Yle : Kissojen vapautta liikkua ulkona käsitellään eduskunnassa
Miksi tästä ei saa keskustella, miksi poistetaan?
Kommentit (493)
Kissat kärsii kiinnipitämisestä
Ja minua todella haittaa kissan uloste, varsinkin taloni nurkissa. Ja minua haittaa ainakin yhtä paljon ärsyttävät kissan omistajat jotka eivät pidä kattiaan kontrollissa ja omalla pihallaan, tai ainakin poissa minun nurkistani.
Vierailija kirjoitti:
Ja minua todella haittaa kissa varsinkin taloni nurkissa. Ja minua haittaa ainakin yhtä paljon ärsyttävät kissan omistajat jotka eivät pidä kattiaan kontrollissa ja omalla pihallaan, tai ainakin poissa minun nurkistani.
Ei ole meidän ongelma että teet siitä niin ison ongelman.
Vierailija kirjoitti:
Kissa on mystifioitu kulkemaan villissä vapaudessaan. Eivät hevosetkaan kaipaa aroille, eivätkä marsut andeille. Koirat juoksentelivat vielä 50 luvulla kaupungeissa irrallaan. Niiden kiinnipitoon tehtiin laki, joka meni hyvin äkkiä ihmisten jakeluun
Irrallaan olevasta koirasta, marsusta ja papukaijasta lähtee äkkiä ilmoitus eri somekanavilla, että saadaan poloinen turvaan. Kissasta viisveisataan.
Kissa oppii kulkemaan valjaissa, itse olen aloittanut 1973 kaupunkilaiskissan ulkoilutuksen valjaissa, ja voi mikä mölinä siitä pikkukaupungissa syntyi. Se oli kuulemma eläinrääkkäystä. Minulle, pikkutytölle tultiin huutamaan, että päästä se kissa irti. Luulin, että ollessani eläkeikäinen maailma on muuttunut ja kissoja kohdellan, niistä välitetään, pidetään kuin koiria.
Väärin luulin.
Villiporot vapauttavat tokkaporoja Siperiassa. Vapauden kaiho säilyy kaikilla ihmisillä ja eläimillä. Kuka meitä haluaa kontrolloida ja orjuuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä viestissä kyseltiin kissojen pitäjiltä kissaystävällisiä keinoja pitää kissat pois naapurin tontilta, ja sekin viesti poistettiin, koska ilmeisesti sellaisia keinoja ei ole, paitsi se, että kissan pitäjä aitaa oman pihansa niin, ettei kissa pääse sieltä karkaamaan.
On kerrottu, poistattavat.
Vierailija kirjoitti:
Ei kärsi
Yhteiskunnan tulee rakentaa kattava kissapuistoverkosto jos tämä laki menee läpi. vähintään yhtä paljon kuin koirapuistoja mielellään enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei kärsi
Kannasta riippumatta voimme varmasti kaikki olla yhtä mieltä siitä, ettei meillä kauhean huonosti tässä maassa mene, jos tämä on näin iso epäkohta joillekin, että eduskuntaan asti pitää mennä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kärsi
Vierailija kirjoitti:
Ei kärsi
Vierailija kirjoitti:
Ei kärsi
Vierailija kirjoitti:
Ei kärsi
Vierailija kirjoitti:
Ei kärsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissa on mystifioitu kulkemaan villissä vapaudessaan. Eivät hevosetkaan kaipaa aroille, eivätkä marsut andeille. Koirat juoksentelivat vielä 50 luvulla kaupungeissa irrallaan. Niiden kiinnipitoon tehtiin laki, joka meni hyvin äkkiä ihmisten jakeluun
Irrallaan olevasta koirasta, marsusta ja papukaijasta lähtee äkkiä ilmoitus eri somekanavilla, että saadaan poloinen turvaan. Kissasta viisveisataan.
Kissa oppii kulkemaan valjaissa, itse olen aloittanut 1973 kaupunkilaiskissan ulkoilutuksen valjaissa, ja voi mikä mölinä siitä pikkukaupungissa syntyi. Se oli kuulemma eläinrääkkäystä. Minulle, pikkutytölle tultiin huutamaan, että päästä se kissa irti. Luulin, että ollessani eläkeikäinen maailma on muuttunut ja kissoja kohdellan, niistä välitetään, pidetään kuin koiria.
Väärin luulin.
Villiporot vapauttavat tokkaporoja Siperiassa. Vapauden kaiho sä
Tuulivoimapuistot ovat se todellinen uhka linnustolle.
Onneksi meillä on fiksuja naapureita ja he kantavat kissamme kainalossaan ja soittavat ovikelloa, jos se pääsee livahtamaan ulos ilman valjaita. Fiksulta katilta karkaaminen käy äärimmäisen sukkelasti.
Itse palautan naapuriin heidän karkailevat tai vapaasti ulkoileva koirat. Onneksi tontit ovat vierivieressä eikä matka ole pitkä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kärsi
Vierailija kirjoitti:
Ei kärsi
Vierailija kirjoitti:
Ei kärsi
Kissat kärsivät vapaana pitämisestä Joka niin tekee kissalleen vihaa tätä ja kiduttaa.