksen talveen ja kevääseen!

Mieluummin lopetan itseni, kuin seuraisin noita!