Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä jos on epäonnistunut eikä vaan yksinkertaisesti saa töitä ja jää työttömäksi koko loppuelämän?

Vierailija
12.12.2024 |

Olen siis kolmeakymppiä lähestyvä mies jolla on hyödytön VTM tutkinto ilman suhteita ja vain vähän työkokemusta hanttihommista ja toimistotöistä. Tilanne on niin surkea, että en saa töitä vaikka yritäin kaikkea kuten esim. CV malleja, kikkailua, hakukirjemalleja, liittämällä työtodistuksia, valmistautumalla haastatteluihin jne. Kaikkea on yritetty, mutta mikään ei kelpaa työnantajille, enkä pääse edes vuokrafirmojen kautta osa-aikaiseksi hyllyttäjäksi..

Motivaatio on katoamassa täysin, eikä minulla ole mitään tukiverkostoja tai sosiaalista elämää ylipäätään. Joo, nyt on lama-aika, mutta entä sitten? Jos lama jatkuu vielä vuosia niin kukapa haluaisi palkata 30+ miehen ilman mitään työkokemusta ja taitoja? Samalla näkee kun minua huomattavasti nuoremmat ovat huomattavasti paremmassa asemassa ja he ovat jo vuosia olleet työelämässä..

Mitä voisin edes tehdä?

Kommentit (173)

Vierailija
41/173 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

VTM nyt on ihan paskatutkinto. Ite hyppäsik valtsikasta postiin töihin, kun tajusin, ettei musta oo työnhakuun niillä tekopapereilla. 

Suunnitelmana oli opiskella joku ammattitutkinto / yrittää oikikseen ( kun paljastin salaiset kykyni meidän suvun perintöriidoissa). Mutta tännepä Postiin jäin, kun kilpailukykyinen duunaripalkka

Vierailija
42/173 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat salakuljettamaan jotain, esim. nuuskaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/173 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla ihmisillä on kaikkea pientä bisnestä jos varsinaisia töitä ei ole. Ostavat vaikkapa tukkuerän pähkinöitä ja sitten menevät rautatieasemalle myymään niitä matkustajille. Kaikenlaista on mahdollista keksiä kunhan on mielikuvitusta.

Onnea vaan suomessa yrittämiselle, tosta toiminnasta taitaa napsahtaa melko kova taloudellinen rangaistus jos jää "kiinni".

Kyllä. Jo pelkkä vapaaehtoistyö tai työkokemuksen kerääminen palkatta johtaa tukien menettämiseen. Ja ne tuet eivät ole mitään suuria alunperinkään. 

Vierailija
44/173 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyystuillakin elää Suomessa, jos jaksaa suunnitella. Toki omaa asuntoa tuskin saa ostettua, mutta ap ei halunnut lapsiakaan eli ei olisi ketään kelle jättää se perinnöksi. Vuokrallakin on ihan hyvä elää. Täytyy vaan pitää unelmat vähäisinä ja lotota.

T: nelikymppinen samassa tilanteessa

Vierailija
45/173 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hätää. Mieti, jos olisit ollut vankilassa. 

Jatkossa kysytään työkaverilta onko se ollut vankilassa. 

Valehtelun kyllä näkee. 

En halua työskennellä vankilassa olleen kanssa. 

Ei kukaan halua työskennellä vankilassa olleen kanssa. 

Vierailija
46/173 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelin  kolme ammattia. Aluksi näyttikin että töitä on vaikka kuinka mutta 38 vuotiaana työt loppui kuin seinään ja olen ollut nyt 10 v työtön. Nykyään ei siis mitenkään enää kelpaa töihin vaikka on kokemusta ja osaamista ja kaikkea ja olen mielestäni mukava ja ahkera ollut aina mutta ei vaan saa töitä enää.

Minulla on vain merkantin paperit vuodelta 1990. Urani olen tehnyt logistiikan puolella ja siellä töitä riittää. Jos olet hyvässä fyysisessä kunnossa ja on paineensietokykyä jatkuvan kiireen takia niin hae hommiin. 

