Lemmikeistä luovutaan nyt rahapulan vuoksi.
Köyhällä ei ole varaa pitää lemmikkejä enää.
Monille se on voinut olla aktivoiva tekijä. Koiraa on ulkoilutettava, samalla tulee tutuksi ympäristön koirat ja omistajat
Kissan touhuja seuratessa päivissä on täytettä ja joku josta huolehtia.
Varmasti monille lemmikki on se, joka on tuonut paljon iloa elämään.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Työttömänä tuloni on kuussa 590 euron nettokorvaus. Olen luopunut monesta asiasta joita länsimaissa pidetään itsestään selvinä kuten parisuhteesta kukaan ei halua työtöntä miestä ei edes töihin. Lemmikki on absurdi ajatus, elämä on eloonjäämistaistelua ja lusimista.
Kuka pitää parisuhdetta itsestäänselvyytenä? Tuo on pelkkää siittäjien delusionaalista fantasiaa, että olisi hedelmällinen nainen passissa siitettävänä joka päivä siitä huolimatta, pystyykö pitämään huolta edes itsestään. Ei millään tasolla realistista, eikä huomioi edes naisen seksuaalisuutta (= äitiys). Parisuhde seksillä on naisen redusointia spermaämpäriksi ja siksi äärimmäisen misogynistinen valhe
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen oli varaa normaaliin eläinlääkäriin osalla. Sitten se aina kallistui lisää.
Eikö vaikkapa kissan hampaan poisto ole ollut jotain tonnin luokkaa jo pitkään? Koiralle jos tulee sairautta, niin helposti useita käyntejä.
Hamsterit varmaan edullinen lemmikki, jos jotain haluaa? Ja puput?
Kai se on paikkakunnasta kiinno. Katsoppa Vaasan hintoja. Ei todellakaan tonnia. Tää äkkiä googlaamalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luovutetaan koska ei pidetä lemmikkiä arvokkaana, eikä omista kuluista olla valmiina vähentää sen verran mitä lemmikkieläimet vaatisi. Tunnen monta työtöntä jotka pitävät elämiä, eikä ole aikomustakaan luopua.
Lemmikki on silti vaan eläin, joita voi ostaa ja myydä halutessaan. Tyhmäähän se on sairastuttaa itsensä elukan vuoksi, jos ei rahat riitä.
Esimerkiksi koira ei ole tutkimusten mukaan "vain eläin". Tutkimuksilla, kuten aivokuvantamalla ja oksitosiinia mittaamalla on tutkittu, että omistajan ja koiran suhde vastaa lapsen ja vanhemman suhdetta. Koira voi kumminkin elää rodusta riippuen jopa yli 15 vuotiaaksi. Pienet terrierit jopa 17 vuotiaiksi. Siinä ehtii syntymään vahvat molemminpuoliset tunnesiteet koiran ja omistajan välille. Kehokin reagoi, joten ei ole kysymys "vain eläimestä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Eli vastuu lemmikin loppupaikasta siirretään yhdistykselle? Eikö köyhällä ole resursseja etsiä uutta kotia lemmikille itse eikä lokkeilla myös hyväntekeväisyysjärjestön piikkiin?
Sinulla on tosi outo käsitys hyväntekeväisyysjärjestöstä. Niiden tarkoitus on auttaa eläimiä ja tässä on kysymys eläinten auttamisesta.
Edelleenkään ei ole mitään velvoittavaa lakia sille että voit dumpata lokkisi heidän vastuulleen. Mutta eihän suomilokki hae kuin omia etuja. Se on MINÄ MINÄ MINÄ. Ota vastuu siitä lemmikistäsi, tapa se vaikka itse jos olet noin onneton.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se aivan helvetin outoa, että köyhällä on lemmikki. Ei tuilla kuulu lemmikkiä ylläpitää.
Halvemmaksi se lemmikinpito tulee kuin mt-sairauksien kärjistyminen. Monta pitää lemmikki kiinni elämässä. Osastohoito se vasta kallista on.
Ihan kökkö kysely siinä jutussa. Mun puhelimella ei pystynyt vastaamaan. Ei edes yhtä kirjainta.
Jos minulla ei olisi lemmikkejä niin päästäisin itseni päiviltä.
Enkä ole edes pa.
Lemmikit suotakoot köyhille.
Muualla maailmassa on tämä ymmärretty että ovat perheenjäseniä köyhillekin ja on ilmaisklinikoita.
Vierailija kirjoitti: Eli vastuu lemmikin loppupaikasta siirretään yhdistykselle? Eikö köyhällä ole resursseja etsiä uutta kotia lemmikille itse eikä lokkeilla myös hyväntekeväisyysjärjestön piikkiin?
