Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako lauantaisin metelöidä näin myöhään?

Vierailija
14.12.2024 |

Naapuri on ollut koko päivän kotona, mutta kävi lumitöihin vasta nyt, kun pitäs käydä nukuttamaan vauvaa. Ei ole edes mistään pikkuhommasta kyse, vaan nyt tota pärinää pitää kuunnella pari tuntia, kun naapuri hoitaa meidän yksityistien aurauksen lingollaan. Tuleeko poliisit sakottamaan, jos soitan?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos ei hoitais, niin taas itkettäis.

No jos olis hoitanut ajoissa, ni kukaan ei itkis.

-ap

Se oli muualla hoitamassa niitä lumihommia tollo. Tee itse lumihommia niin ymmärrät sinäkin jotain.

Ei se enää tee muualla, johan aikaisemmin sanoin, että möi kaluston pois, ku lopetti konehommat. Keväällä kuullemma lähtee rekkahommiin, mut talven lomailee. Siitä tulikin mieleen, että voinko tarkistaa jostain nostaako jotain tukea talven aikana?

-ap

Vierailija
22/51 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuiko lumisade vasta nyt? Ei kannata lähteä auraamaan, jos vielä sataa. Joutuu muuten lähtemään heti uudestaan. 

Meidän pihan auraaja käy aamulla klo 4-5. Kyllähän se viikonloppuna joskus vähän ärsyttää, mutta ei tulisi mieleenkään valittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppuiko lumisade vasta nyt? Ei kannata lähteä auraamaan, jos vielä sataa. Joutuu muuten lähtemään heti uudestaan. 

Meidän pihan auraaja käy aamulla klo 4-5. Kyllähän se viikonloppuna joskus vähän ärsyttää, mutta ei tulisi mieleenkään valittaa.

Sade loppui vasta nyt. Fiksumpi oliskin tehnyt tänää päivällä ja huomen aamulla uudestaan, ni ei olis häirinnyt ketään. Meillekin naapuri ehdotti ulkopuolista urakoitsijaa, kun itse lopetti, mutta en siihin suostunut, kun siitä olis tullu lasku.

-ap

Vierailija
24/51 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoosta taas päivää aloitus:))))))

Vierailija
25/51 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sade loppui vasta nyt. Fiksumpi oliskin tehnyt tänää päivällä ja huomen aamulla uudestaan, ni ei olis häirinnyt ketään. Meillekin naapuri ehdotti ulkopuolista urakoitsijaa, kun itse lopetti, mutta en siihin suostunut, kun siitä olis tullu lasku.

-ap

Siis ettekö te maksa sille naapurille mitään vaivanpalkkaa? Totta kai aurauksesta tulee lasku, kuten muistakin palveluista. Jos ilmainen auraus häiritsee, niin sitten pitää vaan tehdä itse. 

Vierailija
26/51 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Siis ettekö te maksa sille naapurille mitään vaivanpalkkaa? Totta kai aurauksesta tulee lasku, kuten muistakin palveluista. Jos ilmainen auraus häiritsee, niin sitten pitää vaan tehdä itse. 

Ja olla sanelematta milloin tämä ilmaiseksi tehty homma suoritetaan. Saa pian ap tehä itse.

Vierailija
27/51 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva ei ole pyhä sentään.

Vierailija
28/51 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeesti uliset kun joku tekee lumihommia? Teeppä ite niin ei tartte valittaa...

Vierailija
29/51 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

No tyhmää maksaa naapurille siitä, että hän lumitöihin lähtiessä laskee auran jo kotitiellä maahan. Samalla vaivalla se tekee sen siinä samalla. Se että nyt joutuu tekemään lingolla, on hänen oma valintansa. Kukaan ei pakottanut konetta vaihtamaan pieneen linkoon, mut tie on pakko pitää auki ja jos on leikkiin ryhtynyt, ni leikin kestäköön. 

Muutimme tähän taloon pari vuotta sitten ja kadulla on kolme taloa. Aiemmin ei ole ollut mitään sääntöjä, kun naapuri on saanut itse hoitaa tietä oman halunsa mukaan. Mulle sopi, ku oli vielä traktori, mut nyt tie on muutenkin luokattomasta kunnossa, ni naapurille on luotava jotkut säännöt. Esim lätäköitä naapuri ei ole koneen poismyynnin jälkeen täyttänyt kertaakaan.

-ap

Vierailija
30/51 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeen sitä voi energiansa käyttää. Pidän itse hieman korkeammista aiheista kuten taidekokemuksista. Miksi jaksaisin kiinnostua äänistä ulkona ellei sitten taloni ole aika ohut äänieristykseltään?

Vierailija
31/51 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

No ty

Kyllähän jokaisen tiekunnan osakkaan on osallistuttava tien hoitoon/kuluihin. 

Vierailija
32/51 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis  sä haluat sanella naapurille millä vehkeellä täytys tehä ja vielä senkin milloin. Ei oo ollu sääntöjä ja nyt sulle ei kelpaa ilmainen kun se ei oo sun mielen mukaan. 

Vierailija
33/51 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole tiekuntaa. On vain yksityistie ja aikanaan sovittu, että naapuri hoitaa. Toinen naapuri on maksanut jotain polttoainekuluja, mut me emme ole niihin ottaneet osaa, kun taloa ostaessa niistä ei ole kerrottu suullisesti taikka kauppakirjassa.

-ap

Vierailija
34/51 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole tiekuntaa. On vain yksityistie ja aikanaan sovittu, että naapuri hoitaa. Toinen naapuri on maksanut jotain polttoainekuluja, mut me emme ole niihin ottaneet osaa, kun taloa ostaessa niistä ei ole kerrottu suullisesti taikka kauppakirjassa.

-ap

🤦

Vierailija
35/51 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap

Kunnon lokkeilua.

Vierailija
36/51 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä kumma juttu :D aina valitetaan niistä lumitöistä ja sitten kun niitä tekee niin sekin on jonkun mielestä väärin :D maailma kun ei pyöri teidän vikisijöiden ympärillä...

Vierailija
37/51 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Ei, vaan fiksu nimenomaan tekee lumityöt vasta sateen loputtua. Ja sitten seuraavana päivänä jo hiekoitetaan/suolataan, koska tulee pakkanen.

Vierailija
38/51 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei täällä landella hiekoiteta tai suolata. Postilaatikko on ton meidän päätien varressa, eikä näitä pikkuteitä hoideta ku auraamalla. 😃

-ap

Vierailija
39/51 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehdään lumityöt vasta sitten kun pahin sade loppuu. Seuraavana päivänä hiekoitetaan tarvittaessa.

Ei pienintäkään järkeä odottaa liian kauan lumitöiden tekoa, koska ihmiset kerkeävät jo "tamppaamaan" lumen eli silloin joutuu tekemään vielä enemmän töitä saadakseen sen tampatun lumen irti maasta.

Vierailija
40/51 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei täällä landella hiekoiteta tai suolata. Postilaatikko on ton meidän päätien varressa, eikä näitä pikkuteitä hoideta ku auraamalla. 😃

-ap

No minä en voi tietää missä asutte. Mutta kuulostaa todella omituiselta tuo sinun valitusvirsi.

Tietääkseni vasta 10-11 korvilla tulee yleinen hiljaisuus.