Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään keskusteltiin kodin joulusiivouksen aloituksesta

Vierailija
12.12.2024 |

Minä teen X-määrän juttuja kun kotiudun töistä, mies tekee X-määrän juttuja kun itse kotiutuu töistä. Jostain syystä jäi juuri tänään tekemään back-upit ja deadlinet töihin. Suloinen yhteensattumako vaiko tietoinen valinta ?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imurointi ja pyyhkiminen nihkeällä riittää jouluksi.  Vasta keväällä isompi työ.  Stressi on mielikuvissa.  Ehkä näitäkin aikoja ikävöi kun joku sai aina raivarin, kun pelkäsi, naiset pahalla päällä.

Vierailija
22/42 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva, sulla on nyt oma rauha tehdä omia juttuja. Skumppalasi käteen ja musat täysille. Kivaa iltaa! 

Ääliö, nyt on torstai, huomenna on perjantai, työpäivä, työttömillä varmaan alkoa ma-su välillä ?

Ja jos on töitä, niin ei voi lasillistakaan ottaa?

Taidat olla niitä, jotka vetää aina kunnon kännit, kun avaa alkoholipullon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen unohtamaan koko joulun suursiivouksen. Semmoinen on jäänne vanhanaikaisesta Martta-perinteestä, jossa perheenemäntiä patisteltiin säännöllisiin suursiivoihin, säännöllisten viikkosiivousten lisäksi, koska elettiin puunaamishuuman kulta-aikaa.

Itse siivoan ihan tavalliseen tapaan jouluksi ja paremmin vasta, kun uusi vuosi koittaa ja kaikki juhlat on juhlittu. Joulukoristeet ym. roskaavat aina, keräävät pölyä jne., enkä näe sen takia mitään tolkkua siivota perusteellisesti ennen pyhiä. Normaali siistiminen piisaa. Vasta kun on aika viedä joulu pois (mikä se sitten kenenkin taloudessa on, minulla se on heti vuodenvaihteessa), niin sitten on siivous paikallaan. Aurinkokin kun alkaa jo tammikuussa enempi paistaa.

Vierailija
24/42 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette sopineet molempien tekevän tietyt hommat, kun kotiutuvat töistä, niin mitä väliä sillä on milloin puolisosi tulee kotiin? Hän tekee omat hommansa kun tulee.

Vierailija
25/42 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva, sulla on nyt oma rauha tehdä omia juttuja. Skumppalasi käteen ja musat täysille. Kivaa iltaa! 

Ääliö, nyt on torstai, huomenna on perjantai, työpäivä, työttömillä varmaan alkoa ma-su välillä ?

Ja jos on töitä, niin ei voi lasillistakaan ottaa?

Taidat olla niitä, jotka vetää aina kunnon kännit, kun avaa alkoholipullon.

En tarvitse alkoholia mihinkään, aloitan juomisen HETI, kun kerrot, mihin sitä tarvitsen ja mihin kehoni sitä tarvitsee.

Vierailija
26/42 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi joulu on rauhan ja rauhoittumisen aikaa. Voi kaikessa rauhassa räyhätä kotona kun asiat A, B ja C ei ole tehty valmiiksi juuri nyt-heti-välittömästi. Jos miehen retale ei huomenna tee deadlineen mennessä asoita D, E ja kaikki loput väliltä F-H, niin JOULU ON PERUTTU!!!

Vierailija
27/42 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulusiivos. Tekeekö joku vielä sellaisen? Vaihdatteko hyllypaperitkin?

N55

Joulusiivous. Jättääkö joku sellaisenkin tekemättä. Vaihdatko edes alushousut jouluksi ?

Vaihdan joka päivä alkkarit ja siivoan kotiani säännöllisesti. Joulu kyllä tulee ilman erillistä supersiivoustakin, eikö? Oikeasti joulusiivous on ihan älytön juttu. Lapsuudessa sain tarpeekseni. Kunpa ihmiset oppisivat himmaamaan näiden jouluhössötysten kanssa. Sukupolvesta toiseen siirretään tätä toimintamallia. Onneksi itse olen onnistunut katkaisemaan tämän.

Vierailija
28/42 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kuinka tekis ylläpitosiivousta ja tarpeen mukaan siivousta niin kyllä sitä silti jokin kohde vähän varjoon jää. Meillä esim sauna ja uuni pitää putsata ja kasoja nyt ainakin kertyy pikkuhiljaa. Kun nyt katselen aluetta, jossa joulu tullaan olemaan, niin koirien ruokien ja muun tarvikkeen nurkkaus näyttää vähän taas räjähtäneen. Keittiön sivupöydällä on kodinkoneita, joita siinä ei jouluna tarvita. Olohuoneessa pitää siirrellä huonekaluja ja viherkasveja, jotta kuusi sopii olemaan. Itselläni tällä hetkellä energiat ihan vajauksessa pitkien työputkien ja anemian takia. Ei oikein meinaa olla virtaa edes perustoimiin, saatika mihinkään suunnitelmallisuuteen.

Miksi se sauna ja uuni muka juuri jouluksi tarttisi puunata? Tuskin ne juuri sen likaisempia ovat uuden vuoden vaihduttua. Ja kun on jouluruoat uunissa tehty, niin joulun jälkeen minun järkeni mukaan olisi paljon loogisempaa joku uunikin puhdistaa. Itse kyllä pyyhin uunin ja pesen uunipellin joka käytön jälkeen, jos jotain on roiskunut.