Ai jassoo... Selvisipä sekin, että lahjoitustrahat menevät "yhdistystä pitäville" ihmisille. eivätkä eläimille.
Näin se valitettavasti on. Siksi laitan erilliselle koiratilille rahaa säästöön jatkuvasti. Kyllä lemmikin vaivat pitää hoitaa, se ei pysty itselleen apua hakemaan vaan on ihmisten armoilla avun suhteen.
Hyvä että koirien määrä vähenisi!
Niitä on ihan liikaa.
Ja ilmastokin pelastuu.
Hyvä, lemmikit ovatkin ihan turhia.
Vierailija kirjoitti:
Näin se valitettavasti on. Siksi laitan erilliselle koiratilille rahaa säästöön jatkuvasti. Kyllä lemmikin vaivat pitää hoitaa, se ei pysty itselleen apua hakemaan vaan on ihmisten armoilla avun suhteen.
Kun se toimeentulotuella oleva ei saa säästää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen oli varaa normaaliin eläinlääkäriin osalla. Sitten se aina kallistui lisää.
Eikö vaikkapa kissan hampaan poisto ole ollut jotain tonnin luokkaa jo pitkään? Koiralle jos tulee sairautta, niin helposti useita käyntejä.
Hamsterit varmaan edullinen lemmikki, jos jotain haluaa? Ja puput?Kai se on paikkakunnasta kiinno. Katsoppa Vaasan hintoja. Ei todellakaan tonnia. Tää äkkiä googlaamalla
Me käytettiin tänä vuonna pieni koira hammashoidossa Pirkanmaalla, 8 hampaan poisto, hammaskiven poisto, lääkkeet yhteensä 700 €. Ei ollut kallista.
Vierailija kirjoitti:
Eläinläkärimaksut on todella kallista. Meillä mennyt 2000 euroa yhden kissan hoitoon. Tämä mennyt vuoden aikana.
Yritetään hoitaa nämä kolme kissaa. Nuorin on 9-vuotias.
Maksut ovat tosiaan todella kalliita. Rokotukset, hammashoito...Vaikka pitää ymmärtää ennen lemmikin ottamista nämä asiat niin eläinlääkärien maksut on silti kyllä karanneet ihan käsistä.
Yksi päivystyskäynti iltapäivällä voi maksaa yli 400e vaikka mitään "merkittävää" toimenpidettä ei jouduta tekemään. Meillä esim sarveiskalvohaavaan tipat.
Vaikka olisi säästänyt näitä varten useita tonneja niin sekin raha hupenee todella äkkiä. Summan takaisin säästämisessä kestää.
Kun nykyisistä kissoista aika jättää niin uusia lemmikkejä ei enää oteta.
Vierailija kirjoitti:
Luovutetaan koska ei pidetä lemmikkiä arvokkaana, eikä omista kuluista olla valmiina vähentää sen verran mitä lemmikkieläimet vaatisi. Tunnen monta työtöntä jotka pitävät elämiä, eikä ole aikomustakaan luopua.
Onkohan tupakasta, viinasta ym. turhasta luovuttu samassa määrin?
Eläinlääkäriketjujen ahneus on johtanut siihen että ihmisillä ei ole enää varaa lemmikkiin. Ketjureaktiohan siitä tulee, heiltä loppuu asiakkaat. Lemmikkejä rupeaa saamaan pilkkahintaan tai ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hamsterit varmaan edullinen lemmikki, jos jotain haluaa? Ja puput?Kai se on paikkakunnasta kiinno. Katsoppa Vaasan hintoja. Ei todellakaan tonnia. Tää äkkiä googlaamalla
Hammassairaudet ovat kivuliaimpia muuten terveellä eläimellä joten se säännöllinen tarkastus ja huolto olisi tarpeen.
Luonnollisen poistuman kautta eroon.
Antakaa myös rakkeja rikkaille sopiviin olosuhteisiin ja sopivaan hoitoon.
Rakit sallittuja maatilalla tai omakotitalossa, missä 5 metriä korkea aita ja portti tontille avaimella.
Ei rakkia kerrostaloon räksyttämään, eikä paskomaan pihoille eikä tienvarsiin.
Elämme vuotta 2024.
Nyt niitetään sitä koronalemmikkien satoakin valitettavasti. Monelle se oli hyvä ajankohta mutta luultavasti monelle myös yllätys miten vaativaa lemmikin pito on etenkin rahallisesti. Omani hoidin hautaan asti silloin kun hinnat oli vielä jossain järjen äänissä, mutta nouseva suuntaus ja rahastus jo oli nähtävillä, joten uutta koiraa en enää ottanut, enkä ota.
en ole kateellinen, mutta ei minua kiinnosta maksaa jonkun työnvälttelijän lemmikkejä