Olisiko nuorella ihmisellä pyörillä vedettävä ostoslaukku nolo?
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PuoliOT. Mun mies käyttää monesti kaupassa sitä perässä, lattialla vedettävää ostoskoria. Mun mielestä se on typerin keksintö ikinä, tosin olenkin fyysisesti ongelmainen. Mutta jos mennään kauppaan ja mies tuota käyttää niin joko heitän ostokset sinne lattiakoriin tai annan miehelle laitettavaksi. Enkä kassalla niitä sieltä nostele.
Eilen mies lähti hakemaan kauempaa jotain ja lykkäsi korin kahvan mulle, että kuskaa sä tuota. Ei onnistunut 😄 Jätin korin niille sijoilleen, mies haki sen sitten myöhemmin.
Siis mikä siinä niin risoo?
Mahdottoman kätevä vehje jos on painavia ostoksia.
Hankala se on, kun pitää sinne lattianrajaan nostella niitä painavia ostoksia. Ostoskärry on paljon ergonomisempi. Niitäkin on onneksi semmoisia
Heh oli kyse tavaroiden kotiin roudaamisesta,työnnätkö sinä kaupanostoskärryt kotiisi asti?
OPETTELE LUKEMAAN KOMMENTTIKETJUT, JOIHIN KOMMENTOIT.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Repullinen ja kassillinen ruokaa on jo aika paljon.
Yhdelle ehkä, jos ei tartte ostaa muuta kuin ruokaa. Ostapa siihen vielä pyykinpesuaineet ja vessapaperit, niin ahdasta tulee.
Ei kai nyt kukaan vessapaperipakkauksia mihinkään kassiin tunge?
En ollut edes ajatellut, mutta nyt kun tätä kysyttiin, niin mun mielestä sellainen oikein perinteinen perässä vedettävä "mummolaukku" olis itseasiassa aika cool, mieluiten mahdollisimman mummo kuviolla ja värityksellä.
Ostakaa modernit lastenvaunujen tapaiset kärryt ja kyllä selkä säästyy. Niitä on hienoja ja kaikki mahtii sinne. Katsokaa, ettei edessä , siinä missä jaloilla kuljetaan ja jalkaterät osuu, ettei siihen ole taitettu tankoa. Siis ei tankoa jalkojen alueelle kun työntää.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ollenkaan nolo jos siitä on hyötyä sinulle. Itse en koskaan osta kaupasta niin paljoa kerralla että olisi järkevää käyttää.
Kuulut niihin jotka luuhaavaat joka päivä marketeissa. Mikäli käy kerran tai kaksi viikossa kaupassa tulee tavaraa enemmän ja siksi juuri on vetokärry ihan KAIKILLE erittäin järkevä ja helpottaa elämään tavattomasti. Itsellä ollut jo alle 30 vee vetokärry - nyt käyn autolla kun asun maaseudulla, mutta silti vetokärry on usein käytössä. Toinenkin vetokärry tuli hankittua kun jätepiste on senverran kaukana, että vien vetokärry parin päivän välein sekajätteet sillä. En viitti kantaa mitään ja rasittaa sillä selkääni ja olkapäitäni vaikka terve olen. Kätevä keksintö vetokärry kaiken ikäisille. Joku muistelee ehkä miten raskaita matkalaukutkin olivat ennen kantaa kunnes tajuttiin laittaa niihin kaksi pyörää alle ja nyk. neljä pyörää.
Vierailija kirjoitti:
Repullinen ja kassillinen ruokaa on jo aika paljon.
Ai jos käy kerran viikossa kaupassa?
Vierailija kirjoitti:
En ollut edes ajatellut, mutta nyt kun tätä kysyttiin, niin mun mielestä sellainen oikein perinteinen perässä vedettävä "mummolaukku" olis itseasiassa aika cool, mieluiten mahdollisimman mummo kuviolla ja värityksellä.
On se cool juu, mutta ajattele kun sinnepohjalle köyrit ja sitten taas otat sieltä pois.Sen kärryn tai vaunun pitää olla korkeammalla eli ISOT pyörät ja sitten kori on kohotettu. Näitä on ulkomailla j a onneksi kehitetäänaina edelleen. Ei niitä tavaroita, jaksa köyriä sieltä kankaisesta pohjasta.
