Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä johtuu että jotain aikuista päälle 30v naista tytötellään mutta toisia kutsutaan aina naisiksi?

Vierailija
14.12.2024 |

Mistä tuollainen johtuu ?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorekas nainen on tyttömäinen ja ihana. Ei se ikää katso. 

Vierailija
22/50 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minum mielestä yli 10 vuotiaat ovat vielä tyttöjä ikään 25 asti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä otan tytöttelyn varsin positiivisesti :D Ja sen kun kysytään papereita et pääsee k18 musiikkifestareille 😅

N32

Minä en ajattele siitä mitään. Sehän riippuu paljon tyylistäkin et mitä on päällä ja mikä meininki ja habitus, et onko enempi tyttö tai mimmi vai (nuori) nainen tai (young) Lady tms 

Papereiden kysyminen ja kysymättömyys myös mielestäni ihan normaalia kolmikymppisenä. Eihän ne nyt oikeasti alaikäiseksi luule, mutta jos ohjeistus on kysyä kaikilta alle 30v näyttäviltä, niin ei siinä välttämättä nopeasti osaa arvioida et onko tuo nyt vaikka 28 vai 32

No ei kyllä taatusti kysy papereita festareilla kaikilta alle 30v näyttäviltä :D Siinä edessä mulla oli 3 portsaria, jotka pyysi näyttää paperit. Olin meikittä ja monesti muutenkin ihmiset ihmettelee ku kuulee mun iän. Yritän ottaa kohteliaisuutena.

N32

Vierailija
24/50 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua tytötellään edelleen ja olen yli 50v. Johtuu varmasti asenteestaani ja ulkoisesta habituksesta. Ihan positiiviseen sävyyn.

Vierailija
25/50 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa tyttömäinen? Lapsenomainen?

Vierailija
26/50 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha äm mä ja ei kostu enään muualta kuin silmistä. Kyllä tytöttely on kamalaa.

Vierailija
27/50 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa tyttömäinen? Lapsenomainen?

Kaikki on niin helvetin vakavaa, jos joku sanoo päivää niin toiset miettii sen tarkoitusta kolme vuotta.

Vierailija
28/50 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh kolmikymppistä nyt saatetaan kutsua miksi vaan. Tytöksi, naiseksi, ladyksi, young ladyksi, madameksi, tädiksi :D Tuo täti tuli jonkun itseäni ehkä 5 vuotta vanhemman mammulin suusta joka sanoitti asioita lapselleen (hän oli hyvin sellainen mammuli/äityli tyyliltään ja puhetyyliltään, joten siksi noin) 

Niin, aika monilla on tapana opettaa lapsilleen että kaikki naisoletetut ihmiset on tätejä ja mieheksi oletetut setiä. Minua sanottiin tädiksi ensimmäistä kertaa 18-vuotiaana tuossa yhteydessä. Ei liity siis ikään muuten kuin että näyttää suht aikuiselta. 

Vierailija
29/50 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle talossani asuneet jo edesmenneet ikäherrat heittelivät pihalla hyväntuulisia 'senkin sorja poninhäntä' ja 'ikityttö' - kommentteja silloin tällöin. Mutta eivät ne olleet lainkaan ilkeilyä eikä väheksyntää, vaan imartelevaan sävyyn kohteliaisuudeksi tarkoitettuja. Hymyilytti lähinnä vain.

[R.I.P. vanhat naapurini].

n 40+

Vierailija
30/50 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet vaan komistuu ikääntymisen myötä siinä missä naiset rupsahtaa.

Jos se parantaa omaa oloasi ajatella noin, niin siitä vaan :D 

Vierailija
31/50 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paas antaen plikka pullo vissyä:)

Vierailija
32/50 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu pimpin koosta.

