Liikunta ei helpota masennusta ja ahdistusta
Vaikka käy lähes joka päivä kävelyllä riippuen keleistä ja kuntosalilla 2-3 kertaa viikossa niin mielialaa ei nosta ollenkaan. Vaikeaa masennusta ei näillä saa helpotettua. Tyhjää parempi kyllä mutta siinäpä se. Ja kun nämä tekee niin energiaa ei ole sitten juuri enää mihinkään muuhun kuin sohvalla oloon.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Liikunta ilman iloa sai vain stressitasoni nousemaan ja masennuksen pahenemaan. Tein sitä siksi koska oli pakko ja se teki siitä myrkkyä.
No ei mulla kyllä mitään iloa ole elämässä ja vähän myös pakkopullalta tuntuu liikunta mutta kropassa tuntuu liikkumattomuuskin pahalta eli teki niin tai näin tai ei mitään niin olo silti sama masentunut. ap
Ei liikunta muuta ajatusmaailmaa, ei.
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Ulkoilma auttaa paremmin. Kävelylenkit eri maisemissa välillä ja salikerrat 1 kertaan viikko.
Liikunta sucks.
Kaikki ketä vihaa LIIKUNTAA käsi ylös !
Vois kyllä kuolla pois vaikka hyppäämällä katolta tai jotain. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
"Yhy, yhy, emmä tuu ikinä parantumaan"
"Yhy, yhy, pitäisi olla välitön parannuskeino"
Vierailija kirjoitti:
Vois kyllä kuolla pois vaikka hyppäämällä katolta tai jotain. ap
Mutta sehän vaatisi sitä liikuntaa huuuuutista
Liikunta antaa energiaa, laskee painoa ja parantaa unen laatua, kokemus puhuu.
Kaikki nuo vaikuttavat myös mielialaan.
Vierailija kirjoitti:
Omalla kohdalla vaikutus aika olematon. ap
Vierailija kirjoitti:
Kävin osimoilleen vuoden ajan Malzun portail 4-5 kertaa viikos.
Ei vaikuttanu mieli-alaan ei sit mitenkää..
Mulla on tavallaan sama eli liikunta ei auta eikä paranna ahdistusta eikä masennustakaan, mutta sitten taas jos ei liiku niin olo on vieläkin huonompi vaikka huono se on liikkuessakin.
Olen tullut siihen johtopäätökseen ettei se määräänsä enempää voi auttaa ja ihan loogistakin ettei sillä voi korvata esim sosiaalista elämää tai parisuhdetta. Eikä sillä voi myöskään poistaa sitä vahinkoa minkä itselle tyystin vääränlaiseksi muuttunut asuinalue ja osin asumismuotokin aiheuttaa.
Totta!
Ehkä liikunnasta pitäisi alkaa maksamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile sitten jotain muuta.
Paikalleen jämähtäminen vaan pahentaa asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile sitten jotain muuta.
Paikalleen jämähtäminen vaan pahentaa asiaa.
Kokeillaans 30 päivän Lihaskunto-haastetta.
Toka päivä menos eikä viel oo vaikuttanu mielialaan.
En tiedä toimiiko kaikilla, mutta miehelläni oli 10 vuotta sitten vakava masennus ja koitti itsaria.
Kokeilin itselleni Ashwagandha nimistä yrttiä, mutta se ei sopinut minulle (ocd paheni), mutta mieheni käytti sitä 6kk ja eipä sitä masennusta ole näkynyt tähän päivään saakka.
Huom. En ole lääkäri tms.
Mulla salikäynnit auttaa vähän, mutta salilla olo ahdistaa kuten lähes kaikki asiat. Tähtään opiskelemaan ensi vuonna ja yritän kohottaa kuntoani siihen. Kotona en saa mitään aikaiseksi, mutta toivon että liikunta tuo tähän muutosta. Kärsin yleistyneestä ahdistus häiriöstä ym. Mutta haluan päästä näistä eroon ja palata työelämään takaisin. Vanhaan ammattiin en voi palata sillä stressinsietokykyni on nolla tällä hetkellä. Toivon uuden ammatin tuovan minulle stressittömyyttä.
Pelkkä käveleminen ei ole liikuntaa. Ja lopeta se salilla käyminen ja rupea myös treenaamaan siellä.
Mikään liikunta ei auta, jos näkee drone ufoja ja kokee leikkeleistä imastoahdistusta. Tää entropia on monimutkainen juttu.
Aika tyhjää on sun elämä. Missä huolestuminen siitä ettei ihmisyys ole edelleenkään mahdollista yhdelle ihmiselle?