Ja onko pakko sitä kuusta hankkia sisälle, jos se ei edes sovi sisälle ilman isoja järjestelyjä? Laittakaa kuusi vaikka olkkarin ikkunan taakse ulos. Sisälle vaikka vain pieni pöytäkuusi.

29/42 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kuinka tekis ylläpitosiivousta ja tarpeen mukaan siivousta niin kyllä sitä silti jokin kohde vähän varjoon jää. Meillä esim sauna ja uuni pitää putsata ja kasoja nyt ainakin kertyy pikkuhiljaa. Kun nyt katselen aluetta, jossa joulu tullaan olemaan, niin koirien ruokien ja muun tarvikkeen nurkkaus näyttää vähän taas räjähtäneen. Keittiön sivupöydällä on kodinkoneita, joita siinä ei jouluna tarvita. Olohuoneessa pitää siirrellä huonekaluja ja viherkasveja, jotta kuusi sopii olemaan. Itselläni tällä hetkellä energiat ihan vajauksessa pitkien työputkien ja anemian takia. Ei oikein meinaa olla virtaa edes perustoimiin, saatika mihinkään suunnitelmallisuuteen.

Mulla sekä kissa että koira "sikailee" sen verran paljon, että siivoan vasta just joulua edeltävänä viikonloppuna. Mutta ymmärrän tuon, että jos olohuoneessa on paljon tavaraa ja huonekaluja pitää siirtää, jotta edes kuusi mahtuu sinne, niin hyvähän se siirtely on aloittaa jo nyt. On mullakin ollut joskus noin, mutta ei ole enää, kun toissakesänä sisustin koko olohuoneen uusiksi ja siellä on nykyisin useampikin sopiva paikka joulukuuselle. 

Vierailija
30/42 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä pomo antaa erikseen perjantai-iltapäivän ennen joulua palkalliseksi vapaaksi miehille joulusiivousta varten. Naiset eivät vapaata saa, koska silloinhan he joutuisivat siivoamaan eikä sellainen nykymaailmassa ole sopivaa.

Vierailija
31/42 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukuusen voi laittaa tosiaan ulos tai parvekkeelle. Tai kuistille tms. Minä myös pidän uunin ja hellan pitkin vuotta siistinä, en niihin kerrytä mitään ryönäkerrosta. Pesutilat ja saunan putsaan samoin pitkin vuotta sopivan fiiliksen iskiessä.

En ole vuosiin joulusiivousta tehnyt, normaali perusjuttu riittää. Olen myös opettanut itseni viemään tasaisin välein roskikseen mainokset, lehdet yms. Turhat vien heti suoraan postilaatikolta kierrättämättä kodin kautta lainkaan. Se auttaa kasojen kertymiseen tosi paljon  

Vierailija
32/42 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja käy 19. päivä ja siivoaa sen, mitä pitääkin. Erikseen ei ole joulusiivousta eikä kuusen takia tarvitse siirrellä yhtään mitään. Hemmetti, rakastan tätä helppoa elämääni, jossa ei tarvitse kehitellä miehen kanssa riitoja siitä, miksi hän ei lue ajatuksiani ja tekee aina kaiken väärin, siivouksenkin.

Vierailija
33/42 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on varmaan sun päänsärkys. Mies on älykäs, minkäs sille voi. Nainen on perfektionisti ja siksi urakehitys on nousujohteista. Viisas pääsee vähemmällä. Ota tyhmempi mies joka jaksaa.

Vierailija
34/42 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

voivoi, itse istuin eilen paikallisessa räkälässä vielä aamuyöllä ja kello 8:00 sorvin ääreen, ei se että on työpäivä estä vetämästä

Vierailija
35/42 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tarvitaan joku joulu sitä ja joulu tätä, siivouskin. Eikö teillä normaalisti pidetä ylläpito siivousta päivittäin ja tarpeen mukaan.

Eikös se ole joku ns. lentävä lausahdus että pitäähän ne eteisen kaapitkin jouluksi siivota jos vaikka aikoo siellä joulunsa viettää. 

Vierailija
36/42 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pysty menemään töihin jos ottaa lasillisen skumppaa? 

Vierailija
37/42 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä ettei teillä juurikaan tehdä ylläpitosiivousta. 

Meillä pidetään ylläpitosiivous ihan säännöllisesti, mutta silti siivoan jouluksi "paremmin" ja pesen esim katot ja seinät ym mitä ei niin usein tule pestyä.

Mutta aloitan tuon "joulusiivouksen niin aikaisin, että kiire ja tressi ei tule. Nuo hommat on tehty jo marraskuun loppuun. Puhdas koti on minulle ollut aina osa juhlaa.

Vierailija
38/42 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen että kuinkahan isolla prosentilla kotitalouksista on se kuusi roudattu sissän? Ja millä prosentilla oikea/tekokuusi? Mulla ei nimittäin ole ikinä aikuisiällä ollut kuusta, eikä mun vanhemmillakaan mun lapsuuden jälkeen. 

Vierailija
39/42 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

voivoi, itse istuin eilen paikallisessa räkälässä vielä aamuyöllä ja kello 8:00 sorvin ääreen, ei se että on työpäivä estä vetämästä

Näin sanoo kunnon juoppo räkälästä, onnitteluni !

Vierailija
40/42 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että joku pesee seinät ja katot?  Paras joulusiivous josta olen kuullut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän