Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanoin jo pari viikkoa sitten miehelle että käy hakemassa joulukortteja jos haluaa niitä sukulaisilleen lähettää

Vierailija
12.12.2024 |

Muistutin uudestaan viikonloppuna. No ei ole hakenut, eikä niitä sitten ilmeisesti lähetetä. Pelkäänpä vaan että miehen suvussa sitten jouluna supistaan: "mikäs nyt on kun ei "Tiina" lähettänyt kortteja enää kenellekään. Onko se nyt noin ylpistynyt, varmaan omalle suvulle vaan lähettää"

Kommentit (99)

Vierailija
21/99 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulukortit eivät selvästikään voisi miestäsi vähemmän kiinnostaa. Miksi yrität painostaa häntä korttien hankintaan?  (Itse voit toki kortteja lähetellä niin paljon kuin haluat.)

Meillähän tämä ongelma on toisinpäin: mies haluaa, että joulukortteja lähetetään, minä en. Arvaappa kuitenkin, kenen hommaksi meidän perheessä mieheni tämän projektin mieltää? Aivan.

En suostuisi. Hoitakoon itse, jos kokee tärkeäksi. Äärimmäisen ärsyttävä tapa tuollainen.

Joo, näin olen viimeiset 15v toiminutkin, arvaa monta korttia meiltä on tänä aikana lähetetty mihinkään? Edelleen mies vaan jaksaa yrittää.

Vierailija
22/99 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin miehen on pakko vietttää vaimon suvun kanssa joulu. Siinä ei käy sanominen "sun sukus" 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/99 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukuriita joulukorteista. Et sitten keksinyt parempaa. 

No jo on aika huvittavia vastauksia ketjussa muutenkin, ihan ihme asioista tuntemattomat täälläkin riitelee.

Vierailija
24/99 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perheet eivät enää ole perheittä ja kokonaisuuksia.  Edes puolison suvulle ei teeskennellä harmonista perhettä ja yhteishenkeä.

Kuitenkin loukkaannutaan jos anoppi ei laita miniän nimellä joulukorttia vaan vaikkapa vain lapsille.

Päinvastoin, meidän perhe pysyy onnellisena ja harmonisena kun aika ja energia ei mene teeskentelyyn ja esittämiseen ulkopuolisille.

Vierailija
25/99 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ei lähetetä kortteja. Mutta miehen puolen suku ei myöskään saa mitään joulumuistamisia, kun mies ei niitä hanki. Minä hoidan oman suvun ja käytännössä kaikki lasten lahjat. Ei riitä aika eikä kyllä kiinnostuskaan hommata ja paketoida kaikkien lahjoja. 

Samoin tein itse heti seurustelun alussa selväksi, että mies hoitaa oman sukunsa joululahjat ja minä omani. Lopputulos on, että hänen sukunsa ei ole vuosiin saanut lahjoja. En ala häpeämään jonkun muun puolesta/tekemisiä. 

Huomaa että naisille lahjat ovat se juttu.

Vierailija
26/99 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on provo, mutta tiedän että oikeesti on lukematon määrä naisia joiden psyyke joutuisi koetukselle jos hakisi joulukortit ja lähettäisi ne jopa sen miehen sukulaisille  :D  En oo koskaan käsittänyt tätä "mun suku ja sun suku" juttua, voiko typerämpää periaatetta olla ettei vissisti tee mitään mikä liittyy toisen sukuun. Mun mies ainakin on kuskannut isääni kun on ollut tarve ja minä oon käynyt anopilla pesemässä ikkunat ym. Ihan on mielenterveys pysynyt kasassa.

Vierailija
27/99 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääasia että mies on syyllinen edes johonkin. Mielellään toki yleensä kaikkeen.

Palstan perusteella kaikkeen mahdolliseen ja mahdottomaan.

Vierailija
28/99 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulukortit eivät selvästikään voisi miestäsi vähemmän kiinnostaa. Miksi yrität painostaa häntä korttien hankintaan?  (Itse voit toki kortteja lähetellä niin paljon kuin haluat.)

Meillähän tämä ongelma on toisinpäin: mies haluaa, että joulukortteja lähetetään, minä en. Arvaappa kuitenkin, kenen hommaksi meidän perheessä mieheni tämän projektin mieltää? Aivan.

Mieltäköön rauhassa vaan. Sinuna en tekisi asian hyväksi mitään. 

Me sovittiin jo kauan sitten, että kumpikin hoitaa haluamansa verran yhteydenpitoa omaan sukuunsa. Meillä kummallakin on iso suku. 

Emmekä lähettele enää kortteja (silloinkin kun lähettelimme, niin minähän sen hoidin, kunnes laitoin stopin sille turhalle hommalle).

Vierailija
29/99 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä kiinnostaa joulukortit🤣

Vierailija
30/99 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No anna olla. Ei sitä kiinnosta. Iso mies. 

Minä en ole ikinä paaponut miestä. Lähetän itse kortit omalle suvulle, hän ei lähetä mitään omalleen. Helppoa.