Olen seurannut ja sitten pitää olla molemmin puolin kolmi-pyörää, että pääsee portaat ylös. Kunnollinen sen pitää olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä sinä ostat jollei reppu riitä painaville ostoksille??
Kärryyn paljon kivempi laittaa esim. kilo porkkanoita, kilo kaalia, 2kg hedelmiä, kilo jogurttia, kilo juustoa jne.
Itselläni reppu ei kyllä kuulu tyyliin muutenkaan, paitsi patikoidessa.
Yhden ihmisen ostokset?? Reppuja on myös monenlaisia. Ei kaikki ole mitään nailonisia jumppakasseja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Olen jälkeenpäin miettinyt että olisi pitänyt hankkia sellainen kun asuin ensimmäisessä omassa kodissani. Isoon kauppaan oli 1.5 km matkaa, ja olisin saanut ostokset raahattua kotiin paljon näppärämmin vetokassilla.
EI ollu sitte polkupyörää?
Polkupyörä on vallan hyvä kesällä jos ei sada ja tuule kunnolla, mutta liukkaalla ja talvella on vetokärry se parhain ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PuoliOT. Mun mies käyttää monesti kaupassa sitä perässä, lattialla vedettävää ostoskoria. Mun mielestä se on typerin keksintö ikinä, tosin olenkin fyysisesti ongelmainen. Mutta jos mennään kauppaan ja mies tuota käyttää niin joko heitän ostokset sinne lattiakoriin tai annan miehelle laitettavaksi. Enkä kassalla niitä sieltä nostele.
Eilen mies lähti hakemaan kauempaa jotain ja lykkäsi korin kahvan mulle, että kuskaa sä tuota. Ei onnistunut 😄 Jätin korin niille sijoilleen, mies haki sen sitten myöhemmin.
Hankala se on, kun pitää sinne lattianrajaan nostella niitä painavia ostoksia. Ostoskärry on paljon ergonomisempi. Niitäkin on onneksi semmoisia
Heh oli kyse tavaroiden kotiin roudaamisesta,työnnätkö sinä kaupanostoskärryt kotiisi asti?
No tässä lainauksessa nyt puhuttiin niistä kaupan ostoskoreista, olisi selvinnyt jos olisit lukenut kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun täytyn 40, huomasin jossain vaiheessa, että suurin muutos oli etten jaksa enää pätkääkään kiinnostua mitä joku muu ajattelee. Teen ja näytän juuri siltä, mikä itsestä hyvältä tuntuu. Jos jotain muuta huvittaa, siinähän huvittuu. Kuljen sateessa saappailla tai vedenpitävillä kengillä, koska en halua kastua. Käytän kypärää, vaikka hiukset menevät lyttyyn ja hikiseksi. Lähden ilman meikkiä jos en jaksa meikata. Lähden läskeineni päivineni rannalle ja uimahalliin, siinähän toljottavat näkyä. Lähden kauppaan suoraan kasvimaalta rähnävaatteissa jos tarvetta on. Ja aivan tasan varmasti hankkisin vetokärryn jos pitäisi kauppakasseja pidempään kantaa. Mitä siitä pahimmillaan seuraa? Joku katsoo pitkään? Haittaako se? Ei.
Kyllä. Nyt nelikymppisenä tulee usein mietittyä, miten ihan oikeasti sitä on joskus jaksan
Ei tässä nyt niitä kauppojan kärryjä edes tarkoiteta. Etkö ole koskaan nähnyt niitä vetokärryjä joita voi ostoksia varten ostaa KAUPASTA. Ei ne ole niitä kauppojan metallisia kärryjä eikä niitä pitäisi mukaan ottaa ollenkaan.
Ihan sama. Mulla on pari kilsaa kauppaan ja perheellisenä on ruokaa ostettava. Julkiset kulkee perille huonosti, joten taaperran kerran pari viikossa ruokaostoksille.
Mulla on reppu ja vetokärry. Kolmisen vuotta näin, eikä oo kaduttanut.
N26
Vierailija kirjoitti:
Sekopäistä porukkaa jankataan perkele kauppojen ostoskärryistä,kun kysymys oli omista vetokärryistä.
Lue lue lue. Opettele lukemaan.
PS. Kommenttisi on ilmoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ei useinkaan tajua että tuo kärry tulee aika paljon perässä. Eli kun hän jää johon
Sä et nyt yhtään lukenut mistä kärrystä oli kyse. Kukaan tuskin laittaa kaupan vedettävää, muovista vetokärryä kaupan ostoskärryynn😄
Nimenomaan siitä muovisesta ostoskorikärrystä oli kyse, sillä ihmettelinkin että miksi se pitäisi kärryn kyytiin vielä nostaa.
Meillä on sellanen kirppikseltä ostettu Ikean iso vetokärry. Tosi hyvä, isohkot pyörätkin niin pääsee huonollakin talvisäällä. Jos ei oo hiekoitettu, käytetään myös pulkkaa. Saa ostettua vaikka kuinka paljon, ja painavat kärryyn ja kevyemmät reppuun. Suosittelen lämpimästi. En oo mitään katseita huomannut, mutta ei mua kiinnostakaan jos joku random sairaanhoitaja-Raija samasta kaupungista ohi kulkiessaan ajattelee, että kärry on nolo. Se on Raijan omaa rajoittuneisuutta, eikä vaikuta mun elämään mitenkään.
Onhan se nolo, eli en käyttäisi. Toisaalta on varmaan arjen helpotus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se selkäsairaalle ole kätevä ollenkaan.
Selkäsairaat varmaan tietävät itse mikä heille on kätevä tai muut käy kaupassa. Tässä ketjussa nuori terve ihminen on aloituksen tekijä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, tai vaikka olisikin, niin mitä siitä? Minä hankin sellasen mustan perässä vedettävän laukun kun olin 27v, ja se on tosi kätevä kun käy tekemässä esim. viikon ostokset tai menee kesällä päiväksi rannalle niin, että ottaa mukaan eväiden ja juomien lisäksi kirjoja, vihkoja, kyniä, maalausvehkeet, ehkä jonkun pelin ym.
Kyllä siitä jotkut joskus vähän kuittailleet, mutta mitä sitten? :D Vedän mieluummin perässä sellasta yksinkertaista mustaa vähän rumaa möhkälettä, kuin raahaan kasseja olalla. Aasialaisilla nuita näkee myös nuorilla, mutta juu ei Suomessa kuulu oikeen nuorille tai muille kuin mummoille. Mummokärryksi jotkut sanookin.
Älytöntä ja ylimielistä sanoa mummokärryksi kun tuollainen vetokärry on kätevä raskaita juttuja siirrella paikasta A paikkaan B rasittamatta selkää, olkapäitä ja kiukutellessa kassien raskaudesta raahata niitä kantamalla. Onko kivempi kun kaupan muovikassit kaatuvat bussissa pitkin lattiaa? Eihän ne pysy pystyssä jos niitä on vaikka kolme kun bussi pysähtyy ja lähtee usein nykimällä. Kivoja juttuja olen nähnyt ja muiden omenoita ja pottuja bussin lattialta auttanut keräilemään, rikkinäiseksi menneet munat jäivät keräämättä. Vetokärry pysyy paikoillaan ja tavarat siellä sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
Onko jaksamisen syy kuntosi vai sairautesi? Mikäli ensimmäinen, niin kannattaa nostaa esim. käsipainoja ja treenata lihaksia. Olen ollut fyysisen sairauden vuoksi todella heikko, kannoin silloin ostokset kotiin selkärepussa. Helpompaa, kuin kantaminen.
Sehän on ihan eri asia treenata oikein ja kohtuullisesti kuin repiä raajojaan liian suurilla taakoilla kun apuvälineitäkin on keksitty. Johan kuormittavassa työssäkin on ergomia, jonka avulla parannetaan ihmisen turvallisuutta, terveyttä ja hyvinvointia. Johan olisi ihan järjetöntä turhaan kanniskella selkärepussakaan mitään painavia tuotteita kun voisi vetää niitä pyöräkärryllä. Miehiä vaan hävettää käyttää vetokärryjä ja silloin ei reselkärepussa kyllä kanniskella painavia maito- ja piimäpurkkeja, jotenka tärkeimmät luuston rakennusaineet jää ostamatta.
Ihmisen raajat ovat kuluvaa ja iän myötä haurastuvaa tavaraa ja jos ne alkaa kulua loppuun, pitää sitten paikata niitä leikkauksilla naulaamalla yms. lisäosilla.
Sä et nyt yhtään lukenut mistä kärrystä oli kyse. Kukaan tuskin laittaa kaupan vedettävää, muovista vetokärryä kaupan ostoskärryynn😄