Kuinka olla tyylikkäästi keski-ikäinen joka pukeutunut koko ikänsä rockisti, näyttämättä väärin "nuorekkaalta"
Miten tää onnistuu hei? Varmaan vaikein pukeutumisen tyylilaji muutenkin. Onnistuessaan rock on aivan tajuttoman hyvän näköistä mutta epäonnistuessaan niin karseata. En voi olla muuta kuin olen, mutta miten näyttää tyylikkäältä, 48v.???
Kommentit (101)
Helposti. Olen rock. Ja soitan työkseni rockia.
Voit pitää nahkahousuja jossa vetoketjut pimpin ja peppureiän kohdalla. Siitä on helppo työtää penis sisään ja panna rock konsertissa. Tissiliivit nahkaiset jotka vain kohottavat utareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohon tyyliin ei varmaan kukaan nuori tänä päivänä pukeudu, joten voit rohkeasti olla ihan oma itsesi.
Ainakin nuorilla äijillä on tyylinä enemmän iso rehottava parta ja mammakeskusfarkut.
Ei niin :D Hauskoja nämä vanhukset, jotka ajattelevat olevansa nuorekkaita ja cooleja käymällä Metallican keikalla ja pukeutumalla nahkatakkiin. Vanhusten juttuja nuo.
Hauskoja myös ne nuoret, jotka sen perusteella luulevat vanhusten yrittävän näyttää nuorelta, että he pukeutuvat niinkuin tahtovat. Tai jos joku käy Metallican keikalla, niin luuletko tosiaan, että siinä on nuorten ajatuksilla asiasta mitään väliä?
Sitten kun itsekin kasvat isoksi, niin ymmärrät.
Ei tuoss
Ei Metallica ole enää raisua, koska se on sitä mitä omat vanhemmat ja isovanhemmat kuuntelee. Beatleskin oli aloittaessaan vanhempien kauhistelemaa rajua pitkätukkapoikien musiikkia, mutta 90-luvun nuorille pelkkää nostalgista isimusaa. Kuten nyt on Metallicat ja Nirvanat nykynuorille. Nykynuorten musiikki taas ei pyri olemaan "rajua", mutta en minä 40 + tajua mistään k-popista mitään.
Väitän että bändipaita toimii aina kun se on ihmisen omalta aikakaudelta ja sitä musaa jota ihminen on oikeasti kuunnellut ja kuuntelee, sen vaan näkee
Käyttäjä37561 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä käytä liian kireitä vaatteita vaikka vartalo olisikin siihen sopiva. Harvemmin tosin on. Mikään ei näytä niin teiniksi takaisin kaipaavalle keski-ikäiselle kuin liian tiukat vaatteet joista pursuaa eletty elämä. Sopivan väljät vaatteet ovat hyvät, ei kuitenkaan liian väljät.
Aiheen ulkopuolelta: Meidän ulkoministeri pukeutuu välillä tosi pieniin vaatteisiin ja välillä ihme lapsenomaisiin mekkoihin. On varmaan ns kokoa nolla että vartalo kyllä kestää nämä asut mutta hiukan väljyyttä niin olisi tyylikkäämpi.
Elina Lepomäki ei ole kyllä nollakokoa mitenkään (ei ole mallin mitoissa), ehkä 36-38.
Ihan sillä että kattoo ettei näytä siltä että fanittaa jotain bändiä enemmän kuin itseänsä
Rock - tyylinen pukeutuminen toimii vain jos on hoikka. Asia korostuu vain ikääntyessä.
Vierailija kirjoitti:
Älä taistele vastaan, kohtalosi on leggingsit, marimekkokaapu ja crocsit.
Tää on taas keski-ikäisen käsitys siitä mihin keski-ikäiset muka lähinnä pukeutuu. Tuo tyyli oli keski-ikäisillä muodissa joku 15 v sitten.
Tyylikkäin asia on hoikkuus. Sitä ei saa edes rahalla, vaan siihen kuuluu kieltäymystä ja viitsimistä. Yli nelikymppisen suurin statustekijä, jos on hoikka kaikki näyttää hyvältä. Pulskan päällä ei mikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni on kuvaillut rockiksi ikänaista, joka sonnustautuu laadukkaisiin vaatteisiin ja laatunahkaan ja laatusilkkiin ja käyttää maltillisesti aitoja koruja.
Tuo kuulostaa ihan Glorian kuvatekstiltä. Ja se, jos, mikä, on merkki siitä, että kaikki rock ja uskottavuus on jossain ihan muualla.
Aika paha. Totta. Vaikea laji. Tooodella vaikea laji. Kuten avauksessa totesin. Mutta mitä mielestäsi tekee vaatteilleen ja pukeutumiselleen nainen joka on pukeutunut näin koko ikänsä, haluaa jatkaa omannäköisenä, mutta päivittää tyylinsä niin että se näyttää hyvältä 48 vuotiaan yllä?
Näyttää hyvältä kenen mielestä? Glorian toimittajan? Naapurien? Koulupoikien? Sen pikkusievän daamin, joka arvioi ohikulkijoita laatubaarin ikkunasta huulet rypyllään ja koura tukevasti valkkarilasin maljan ympärillä? Omasta mielestäsi?
Koska kaikkien mielestä et kumminkaan ole tyylikäs, katso mallia niistä ihmisistä, joiden uskottavuus herättää huomiosi. Voi olla, että huomiosi herää siitä, miten he kantavat itsensä. Sitten onkin melkein sama, mitä heillä on yllään. Ei tähän ole yksiselitteistä vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Tyylikkäin asia on hoikkuus. Sitä ei saa edes rahalla, vaan siihen kuuluu kieltäymystä ja viitsimistä. Yli nelikymppisen suurin statustekijä, jos on hoikka kaikki näyttää hyvältä. Pulskan päällä ei mikään.
Pitää olla myös kaunis/komea ikäisekseen.
Olin rock, farkut ja musta paita. Jossain vaiheessa 40+ aloitin liikuntaharrastuksen. Verkkarin päälle toppahousut. Niin tapahtui kummia: treeneistä palatessa, hikisenä ja naama räässä, ainoana ajatuksena päästä kotiin suihkuun, miehet pitikin ovea auki. Tämä toistui.
Kun en enää pälyillyt ympärilleni kuin hyväksyntää hakien, vaan minulla viimeinkin oli oma elämä, asiat muuttui! Aikani kävin jossain tavastialla, viimeisen päälle rokkarina, ympärille pälyillen. Voi miten riippuvainen sitä olikaan muiden katseista! Mutta nyt en kaipaa sitä enää yhtään. Musiikkia kuuntelen yhä paljonkin. Mutta se muu siinä ympärillä, baarit, pukeutuminen, ei merkitse mitään. Tärkeintä että löytää omaan elämään ja kehityskaareen sopivia puitteita. Eikä alkoholisoidu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla myös kaunis/komea ikäisekseen.
No kyllä, mutta hoikkuus on avain tyylikkyyteen. Lihava yli nelikymppinen on matami tai ukkeli. Niin se vain on.
Vierailija kirjoitti:
Okei olen hoikka mutta vahingossa tullut tyyli en välitä mielipiteistä toimii. Omasta mielestä ihan tavallisia vaatteita. Paras oli kesällä kun nuoret pari kolmekymppiset kaksi naista joiden mielestä olin joku julkkis mutta eivät keksi kuka. Tuostakin saa laittaa osan niiden nauttiman taikajuoman syyksi.