Sukatkin osaa itse pestä.

Vierailija
31/99 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ei lähetetä kortteja. Mutta miehen puolen suku ei myöskään saa mitään joulumuistamisia, kun mies ei niitä hanki. Minä hoidan oman suvun ja käytännössä kaikki lasten lahjat. Ei riitä aika eikä kyllä kiinnostuskaan hommata ja paketoida kaikkien lahjoja. 

Samoin tein itse heti seurustelun alussa selväksi, että mies hoitaa oman sukunsa joululahjat ja minä omani. Lopputulos on, että hänen sukunsa ei ole vuosiin saanut lahjoja. En ala häpeämään jonkun muun puolesta/tekemisiä. 

Mistä huomaa? Siitäkö, että haluan naisena ostaa lahjoja perheelleni? Vai siitä, etten osta niitä miehen perheelle?

Vierailija
32/99 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukortit vuoden 2019 turhake.

Vierailija
33/99 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä.  Miestä ei kiinnosta kortit. sinua kiinnostaa.  Syytät miestä siitä että sinua kiinnostaa ja miestä ei.

Elämä mikä miesvihaaja

Vierailija
34/99 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin miehen on pakko vietttää vaimon suvun kanssa joulu. Siinä ei käy sanominen "sun sukus" 

Meillä on aina vietetty joulu omalla porukalla. Toki jos mies haluaisi mieluummin viettää joulua äitinsä ja siskojensa  kanssa, niin kyllähän hän sinne voisi mennä. Eipä ole mennyt. 

Vierailija
35/99 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miesten kuitenkin on pakko viettää joulut, juhlapyhät, lomat vaimon lapsuusperheen kansaa,  viedä lahjat ja apelle konjakit?  Jos vaimot pitävät itsensä täysin irrallaan miehen suvusta?

Vierailija
36/99 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä huomaa? Siitäkö, että haluan naisena ostaa lahjoja perheelleni? Vai siitä, etten osta niitä miehen perheelle?

Siitä että jankkaat lahjoista ja nakkelet niskojasi. 

Aivan kuin lahja kerran vuodessa korvaisi sen ettet pidä sukuusi mitään yhteyttä muuten vuoden aikana.

Vierailija
37/99 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on provo, mutta tiedän että oikeesti on lukematon määrä naisia joiden psyyke joutuisi koetukselle jos hakisi joulukortit ja lähettäisi ne jopa sen miehen sukulaisille  :D  En oo koskaan käsittänyt tätä "mun suku ja sun suku" juttua, voiko typerämpää periaatetta olla ettei vissisti tee mitään mikä liittyy toisen sukuun. Mun mies ainakin on kuskannut isääni kun on ollut tarve ja minä oon käynyt anopilla pesemässä ikkunat ym. Ihan on mielenterveys pysynyt kasassa.

En oikeasti edes tiedä mikä "provon" täsmällinen määritelmä on mutta joo kyllä minä jollain tavalla provosoiduin kirjoittamaan tänne, kun joulukortit laskin taas läpi ja totesin että ei niistä kyllä riitä miehen tädeille jne.

Itse asiassa en muista että mieheni olisi tehnyt yhtään mitään minun sukuni hyväksi. Minä olen kylläkin kuskannut hänen vanhempiaan monet kerrat, kun ei ole autoa heillä.

Ap

Vierailija
38/99 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on aina vietetty joulu omalla porukalla. Toki jos mies haluaisi mieluummin viettää joulua äitinsä ja siskojensa  kanssa, niin kyllähän hän sinne voisi mennä. Eipä ole mennyt. 

Olisi rohkea mies. Harvassa miehessä löytyy rohkeutta tavata äitiään tai sukuaan.

Vierailija
39/99 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä.  Miestä ei kiinnosta kortit. sinua kiinnostaa.  Syytät miestä siitä että sinua kiinnostaa ja miestä ei.

Elämä mikä miesvihaaja

Ei minua ne kiinnosta sen kummemmin mutta satun tietämään että niiden saaminen on vanhemmalle ikäluokalle tärkeä juttu. En vaan koe että miehen sukulaisten huomioiminen olisi minun vastuullani. 

Ap

Vierailija
40/99 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia sinä et hae niitä kortteja, oletko sidottuna potilassänkyyyn suljetulla osastolla?

osaston ei tarvitse olla suljettu jos on ns sidottuna sairaalavuode. miksi heität noin itseäsi nolaavaa tyhmää. jos mies kokee että hän tai sukunsa tykkää korteista. niin voisihan hän se asian toimittaa. jos työnjako mikä vaatii mitäkin osaamista.  moni mies paistaa kinkun,mutta ei oikein ossoo ostaa kortteja.mikä kuva jne.  se huolehtii sen asian toteuttamisesta mikä on tärkeää tai delegoi toiselle vaikka vaihtokaupalla

Opettele käyttämään isoja alkukirjaimia ja välimerkkejä. Ne opetetaan jo pienille lapsille koulussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme