Kaljuunnunko kokonaan?
Hei!
Ongelmani on hiusten lähtö. Lapsi on 4 kk ja imetän vielä. Tuntuu että tukkaa lähtee ja se on ohentunutkin jo ohimoilta sekä otsalta. Kasvaako tukka takaisin? Onko muilla kokemuksia asiasta?
Kommentit (7)
Mulla sama ongelma, hiukset karisee kuin kuivahtaneesta joulukuusesta konsanaan.
(Meidän vauveli on myös 4kk ja imetän enää kerran päivässä jos sitäkään...)
Alkaa kyllä hieman jo huolestuttaa kun mulla myös harventunut tukka niin että ohimoilla selkeät kaljuuntuneet läntit ja muutenkin päänahka loistaa jo hyvin läpi! Esikoisen kanssa oli kyllä myös hiusten lähtöä vissiin näihin aikoihin, mutta ei todellakaan näin runsasta!
Kampaaja lohdutteli että kyllä kasvavat takaisin, mutta ehtiikö tässä jo kaljuksi ennen sitä =) Sanoi myös että apteekista vois ostaa jonkun kuurin hiusten lähtöön (en nyt muista valmisteiden nimiä, mutta taitaa niitä muutamakin olla) Ja kyllä kohta pitää alkaa vakavasti harkitsemaan apteekkireissua!
luontaistuotekaupasta saa arcoksia (en muista kirjoitetaanko noin) tabletteja ja niitä mulle suositeltiin, kun kävin hiuspohjan tutkimuksessa silloin, kun eka kerran hiukset karisi ihan todenteolla. Maksavat noin 50¿/kk, mutta toimivat oikeesti! Tuota kai nykyisin saa myös apteekista, mut siellä tais olla kalliimpaa.
Kiitti vinkistä Annitanni!
Toimiiko noi valmisteet muuten niin että hiuksia ei enää tippuis, vai että kasvattavat nopeammin uudet takaisin??
eikku taas..
jopa toisesta kulmakarvasta 1-2cm. Lääkäri totesi vain, että onpa mystinen juttu.. Ohimotkin näyttivät harvenneen toden teolla. Hiukset alkoivat kasvaa takaisin, kun vauva oli 6kk. Imetin edelleen, mutta aloin syödä marketeista saatavaa Piimaxia(ko mahtoi olla..) Hiusten ja kynsien hyvinvoinnille mainostettiin olevan. En tiedä mistä oli suurin apu, tuosta Piimaxista vai oman painonlaskun tasaantumisesta.
Vauvani on myös 4kk, täysimetän ja hiuksia lähtee tod. paljon. Olen kuullut että Priorin (en ole varma kirjoituksesta) olisi auttanut monia. Juttelin myös kampaajani kanssa asiasta niin sanoi että hänen monella asiakkaalla imetys aikana on ollut sama ongelma.. sanoi että ei huolta, kasvaa takaisin. Niin se on sitten uskottava :)
Yhdessä lehdessä (en muista mikä) luki, että hiustenlähtö alkaa yleensä noin 3kk synnytyksen jälkeen ja kestää noin puoli vuotta. Ainakin minun kohdalla tämä piti aika hyvin paikkaansa. Vauva on nyt 8,5kk ja jo alkaa helpottaa tämä hiusten lähtö. Lähti ihan tupottain ja viemäriverkko oli aina tukossa, mutta en sentäs kaljuuntunut. =)
Tytteli-83
..ottaa vaan aikaa. Usein tukka kasvaa hurjaa vauhtia raskausaikana ja sitten imetysaikana putoaa yhtä nopeasti pois. Minulla on aiemminkin lähtenyt tukkaa tosi paljon laktoosi-intoleranssin takia, mutta ne ei ole kaikki kasvanut takaisin. Nyt taas on sulkasato, kun imetän... Tiedän kuinka kurjaa se on, mutta ne tippuu mitkä tippuu, etikä sille mitään voi, aika korjaa.
Annitanni80