Vierailija
47/173 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla ihmisillä on kaikkea pientä bisnestä jos varsinaisia töitä ei ole. Ostavat vaikkapa tukkuerän pähkinöitä ja sitten menevät rautatieasemalle myymään niitä matkustajille. Kaikenlaista on mahdollista keksiä kunhan on mielikuvitusta.

Suomessa verottaja, työkkäri ja kela tappaa heti kaiken tällaisen yritteliäisyyden, verottaja katsoo että olet yrittäjä ja joudut maksamaan kaikki yrityksen ja yrittäjyyden oheiskulut ja pähkinöiden myyntitulot ei edes riitä niihin.

Vierailija
48/173 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautakiveen teksti tässä lepää töitävältellyt luuseripaska.

Vierailija
49/173 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyystuillakin elää Suomessa, jos jaksaa suunnitella. Toki omaa asuntoa tuskin saa ostettua, mutta ap ei halunnut lapsiakaan eli ei olisi ketään kelle jättää se perinnöksi. Vuokrallakin on ihan hyvä elää. Täytyy vaan pitää unelmat vähäisinä ja lotota.

Kyllä minulla on haaveita, että saisin maaseudulla pienen talon ja tietysti kavereita, mutta nyt näyttää oikeasti aika huonolta..

ap

Vierailija
50/173 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen muuten hakenut useaan otteeseen Postin lajittelukeskukseen kirje- ja pakettien lajittelijaksi mutta en edes jouluapulaiseksi ole päässyt.

Vierailija
51/173 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuslainen löysi tiensä palstalle?

Vierailija
52/173 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkoja saa suhteilla. Eli etsimään niitä suhteita. Tutustuu mahdollisimman useaan henkilöön ja ehkä jopa päämäärätietoisesti johonkin tiettyyn. Eli jos haluaa firmaan A töihin, katsoo netistä keitä siellä on töissä, ja tutustuu esim sen toimitusjohtajan tms poikaan tai muuhun hyväasemaiseen ihmiseen tai  hänen lähisukulaiseen. Sitten tutustuu ensin ihan normaalisti ja sitten jossain vaiheessa sivulauseessa tuo ilmi huonon työtilanteensa. Pientä keinottelua ystävyydellä, ainakin jos sitä ystävyyttä joutuu feikkaamaan toiselle, vaikka siitä ihmisestä ei ollenkaan pidä.

Vierailija
53/173 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olen muuten hakenut useaan otteeseen Postin lajittelukeskukseen kirje- ja pakettien lajittelijaksi mutta en edes jouluapulaiseksi ole päässyt.

Varhaisjakeluun pääset.

Vierailija
54/173 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulla on haaveita, että saisin maaseudulla pienen talon ja tietysti kavereita, mutta nyt näyttää oikeasti aika huonolta..

ap

Tuo on toteutettavissa. Joltain maaseudulta varmasti löytyy pieni talo, joka ei paljoa maksa. Perilliset haluaa eroon sellaisista.

Vierailija
55/173 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No osta se talo. Kymppitonnilla saat jo ihan hyvän jota ei juuri tarvitse remontoida.

Vierailija
56/173 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tuo on toteutettavissa. Joltain maaseudulta varmasti löytyy pieni talo, joka ei paljoa maksa. Perilliset haluaa eroon sellaisista.

Mutta ensin pitäisi olla töitä ja tämä on vähän vaikeaa kun ei pääse edes postin lajittelijaksi..

ap

Vierailija
57/173 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mutta ensin pitäisi olla töitä ja tämä on vähän vaikeaa kun ei pääse edes postin lajittelijaksi..

ap

Rupea pienviljelijäksi. Kyllä sitä niinkin hommaa ruuat itselleen.

Vierailija
58/173 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuslainen löysi tiensä palstalle?

Kylmänä kaikki on samanarvoisia. Ei ole mitään väliä ammatilla ja omaisuudella tai mitä tehny eläessään.

Vierailija
59/173 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Tässäkin ketjussa sinulle on annettu aika monta eri työehdotusta.

Vierailija
60/173 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös samanlaisessa tilanteessa, mutta olen jo yli viisikymppinen ja terveys on myös alkanut pettää.