Vierailija kirjoitti:
Väitän että bändipaita toimii aina kun se on ihmisen omalta aikakaudelta ja sitä musaa jota ihminen on oikeasti kuunnellut ja kuuntelee, sen vaan näkee
Mua aina naurattaa kun tämä radion Moisio on ihan kiimassa kun se on menossa jollekin keikalle, mikä milloinkin, oisko Gunnarit tulossa ens vuonna suomeen tms. Siinä on rockuskottavuutta.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä auttaako sinua tämä, mutta itse katselen melko maltillisen näköisiä vaatteita emp vaatekaupan sivuilta. Käytän toimistolla töissäkin. Pari +50v miespuolista työkaveriani tilailee tuolta välillä vaatteita.
T. Melkein keski-ikäinen, mutta 2000- luvun alun gootti/heavy/rock tyyliin edelleen tykästynyt
Emp vaatekaupasta tilaileva täti???
Just joo
Katot yhtä asiaa. Näytätkö katu-uskottavalta ja oman ikäiseltäsi. Jos näytät niin tyylisi toimii.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli vuosi pari sitten hirveä hinku pukeutua pelkkiin mustiin, mutta keski-ikäiselle sopivalla tavalla. Luovuin siitä kuitenkin koska on yllättävän aikaa vievää ja haastavaa rakentaa kokomusta asukokonaisuus niin että lopputulos näyttää hyvältä, siis just sellaiselta mitä itse haen. Joskus hyvin harvoin näkee ihmisen joka on kokomustissa tyylikkään ja kivan näköinen. Siinä tarvii olla vaatekappaleissa erilaisia materiaaleja ja muotoja että kokonaisuuteen tulee rakennetta sekä hiukset siistimmin laitetut kuin tavallisesti ettei näytä sairaalta, epäsiistiltä ja kulahtaneelta. Ei mulla ollut aikaa eikä voimia siihen.
Tämä! Täysmusta on vaikea ja sopii harvoille. En suosittele. Pyristele irti tästä ap jos oot niin tehnyt, niin heti paranee look.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tärkein on jo sanottu, lisään vaan että aikuisella "vaatteet on mun vaatteet" tyyli tuo lähinnä mieleen lapsellisen, ei nuorekkuutta. Teineille on tärkeää ilmentää musiikkimakua tyylillä, mutta useimmilla se jää niihin vuosiin. Aikuinen ei tarvitse enää samanlaista jengiytymistä niinkin merkityksettömän asian kuin musiikkimaun mukaan.
Mutta tietysti pukeudu ihan niinkuin haluat, sekin on aikuisuuden etu.
Ei teineillä ole enää selviä alakulttuureja, kuten ennenmuinoin. Alakulttuurien kuolema ajoittuu samaan aikaan kuin somen nousu, eli 2010-luvun alkuvuosiin. Musiikki toimittaa sekin seinätapetin virkaa. Influensserit ovat korvanneet entisajan idolit.
Ei ne alakulttuurit ole minnekään kuolleet, vaan ne on ajaneet meidän vanhempien ohi. Ei nykynuorten alakulttuurit enää varsinaisesti kuulu meille, koska jos me pukeuduttaisiin niin, niin nuoret eivät välittäisi niistä. Nykyään on kaikkea light and dark academiaa, cottage corea, clean girl aestheticia ja mob wifea. Me ollaan vaan vanhoja... :D
Mulla oli vuosi pari sitten hirveä hinku pukeutua pelkkiin mustiin, mutta keski-ikäiselle sopivalla tavalla. Luovuin siitä kuitenkin koska on yllättävän aikaa vievää ja haastavaa rakentaa kokomusta asukokonaisuus niin että lopputulos näyttää hyvältä, siis just sellaiselta mitä itse haen. Joskus hyvin harvoin näkee ihmisen joka on kokomustissa tyylikkään ja kivan näköinen. Siinä tarvii olla vaatekappaleissa erilaisia materiaaleja ja muotoja että kokonaisuuteen tulee rakennetta sekä hiukset siistimmin laitetut kuin tavallisesti ettei näytä sairaalta, epäsiistiltä ja kulahtaneelta. Ei mulla ollut aikaa eikä voimia siihen.