Onko muita jotka ärsyyntyy tyhmyydestä?
Esim mulla pistää ärsyttämään lapset tai mies, kun eivät ymmärrä yksinkertaista puhetta!
"annatko ne mausteet" "mitkä, mitä on mausteet?"
"otatko sen lähimpänä olevan keltaisen paperin siitä" "mikä näistä on lähin keltainen"
Niinkö @?))'//€?*+=%@ ei vaan kestä hermot. Miten ei yli 10-vuotiaat ja kohta 40v mies ymmärrä suomen kieltä!
Oonko ainoa jolla menee herne nenään välittömästi, jos kaikki pitää vääntää rautalangasta (ja mielellään tehdä ite)?
Entä mitä neuvoja antaisitte tilanteeseeni, hermojani koetellaan tällä tavalla päivittäin.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No toinen haluaa tietää mitkä mausteet tarkarkalleen haluat.Miksi et itse ottanut niitä mausteita ja sitä keltaista paperia? Oletko joku ihmeen käskyttäjä?
Ehkä olenkin käskyttäjä. Kerron tilanteen niin voit arvioida itse:
Perhe alkaa YHDESSÄ leipomaan. Äiti on ottanut kaikki tarvittavat ainekset pöydälle valmiiksi, jotta lasten on mahdollisimman helppoa auttaa. Lapset lukevat ohjetta ja tullaan mausteiden kohdalle. Mausteet on nenän edessä, pakkauksissa lukee selvällä suomen kielellä kaneli, kardemumma jne. Äiti pyytää tuomaan kaikki mausteet, jolloin lapsilla 11- ja 13-vuotiailla menee liian vaikeaksi. Eivät muka tiedä mikä on MAUSTE. Jumal vita. Miten on voinut tuon ikäiseksi elää ilman, että olisivat kuulleetkaan mausteista? On tehty ruokaa aikaisemmin ja mausteita ovat käyttäneet.
Niinpä, miksi pitää hermostua. Jostain syystä ei riitä hermot opettaa liian helppoja asioita, oletan että tuon ikäisten täytyy jo tietää perusjuttuja. Toivoisin että joku muu opettaisi heille niitä, koska itse en näköjään kykene. Eivät ne koulussakaan nykyään opi.
Erästä myös ärsytti kuulemma typerät ihmiset.
Sitten se sanoi "röngten" kun oli käynyt röntgen-kuvauksissa.
En ärsyynny vaan yritän selittää asiat yksinkertaisesti.
Vierailija kirjoitti:
En ärsyynny vaan yritän selittää asiat yksinkertaisesti.
Miten kykenet siihen? Ajatteletko muut ihmiset lähtökohtaisesti yksinkertaisina, jolloin on helpompi suhtautua heihin, vai tuleeko sinulla luonnostaan rauhallisuus?
Ehkä pidän läheisiäni yhtä älykkäänä kuin itse (heh) ja turhaudun, kun en saa vastakaikua. Esimerkiksi sisareni ymmärtää välittömästi mitä tarkoitan, jo katseesta itse asiassa.
Otti pattiin, kun yks nainen jonka mies varmaan maksanut aina kaiken väitti netissä ettei "joulun viettäminen maksa mitään".
Voi yök, aargh!!!!
Minua kyllä ärsyttää enemmän jos joku sanoo anna ne mausteet ja jos kysyn mitkä mausteet rupeaa toinen riehumaan. Eikö teillä ole kotona kuin yksi maustepurkki vai miksi oletat että sanomalla mauste kaikki heti tietävät onko kyse neilikasta vai valkopippurista.
No tuo on ap:lle tuhannen taalan paikka opettaa mitä tarkoittaa "mauste". Joskus lapset eivät tiedä helppojakaan sanoja ja siihen voi suhtautua niin, että hyvä kun tuli ilmi, etteivät tiedä tätä, sittenpä opetan.
Mieheni on joskus tuollainen, että hermostuu, jos toinen ei heti hoksaa "selvää asiaa" ja sellaisen ihmisen seurassa jännittää ja mokailee entistä helpimmin. Mutta annapa tällaiselle "älykkäälle" itse selvät ohjeet "se on punaisessa rasiassa jääkaapin alahyllyllä mehupurkin vieressä" - saattaa olla ihan pihalla, että mikä purkki missä.
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen että jos sussa on hieman päsmärin piirteitä niin ne "tyhmät" ei uskolla ajatella itse vaan kysyy varmistusta että mitä sä nyt oikein olit vailla.
Se on totta, että rähjääjätyyppisen ihmisen kanssa et voi ikinä toimia oikein. Jos hän pyytää antamaan "mausteet", niin seuraavaksi hän rähjää siitä, että annoit mausteet, mutta et niitä mausteita mitä hän oikeasti TARKOITTI. Kyllähän nyt rähjääjän ajatukset pitää pystyä lukemaan.
Mikä sitten onkaan vikana siinä, että kenestäkään pääsee (epä)kypsymään epäkypsä rähjääjäluonne..?
Toi aloitus kuin täysidiootin tekemä. Menee tahattomasti sarkasmin puolelle.