Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikunta ei helpota masennusta ja ahdistusta

Vierailija
13.12.2024 |

Vaikka käy lähes joka päivä kävelyllä riippuen keleistä ja kuntosalilla 2-3 kertaa viikossa niin mielialaa ei nosta ollenkaan. Vaikeaa masennusta ei näillä saa helpotettua. Tyhjää parempi kyllä mutta siinäpä se. Ja kun nämä tekee niin energiaa ei ole sitten juuri enää mihinkään muuhun kuin sohvalla oloon.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta helpottaa lievää ja keskivaikeaa masennusta suurella osalla potilaista.

Vierailija
2/47 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla ei auta niin ei tarkoita että ei muilla auttaisi,,liikunnan hyödyt masennukseen ja ahdistukseen on kiistattomat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla liikunta vie vain yöunet kun en pysty rahoittumaan treenin jälkeen eikä syke laske ja tulee lihaskivut.

Vierailija
4/47 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö sinun lisätä sykettä? Mitä jos kävisit vaikka uimassa tai jossei ole halukkuutta ostaa lippua vaikka hölkkäisit kokeeksi?

Vierailija
5/47 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttaa vasta kun kävelen joka päivä aamulla 1-2 tuntia ja illalla 1-2 tuntia. Sohvalla olo aiheuttaa minulle masennusta, niinpä vältän sitä.

Vierailija
6/47 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla liikunta vie vain yöunet kun en pysty rahoittumaan treenin jälkeen eikä syke laske ja tulee lihaskivut.

Liian kova treeni liian myöhään. 

Vierailija
7/47 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikunta helpottaa lievää ja keskivaikeaa masennusta suurella osalla potilaista.

Menin n. 10 vuotta sitten ylikuntoon ja yksi oireista oli masennus. :D

Vierailija
8/47 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samantapaista kunnes keksin lopettaa alkoholin juomisen kokonaan, sitten alkoi liikunta auttaa.

Vierailija
9/47 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla ei auta niin ei tarkoita että ei muilla auttaisi,,liikunnan hyödyt masennukseen ja ahdistukseen on kiistattomat.

Muotoilin tekstin huonosti kun tarkoitin sillä itseäni et varmasti se toisilla auttaa. ap

Vierailija
10/47 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Vaikka ei ole virallisesti mitään masennusta edes. Kun lääkärien mielestä olen ihan kunnossa. Itse taas epäilen lievää masennusta. Kotona työttömänä ja ei ole kavereita. Salilla 3 kertaa viikossa ja pari kertaa viikossa lenkillä. Mutta näitäkin vaan välillä skippaan, kun ei vaan nappaa. 

Vierailija
11/47 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uintia kannattaa kokeilla, vesi jo elementtinä rentouttaa. Jos mahdollista kokeilla ratsastusta, nii suosittelen, hevosen läsnäolo on ihan todella terapeuttista.

Vierailija
12/47 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta  pistää kehon kataboliseen tilaan joka tekee olosta kamalan.   Jos siinä vielä masennus päällä niin on hengenlähtö lähellä.

Vierailija
13/47 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennä, salia kerran viikossa ja katso että saat riittävästi energiaa siitä mitä syöt.

Vierailija
14/47 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei myös auttanut yhtään, pikemminkin vei ne vähätkin energiat mitä oli asioiden tekemiseen. Vasta sitten toipumisvaiheessa paljon myöhemmin kun energiaa alkoi muutenkin olla enemmän, liikunta auttoi, mutta silloin kun oli tilanne pahana niin kaikki rasitus, olipa fyysistä tai psyykkistä, oli vain lisäkuormaa uupuneen päälle ja pahensi asiaa.

Vierailija
15/47 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Vaikka ei ole virallisesti mitään masennusta edes. Kun lääkärien mielestä olen ihan kunnossa. Itse taas epäilen lievää masennusta. Kotona työttömänä ja ei ole kavereita. Salilla 3 kertaa viikossa ja pari kertaa viikossa lenkillä. Mutta näitäkin vaan välillä skippaan, kun ei vaan nappaa. 

Minkä ikäinen olet? Ainakin nuorille on paljon toimintaa lähes joka kunnassa, ilmaisia juttuja myös, ihan googlaamalla löytyy.

Vierailija
16/47 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lajilla on myös merkittävä vaikutus siihen miltä liikunta tuntuu ja miten sen kokee, kannattaa rohkeasti kokeilla erilaisia vaihtoehtoja.

Vierailija
17/47 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menin n. 10 vuotta sitten ylikuntoon ja yksi oireista oli masennus. :D

Tietenkään ylirasitus ei ole terveellistä. 

Vierailija
18/47 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähennä, salia kerran viikossa ja katso että saat riittävästi energiaa siitä mitä syöt.

Sitten alkaa liikkuminen olla aika vähäistä kun jos vain kerran salilla ja jos kävelyä vähentää kun ne on ainoita liikkumismuotoja jollei asunnon sisällä ja kaupan sisällä liikkumista lasketa kauppaan pitkä matka niin autolla. Töissä kun ei ole ei tule siellä liikettä. Ruoasta pitäisi tulla energiaa kun yrittää syödä vielä jotenkin monipuolisesti. ap

Vierailija
19/47 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta ilman iloa sai vain stressitasoni nousemaan ja masennuksen pahenemaan. Tein sitä siksi koska oli pakko ja se teki siitä myrkkyä.

Vierailija
20/47 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet? Ainakin nuorille on paljon toimintaa lähes joka kunnassa, ilmaisia juttuja myös, ihan googlaamalla löytyy.

Olen jo nelikymppinen. On täälläkin ilmaista liikuntaa, mutta ne on tuolla kaupungissa 20km päässä. Eli ei ole ilmaista kun sinne menee. Tässä kylällä on sentään tuo kuntosali. Ja tuo sali ja kävely on kuitenkin ehkä ne mieluisimmat lajit itsellä. Uinti voisi ehkä olla ainakin välillä. Palelen vaan todella herkästi, joten uimahallissa jäädyn. Alhainen verenpaine ja olen hoikka, varmaan siitä johtuu tuo palelu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi