Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka olla tyylikkäästi keski-ikäinen joka pukeutunut koko ikänsä rockisti, näyttämättä väärin "nuorekkaalta"

Vierailija
13.12.2024 |

Miten tää onnistuu hei? Varmaan vaikein pukeutumisen tyylilaji muutenkin. Onnistuessaan rock on aivan tajuttoman hyvän näköistä mutta epäonnistuessaan niin karseata. En voi olla muuta kuin olen, mutta miten näyttää tyylikkäältä, 48v.??? 

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässon paras vinkki mitä voit saada: hiukset, hiukset, hiukset. Leikkaus ja väri kohdilleen, hiukset ei missään nimessä saa olla liian pitkät ja liian vaaleat. Kts. Kirsi Alm-Siira, jolla pitäisi olla pehmeämpi hiusväri ja 10cm pituutta pois. Tää pätee nyt 100% aikuisen naisen rokkiin ulkomuotoon. 

Vierailija
82/101 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tärkein on jo sanottu, lisään vaan että aikuisella "vaatteet on mun vaatteet" tyyli tuo lähinnä mieleen lapsellisen, ei nuorekkuutta. Teineille on tärkeää ilmentää musiikkimakua tyylillä, mutta useimmilla se jää niihin vuosiin. Aikuinen ei tarvitse enää samanlaista jengiytymistä niinkin merkityksettömän asian kuin musiikkimaun mukaan.

Mutta tietysti pukeudu ihan niinkuin haluat, sekin on aikuisuuden etu. 

Ei teineillä ole enää selviä alakulttuureja, kuten ennenmuinoin. Alakulttuurien kuolema ajoittuu samaan aikaan kuin somen nousu, eli 2010-luvun alkuvuosiin. Musiikki toimittaa sekin seinätapetin virkaa. Influensserit ovat korvanneet entisajan idolit.

Ei ne alakulttuurit ole minnekään kuolleet, vaan ne on ajaneet meidän vanhempien ohi. Ei nykynuorten alakulttuurit enää va

Jatkan vielä, ettei koko ikäluokka ole koskaan kuulunut johonkin alakulttuuriin, vaan suurin osa nuorista on aina ollut "tavallisia". En minä tai mun kaveritkaan kuuluneet yläasteella tai lukiossa mihinkään alakulttuuriin. Tämä yhdistettynä siihen, ettei me vanhat oikein tunnisteta nykynuorten alakulttuureja, saa sen näyttämään siltä, ettei nuorilla mitään omaa olisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/101 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokki on nimenomaan nykyään vanhojen ihmisten juttu. Kun pukeudut rockisti pukeudut ihan ikäisesi mukaan. Nykynuoret pukeutuu ihan muihin vaatteisiin. 

Just näin. Rokkityyliä näkee eniten 40 plus ikäisillä. Ja usein se tyyli on vähän homssuinen. Osalla ne vuosia käytetyt samat mustat vaatteet on kulahtaneet mustanharmaiksi. Ja useimmilla hiuksetkin on epäsiistit. Ja naisilla näkee näitä punaisiksi tai pikimustiksi värjättyjä hiuksia, jotka vie värin kasvoilta. Ja ylikireitä mustia farkkuja jotka vain korostavat ylipainoa. Ja ehkä kamalin on liian lyhyt muka nuorekas nahkatakki.

Jos nuorilla näkee rocktyyliä, niin se on sellaista päivitettyä tyylikästä versiota. Ei hukuteta itseä siihen mustaan väriin vaatteissa ja hiuksissa. Tyylikästä nykyaikaista rocktyyliä näkee bändeillä Haloo Helsinki, Måneskin, Blind Chanel..

Vierailija
84/101 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni on kuvaillut rockiksi ikänaista, joka sonnustautuu laadukkaisiin vaatteisiin ja laatunahkaan ja laatusilkkiin ja käyttää maltillisesti aitoja koruja.

Tuo kuulostaa ihan Glorian kuvatekstiltä. Ja se, jos, mikä, on merkki siitä, että kaikki rock ja uskottavuus on jossain ihan muualla.

Aika paha. Totta. Vaikea laji. Tooodella vaikea laji. Kuten avauksessa totesin. Mutta mitä mielestäsi tekee vaatteilleen ja pukeutumiselleen nainen joka on pukeutunut näin koko ikänsä, haluaa jatkaa omannäköisenä, mutta päivittää tyylinsä niin että se näyttää hyvältä 48 vuotiaan yllä? 

Mieti miten vartalosi on muuttunut. Monilla kertyy helposti ylimääräistä keskivartaloon ja jalat voivat olla hoikemmat kuin ennen. Toki yksilöllistä. Mutta siis miettisin pukeutumista vartalon mallin mukaan. Ehkä joku mikä ei nuorempana sopinut (mutta näytti mielestäsi hyvältä muiden päällä), voisi sopiakin nyt sinulle? Kokeile eri mallisia vaatteita kuin mihin olet tottunut. Ota vaikka kuvia asukokonaisuuksista tai pyydä joku makutuomariksi.

Vierailija
85/101 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni on kuvaillut rockiksi ikänaista, joka sonnustautuu laadukkaisiin vaatteisiin ja laatunahkaan ja laatusilkkiin ja käyttää maltillisesti aitoja koruja.

Tuo kuulostaa ihan Glorian kuvatekstiltä. Ja se, jos, mikä, on merkki siitä, että kaikki rock ja uskottavuus on jossain ihan muualla.

Aika paha. Totta. Vaikea laji. Tooodella vaikea laji. Kuten avauksessa totesin. Mutta mitä mielestäsi tekee vaatteilleen ja pukeutumiselleen nainen joka on pukeutunut näin koko ikänsä, haluaa jatkaa omannäköisenä, mutta päivittää tyylinsä niin että se näyttää hyvältä 48 vuotiaan yllä? 

Millaisia vaatteita nyt käytät?

Vierailija
86/101 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pukeudut yksinkertaisemmin mutta alat käyttämään asusteissa sitä rokkaria. Bootsit, hattu, laukku, huivit. Se on aika tyylikästäkin.

Vierailija
87/101 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohon tyyliin ei varmaan kukaan nuori tänä päivänä pukeudu, joten voit rohkeasti olla ihan oma itsesi.

Ainakin nuorilla äijillä on tyylinä enemmän iso rehottava parta ja mammakeskusfarkut.

Ei niin :D Hauskoja nämä vanhukset, jotka ajattelevat olevansa nuorekkaita ja cooleja käymällä Metallican keikalla ja pukeutumalla nahkatakkiin. Vanhusten juttuja nuo.

Hauskoja myös ne nuoret, jotka sen perusteella luulevat vanhusten yrittävän näyttää nuorelta, että he pukeutuvat niinkuin tahtovat. Tai jos joku käy Metallican keikalla, niin luuletko tosiaan, että siinä on nuorten ajatuksilla asiasta mitään väliä?

Sitten kun itsekin kasvat isoksi

No mutta onhan Metallica rajumpaa kuin joku K-pop. K-pop kuulostaa lastenlauluilta siihen verrattuna.

Vierailija
88/101 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaija k, pakarinen

Vierailija
89/101 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi gunnarit tulee Suomeen. Pääsee pukeutumaan ja rokkaamaan. Nuoriso saa pitää omat räppibileensä.

Vierailija
90/101 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vanhoja bändipaitoja ysäriltä. Kovaa kamaa. Haalistuineita, mutta aitoja. Ei mitään h&m "bändipaitoja".

Vierailija
91/101 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tärkein on jo sanottu, lisään vaan että aikuisella "vaatteet on mun vaatteet" tyyli tuo lähinnä mieleen lapsellisen, ei nuorekkuutta. Teineille on tärkeää ilmentää musiikkimakua tyylillä, mutta useimmilla se jää niihin vuosiin. Aikuinen ei tarvitse enää samanlaista jengiytymistä niinkin merkityksettömän asian kuin musiikkimaun mukaan.

Ei teineillä ole enää selviä alakulttuureja, kuten ennenmuinoin. Alakulttuurien kuolema ajoittuu samaan aikaan kuin somen nousu, eli 2010-luvun alkuvuosiin. Musiikki toimittaa sekin seinätapetin virkaa. Influensserit ovat korvanneet entisajan idolit.

Ei ne alakulttuurit ole minnekään kuolleet, vaan ne on ajaneet meidän vanhempien ohi. Ei nykynuorten alakulttuurit enää va

Ei se silti samanlaista ole kuin ysärillä. Silloin oli tosi selkeät ja näkyvät alatyylit. Oli hevareita, gootteja, hoppareita, nörttejä, punkkareita, yms yms.

Vierailija
92/101 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiketi lisäämällä koruja / asusteita, joista henkii kyseinen viba, ilman, että yrität näyttää 25:lta. Kengät on myös monesti "kannanotto". 

Vierailija
93/101 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne alakulttuurit ole minnekään kuolleet, vaan ne on ajaneet meidän va

no mikä alapeukku tämä nyt on? Ihan juuri näin se oli. Ainakin isoissa kaupungeissa.

Vierailija
94/101 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeutunut rockisti? Miten? Mitä sillä halunnut viestittää? Asennetta? Millaista? Vastauksia, kiitos.