Vierailija
33/50 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh kolmikymppistä nyt saatetaan kutsua miksi vaan. Tytöksi, naiseksi, ladyksi, young ladyksi, madameksi, tädiksi :D Tuo täti tuli jonkun itseäni ehkä 5 vuotta vanhemman mammulin suusta joka sanoitti asioita lapselleen (hän oli hyvin sellainen mammuli/äityli tyyliltään ja puhetyyliltään, joten siksi noin) 

Niin, aika monilla on tapana opettaa lapsilleen että kaikki naisoletetut ihmiset on tätejä ja mieheksi oletetut setiä. Minua sanottiin tädiksi ensimmäistä kertaa 18-vuotiaana tuossa yhteydessä. Ei liity siis ikään muuten kuin että näyttää suht aikuiselta. 

Minua on sanottu tasan kerran, joten ehkä se siksi herätti huomioni ja pistin merkille tilanteen ja sen millainen se nainen oli :D

Vierailija
34/50 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yli kolmekympiseltä naiselta kysytään alkossa papereita, hän tulee tanssien kotiin ja kertoo siitä kaikille.

Vierailija
35/50 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

19-vuotias tyttöystäväni vähän loukkaantui, kun kerran kutsuin häntä naiseksi. Sanoi että haluaa, että kutsutaan vielä tytöksi. "Nainen" oli kuulemma vanha. :D

No alle 20v onkin kyllä ihan tyttö/poika, en kutsuisi naiseksi tai mieheksi 

Sitten joskus 25-30v kun aikuistuu, niin siirtyy siihen naisten ja miesten joukkoon (sitä ennen tyttö/poika/nuori nainen/nuori mies) 

Vierailija
36/50 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työelämässä on myös joissakin tilanteissa ihan yleistä kutsua miehiä "pojiksi" puhekielessä vaikka olisivat lähempänä eläkeikää, puhutaan vaikka että "pojat käy tekemässä" jotain yms

Pojittelua on monenlaista kuten myös tytöttelyä. Pojittelu voi olla myös semmoista alentavaa kuten tytöttely. Ja toisaalta tytöistäkin voi puhua ihan arvostavaan sävyyn. Ei se sana, vaan se miten sitä käytetään.  

Vierailija
37/50 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tytöttely on kivaa. En oo koskaan häiriintynyt siitä.

t. Pekka

Miksi tuon "t. Pekka" laitoit tuohon? Olen kyllä nainen ja nimeni ei ole Pekka, mut ehkä sun on?

Vierailija
38/50 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Tytöttely on tapa vähätellä naisia.

T. Telaketjufemakko

Vierailija
39/50 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tytöttely on kivaa. En oo koskaan häiriintynyt siitä.

t. Pekka

Miksi tuon "t. Pekka" laitoit tuohon? Olen kyllä nainen ja nimeni ei ole Pekka, mut ehkä sun on?

Jospa hän on itse vähintään 55, menopaussin ohittanut, jo harmaantunut, kypsä nainen, eikä häntä tod.näk. ole tytötelty 30 vuoteen. Hän on mustasukkainen! Siksi..

Tyttömäiseksi luonnehdittuhan on yleensä olemukseltaan söötti, suurisilmäinen, varreltaan kapeauumainen ja hoikka, hyvähiuksinen ja kiinteäkasvoinen, kenties hieman nukkemainen piirteiltään. On suuri kohteliaisuus tulla tytötellyksi ulkonäkönsä johdosta näin keski-iässä. Ehdottomasti! Täti, tantta, mummo.. Mieluummin ikityttö. 

Vierailija
40/50 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työelämässä on myös joissakin tilanteissa ihan yleistä kutsua miehiä "pojiksi" puhekielessä vaikka olisivat lähempänä eläkeikää, puhutaan vaikka että "pojat käy tekemässä" jotain yms

Pojittelua on monenlaista kuten myös tytöttelyä. Pojittelu voi olla myös semmoista alentavaa kuten tytöttely. Ja toisaalta tytöistäkin voi puhua ihan arvostavaan sävyyn. Ei se sana, vaan se miten sitä käytetään.  

Pojittelu on hyvin aluekohtaista ja murteeseen perustuvaa. Ja se yleensä loppuu kun ottaa pillistä kiinni ja kysyy kuka on poju. Aika heikko aihe uhriutua miehenä?