Raskasta käydä töissä ja maksaa asumisesta kallista hintaa kun joku toinen saa kelan tukia ja viettää viikonloput viihteellä....
Työstä pitäisi tehdä kannattavampaa ja verotusta tulisi alentaa
Kommentit (20)
No oma mieheni ihan ilolla kuule kävisi kokopäivätöissä, mutta rakennusalalla on hommat jäässä. Itsekin kaupan alalla mieluusti kävisin ihan töissä mutta hyvä kun saan kaksi vuoroa viikossa jos niitä ehdin appista painaa. Että oo vaan tyytyväinen jos sulla näinä aikoina on kokopäivätyö.
Ole hyvä ja jää työttömäksi. Pääset kadehtimasta ja joku toinen pääsee tilallesi töihin.
Miksi käyt töissä, kerran on olemassa noin helppo ratkaisu?
Olen ollut Kelan tuilla. Ei silloin kyllä ollut yhtään vara käydä viikonloppuisin viihteellä.
AP. Kiusaako verottaja?
Ryhdy työttömäksi ja Satonen kiittää.
Eipä niistä Kelan tuista riitä viihteeseen, jos ei jätä jotain muuta hankkimatta, esim. ruokaa ja vaatteita.
Kysy pomoltasi että eikö työstä tulisi silloin kannattavampaa kun palkkoja laskettaisiin
Miksi ne nyt viikonloppuna viihteellä kävisivät. Kyllä nuo kaljan kantajat näyttävät työvaatteet päällä käyvän kaljansa.
Eikä tässä viihteellä käydä viikollakaan. Eikä myöskään töissä ollessa.
Joka kerta kun on päässyt töihin. On jäänyt 400 ylimääräistä rahaa. Matalapalkka alalla. Työttömänä pitää kokoajan kytätä alelappua ja laskea joka lantti.
Jos pystyisin tekemään oman alan hommia. Jäisi joka kuukausi 2000 ylimääräistä rahaa.
Monikaan ei halua olla työtön. Jos ap haluat olla. Anna duunisi jollekin työttömälle.
Olen elänyt nyt viisi ja puoli vuotta pelkällä työmarkkinatuella, n. 700eur/kk. Asumiseen menee 500eur/kk. Muita tukia ei saa ja tilanne on silti täysin lain- ja säädösten mukainen. Aika ohuella kulutuksella on oppinut elämään, eikä siihen kuulu viikonloput viihteellä. Viiden vuoden aikana olen käynyt kaksi kertaa ravintolassa ja niistäkin toinen oli ruokailu, jonka kaveri tarjosi. On tietysti toisenlaisiakin Kela-tapauksia.
Miten voi kiinnostaa noin paljon jonkun työttömän elämä?? Ja kuten moni sanoi, irtisanoudu ja mee itekin kittaamaan kaljaa viikonloppuna jos se kerta on se mikä harmittaa. Ärsyttää työssäkäyvien valitus, kun moni olisi mieluusti heidän paikallaan, mutta kaikille ei mahdollista.
Niinpä. Ma tut voivat elää kuin kuninkaat suomalaisten verorahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi kiinnostaa noin paljon jonkun työttömän elämä?? Ja kuten moni sanoi, irtisanoudu ja mee itekin kittaamaan kaljaa viikonloppuna jos se kerta on se mikä harmittaa. Ärsyttää työssäkäyvien valitus, kun moni olisi mieluusti heidän paikallaan, mutta kaikille ei mahdollista.
Kyllä se kuule kiinnosta, kun koko ajan ollaan veroja kiristämässä työssä käyviltä.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Ma tut voivat elää kuin kuninkaat suomalaisten verorahoilla.
Toi olis mulle h*lvetti, olis kauheaa asua marttojen ja riittojen kanssa, ihan hirveä oli toi herätyskin
Onko porvaripuolueiden toimesta vaalikirjoitukset alkaneet? Jokainen tietää että tuet on niin pieniä että niillä ei todellakaan juhlita .tuet on jo leikattu.jos kadehdittaa niin ottakaa lopputili,niin totuus tulee hetkessä ilmi ja joku työnhakija ottaa kiitollisena vastaan työpaikkanne.ilmoittakaa työpaikallanne että nyt onni potkaisi:mepä ruvetaan saamaan toimeentulotukea! Neuvon kumminkin ottamaan asioista tarkemmin selvää virallisilta tahoilta ei miltään keskustelupalstoilta jossa valehdellaan tukien suuruudesta niin että korvat heiluu ja silmät räpsyy.seuraavien eduskuntavaalien jälkeen ei ole enään porvarihallitus, koska kansa muistaa varmasti tehdyt järjettömät leikkaukset ja muut heikennykset työelämässä!
Ap, ei kannata uskoa oikeistolaisten viljelemiä raflaavia ja valheellisia väitteitä työttömien luksuselämästä, se ei ole totta, vaan pelkkää propagandaa ja vihapuhetta yleisen mielipiteen myrkyttämiseksi työttömiä vastaan.
Olin vakitöissä melko matalapalkkaisessa tehdastyössä ja kyllä tosiaan otti päähän kun vuokra nousi aina hirveitä hyppäyksiä mutta palkka junnasi paikallaan. Jälkeenpäin ajatellen olisi pitänyt etsiä nopeammin halvempi vuokra-asunto.
Todellinen vihollisesi on ahneet vuokranantajat ja pihit työnantajat, ei työttömät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se kuule kiinnosta, kun koko ajan ollaan veroja kiristämässä työssä käyviltä.
Kummallista, minua ei ole koskaan kiinnostanut vaikka aina töissä ollut. Eivät työttömät niitä veroja eniten vie.
Teit valinnan ja valinnoilla on aina seurauksia joiden kanssa sun pitää nyt vaan elää. Sitä kutsutaan elämäksi.
Kyllä se Kela tuilla eläminen on perseestä. Ylimääräistä ei noilla raukoilla ole. Eivät pysty matkaikemaan, ei ostamaan uusia vaatteita, talvikenkiä, hyvää kosmetiikkaa, ei juuri mitään.
Ja se viihteellä käyminenki on satunnaista, tukipäivänä lähiöpubissa.
En kadehdi heitä vähääkään.
Murheellista ja säälittäväähån, tuo on suurella osalla, kuten pitkäaikaistyöttimillä, työkyvyttömillä, joita roikitetaan pienellä päivärahalla työnhakijana.
Ja sitten vielä lapset, noissa köyhissä perheissä, aina sivussa muiden lasten lomateussuista, harrastuksista, uusista vaatteeista ja vaikka mistä.
Syrjäytneitähän nämä ovat.
Olen niin onnellinen, että itselläni on aina ollut töitä. Vaikka palkka huitelee maralapalkka-alaa.
Ammattikoulutus on kuitenkin taannut aina työpaikan, ja etenkin nyt, kun on jo runsaasti työkokemusta.
Aloitus on ilkeä ja pirullinen trolli.
Joo- ja mua vit#taa maksaa verorahoista Israelin linkoja ja Usan sotilaiden kuluja, hyvää liikevoittoa tekevän ja massiivisia osinkoja jakavan yrityksen tukia etc.
Sä voit koska tahansa irtisanoutua niin ei tarvitse olla kateellinen.