Vierailija
95/101 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokki on nimenomaan nykyään vanhojen ihmisten juttu. Kun pukeudut rockisti pukeudut ihan ikäisesi mukaan. Nykynuoret pukeutuu ihan muihin vaatteisiin. 

Just näin. Rokkityyliä näkee eniten 40 plus ikäisillä. Ja usein se tyyli on vähän homssuinen. Osalla ne vuosia käytetyt samat mustat vaatteet on kulahtaneet mustanharmaiksi. Ja useimmilla hiuksetkin on epäsiistit. Ja naisilla näkee näitä punaisiksi tai pikimustiksi värjättyjä hiuksia, jotka vie värin kasvoilta. Ja ylikireitä mustia farkkuja jotka vain korostavat ylipainoa. Ja ehkä kamalin on liian lyhyt muka nuorekas nahkatakki.

Jos nuorilla näkee rocktyyliä, niin se on sellaista päivitettyä tyylikästä versiota. Ei hukuteta itseä siihen mustaan väriin vaatteissa ja hiuksissa. Tyylikästä nykyaikaista rocktyyliä näkee bändeillä Haloo Helsinki, Måneskin, Blind Chanel..

Jep, keski-ikäisellä eniten vanhentaa tyyliä se, että tyylistä näkee, että eletään vuotta 2000.

Tuo hiusten värisävy on tosi tärkeä, kun ikää tulee. Harva osaa valita itselleen sopivan hiusvärin, eikä kaikki kampaajatkaan osaa katsoa, vaan laittavat sitä, mitä asiakas pyytää. Meikillä voi toki korjata ihon sävyn hiusten väriin sopivaksi, mutta sitten on vähän niin kuin meikkipää. 

Niiden mustaksi värjättyjen hiusten päivittäminen violettiin tai siniseen ei auta, eikä tatuointien lisääminen nuorenna. 

Vierailija
96/101 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Itse olen umpigootti mutta kukaan ei näe sitä päällepäin.

Vierailija
97/101 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rock-tyyli ei itse asiassa ole mikään "nuorekas" tyyli vaan ihan oma genrensä. Käyttäjiä löytyy joka ikäluokasta, eniten ehkä juuri viisikymppisistä. Nuorten tyyli on itse asiassa aika epä-rock. Väittäisin, että juuri nuorella rock-tyyli viestii musiikkimieltymyksestä ja halusta erottautua. 80-luvulla nuoruuttaan viettäneille tämä, aika usein  nahkarotsipainotteinen tyyli saattaa tuoda nuoruuden mieleen, sillä silloin tämä tyyli oli melko tavanomainen nuorisotyyli.

Farkut ja musta t-paita. Ollaanpas sitä nyt niin rock, että!

Vierailija
98/101 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa joskus näin vanhaa herraa, joka pukeutui mustiin pillifarkkuihin, nahkaliiviin,  buutseihin, sellaiseen leveälieriseen hattuun ja käytti erittäin tyylikästä kävelykeppiä.  Minusta hän oli tyylikäs rock-henkinen pukeutua. Oli kyllä keski-ikäistä vanhempi 

Koominen. Kaikki klisheet.

Vierailija
99/101 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ap:n kysymys herättää hämmennystä, koska rock-tyyli ei ole näyttänyt nuorekkaalta tai 'nuorekkaalta' enää vuosikymmeniin. Niin sekä rock-tyyli että 'nuorekas' rock-tyyli näyttävät nuorempien ikäluokkien silmissä pappatyyliltä.

Mutta jos nyt tulkitsen ap:ta, niin ehkä hän tarkoittaa, että miten pukeutua rock-henkisesti niin, ettei näytä samanikäisten silmissä henkilöltä, joka yrittää näyttää epätoivoisen nuorekkaalta (siis sellaiselta, mitä pidettiin nuorekkaana heidän lapsuudessaan/nuoruudessaan). 

Itselläni on nyt päällä vaaleansiniset leveät farkut ja collegepaita ja olen 63-vuotias, ja taidan olla liian nuorekkaasti pukeutunut, epätoivoinen, nolo. Mutta kun mun lapsuudessa 70-luvulla oli leveitä farkkuja, ne on niin kivoja. No, on minulla sentään ihka aidot mummukengät - doc Martensit, siis maiharit. Niitä on minulla vielä monta paria! Eri väreissä! Mummua, niin mummua.

Vierailija
100/101 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Kirsi Ylijoen tyyli on kiva, rock-henkinen ja naisellinen. Jokainen pukeutuu kuten haluaa, mutta sanon, että sellainen kulahtanut pubiruusu -tyyli on paha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi