Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa mitä niissä ruokajakelun kasseissa on?

Vierailija
12.12.2024 |

Eli mitä olet saanut viimeeksi ruokajaosta?

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain 2 leipää, pullapitkon, nahistuneen omenan ja paketin tuorehiivaa. Joulukuussa on aina tavallistakin laihemmat kassit, kun jonottajia on enemmän ja punalapputuotteet käy tavallista paremmin kaupaksi. 

Vierailija
22/82 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin työttömänä vegaanina minun ei varmaankaan kannata hakea tuota kassia?

Kyllä ainakin pelastusarmeijalla voi pyytää vegaani kassia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin olen valituksista päätellen ajatellut, että tyhjä kassi se on. Tai sitten ei mitään itselle syötäväksi kelpaavaa. Ilmaisiksi saa ja valituksia vain kuulee. 

No aika usein se ruoka on todellakin vanhaa ja syömäkelvotonta, haisevaa, käynyttä, pakastettua. Jotain aina kuitenkin syötävääkin. Mä en enää ota jäädytettyjä leikkeleitä enkä jäässä olevaa majoneesisalaattia, mutta varmaan sulle kelpais.

Se on sitä mitä kaupoista yli jää ja mikä päätyisi muuten roskikseen.

En valita, mutta ei sen varaan voi mitään laskea. Jos on taitava, voi esim. puolikuivasta leivästä siivuttaa ja jauhaa itselleen korppujauhoja tai paahtaa korppuja tms, puoliksi pehmenneestä paprikasta käyttää sen toisen puolen ja tekaista pizzan. Kerran sain nahistuneita punajuuria, jotka keitin mausteliemessä ja säilöin. Sellaisena meni täydestä ruuan lisukkeena. Toisen kerran sain siivun kurpitsaa, josta tein pikkelsiä. Mutta olenkin taitava hyödyntämään raaka-aineita, koska olen tehnyt sitä lapsesta saakka eli lähes puoli vuosisataa. Yksinäisiltä miehiltä tuskin onnistuu. Ne on laiskoja.

Vierailija
24/82 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain tänään 2 pussia leipää, 3 pientä jugurttipurkkia, keltaisen paprikan ja pienen purkin jodioitua pöytäsuolaa. Seisoin jonossa yli tunnin. 

15€ tuntipalkka. Ei huono.

Miten päädyit tuollaiseen lukemaan? Sanoisin tuntipalkaksi pikemminkin 5 € ja sekin on yläkanttiin, koska tuotteet on vanhentuneita ja ne saisi kaupasta hyvällä alennuksella. 

Vierailija
25/82 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on onnetonta kyllä tarjonta 😣

Vierailija
26/82 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, minäkin aina pyydän luomun, vegaanin gluteenittoman, ei palkokasveja tai palmuöljyä ja vain fair trade kassin. Tekevät käden käänteessä.

Vierailija
27/82 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Mutta taidan jatkossakin käydä lähikaupan hävikkihevikorilla heti kaupan auettua aamulla.

Vierailija
28/82 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain tänään 2 pussia leipää, 3 pientä jugurttipurkkia, keltaisen paprikan ja pienen purkin jodioitua pöytäsuolaa. Seisoin jonossa yli tunnin. 

Miten päädyit tuollaiseen lukemaan? Sanoisin tuntipalkaksi pikemminkin 5 € ja sekin on yläkanttiin, koska tuotteet on vanhentuneita ja ne saisi kaupasta hyvällä alennuksella. 

Samaa mieltä. Köyhä ei muutenkaan osta mitään jugurttipurkkeja, ellei niitä saa poikkeuksellisen hyvästä alennuksesta, koska litran purkit tulee halvemmiksi. 

Vierailija
29/82 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yksinäisiltä miehiltä tuskin onnistuu. Ne on laiskoja."

Emme ole.

Vierailija
30/82 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saamassani kassissa oli ruisreikäleipä, pussillinen vehnäsämpylöitä, 2 hillomunkkia ja 5 nakkia. 

Vierailija
31/82 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saamassani kassissa oli ruisreikäleipä, pussillinen vehnäsämpylöitä, 2 hillomunkkia ja 5 nakkia. 

:D

Vierailija
32/82 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

IVähäisen kokemukseni mukaan ainakin intianjauhokoisia kaurahiutalepaketissa.

Vierailija
33/82 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ruokajakeluissa enää nykyään jauhoja? Muistelen, että 90-luvullq se oli yleistä. Vai loppuiko tuo, kun EU-ruokakasseja ei enää jaettu? Tietysti huonompaa silloin, jos saajina olisi köyhän Suvin kaltaiset "en kai mä nyt ala leipoo, kamoon".

Vierailija
34/82 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaviaaria, Shampanjaa, hanhenmaksapalleroita, laadukasta punaviiniä ja käsintehtyjä belgialaisia laatukonvehteja.

Vierailija
35/82 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletteko ruokakassin sisältävän fileitä, ja muita kalliita ruokia. Ne on kauppojen hävikeistä koottuja kokonaisuuksia. Ei sitä muillakaan ole varaa vaikka töissä olisi.

Vierailija
36/82 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D

Mua ei kyllä naurata. Bussilippujen hinnalla olisi saanut kaupasta enemmän ruokaa ja välttynyt jonotukselta. 

Vierailija
37/82 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Köyhä ei muutenkaan osta mitään jugurttipurkkeja, ellei niitä saa poikkeuksellisen hyvästä alennuksesta, koska litran purkit tulee halvemmiksi. 

Purkkeja ne on litranpurkitkin.

Vierailija
38/82 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletteko ruokakassin sisältävän fileitä, ja muita kalliita ruokia. Ne on kauppojen hävikeistä koottuja kokonaisuuksia. Ei sitä muillakaan ole varaa vaikka töissä olisi.

Juuri sain ison paketin kanan minuuttifileitä eilisellä päiväyksellä. Olivat jäässä joten nakkasin pakastimeen.

Vierailija
39/82 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kassi sisälsi:

paahtoleipää ja ruispaloja

voileipäkakku

nakkeja

raejuustoa

sulatejuustoa

valmissalaattipakkauksen

täytetty patonki (kanaciabatta)

kreikkalaista jugurttia

pillimehun

Pehmenneen mainio kahvipaketin

Vierailija
40/82 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko oikeasti vanhentunutta ruokaa? Vai ruokaa, joka menee vanhaksi päivän tai parin sisällä? Itsellä alkaa tulla kipuraja vastaan ja olen oikeasti harkinnut lähteä jonottamaan. Asun kuitenkin yksin, joten kassillista tavaraa, joka menee vanhaksi 1-2 päivän sisällä, ei ole oikein järkevää haalia ellei ole komero täysin tyhjä.

Pakastin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi