Sanoin jo pari viikkoa sitten miehelle että käy hakemassa joulukortteja jos haluaa niitä sukulaisilleen lähettää
Muistutin uudestaan viikonloppuna. No ei ole hakenut, eikä niitä sitten ilmeisesti lähetetä. Pelkäänpä vaan että miehen suvussa sitten jouluna supistaan: "mikäs nyt on kun ei "Tiina" lähettänyt kortteja enää kenellekään. Onko se nyt noin ylpistynyt, varmaan omalle suvulle vaan lähettää"
Kommentit (99)
Oikeastiko luulette että miehet eivät osaa lähettää joulukortteja tai pestä muuta kuin sukkia pesukoneessa. Miehet kävi kuusta hakemassa kasan kiviä takaisin maahan ja ne ei muka osaa käyttää pesukonetta missä on kaksi valintapainiketta olemassa. Miettikää nyt vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on provo, mutta tiedän että oikeesti on lukematon määrä naisia joiden psyyke joutuisi koetukselle jos hakisi joulukortit ja lähettäisi ne jopa sen miehen sukulaisille :D En oo koskaan käsittänyt tätä "mun suku ja sun suku" juttua, voiko typerämpää periaatetta olla ettei vissisti tee mitään mikä liittyy toisen sukuun. Mun mies ainakin on kuskannut isääni kun on ollut tarve ja minä oon käynyt anopilla pesemässä ikkunat ym. Ihan on mielenterveys pysynyt kasassa.
En oikeasti edes tiedä mikä "provon" täsmällinen määritelmä on mutta joo kyllä minä jollain tavalla provosoiduin kirjoittamaan tänne, kun joulukortit laskin taas läpi ja totesin että ei niistä kyllä riitä miehen tädeille jne.
Itse asiassa en muista että mieheni olisi tehnyt yhtään mitään minun sukuni hyväksi. Minä olen kylläkin kuskannut hänen vanhempiaan monet kerrat, kun ei o
Miksi sinä sitten otat pulttia niistä joulukorteista? Jos ei mies niitä hommaa eikä lähetä niin asiahan on sillä selvä. Mikä se sun ongelma tässä on? Pelko siitä että mitähän se miehen suku susta ajattelee? Vaikka ne ajattelisi mitä niin MIKÄ se ongelma on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulukortit eivät selvästikään voisi miestäsi vähemmän kiinnostaa. Miksi yrität painostaa häntä korttien hankintaan? (Itse voit toki kortteja lähetellä niin paljon kuin haluat.)
No tottakai kyse on siitä ettei ne kiinnosta miestä, eikä hän muutenkaan ilmeisesti ole kiinnostunut muistamaan sukulaisiaan edes kerran vuodessa. Yritin sanoa että lähettäisi edes suvun iäkkäimmille, heille joille ei voi edes mitään tekstiviestiä laittaa. Minulla oli kortteja jäljellä vime vuodelta mutta ei riittävästi.
Ap
Tämä on niin surullista. Miksi miehet jättävät puolison vastuulle tuon yhteydenpidon? Äitini veli alkoi vasta sitten pitää yhteyttä sukulaisiinsa, kun vaimonsa kuoli. Olivat eläkeikäisiä. Ei siinä vaiheessa saa enää mitään läheisiä välejä solmittua, kun ei ole aiemmin
Eipä niitä välejä kyllä pelkillä joulukorteilla solmita! Ap voi itse lähettää miehen sukulaisille, jos pitää sitä niin tärkeänä. Itse en ole lähetellyt vuosiin, laitan viestejä, jos siltä tuntuu ja mieskumppanini puolestaan soittaa niille sukulaisille, joita haluaa muistaa jouluna.
Vierailija kirjoitti:
Kun kutsu on Pirkko-tädin syntymäpäiville, tiina ja kari, kyllä se on myös tiinan asia keskustella ja sopia lahjasta. Ei Tiina voi olla vain mukana kuljetettava koriste. Onhan sen Karinkin vietävä tuliaisia ja apelle se puteli kun mennään tiinan sukulaisiin. Ei Karit saa olla syrjästäkatsojia.
Mikä ihmeen puteli?? :D Meillä ei ole ikinä viety mitään viinaa apelle, ai kamala! Ja miksei sitten anopille myös?
Vierailija kirjoitti:
Oletteko yli 80-vuotiaita?
Lapset eivät kuulu tälle palstalle. Eivätkö vanhemmat vahdi sua?
Koko korttien lähettäminen yleensäkin on aina ollut enimmäkseen naisten juttu. Ei ne miehet ole mitään korttien kirjoittajia olleet koskaan.Sitä en tarkoita, etteikö miehet sitä olisi tehneetkin, mutta perheissä se on aina ollut naisten toimintaa.
Enkä nyt näe tässä mitään kauhean suurta vaivannäköä, periaatteestahan tässä täytyy olla kyse.
Itsekin sanoin exälleni, että hän saa sitten ostaa joululahjat omille omaisilleen ja minä omillemme sinä viimeisenä jouluna, kun vielä olimme yhdessä. Olimme jo päättäneet erosta. No eihän hän siihen uskonut, kuvitteli että minä hoidan edelleen kaiken. Ja sitten kiukutteli, kun ei ollut lahjoja vietäväksi kotiväelleen.
Kyllä minä ne vähäiset kortit kirjoitan ja lähetän, jotka vielä on ikäänkuin lähetettävä. Vanhoille sukulaisille se on jotenkin tärkeätä. Muitten kanssa lähetellään viestejä.
Jos jättäisin sen mieheni tehtäväksi, niin ei voisi luottaa että tulee tehdyksi.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko luulette että miehet eivät osaa lähettää joulukortteja tai pestä muuta kuin sukkia pesukoneessa. Miehet kävi kuusta hakemassa kasan kiviä takaisin maahan ja ne ei muka osaa käyttää pesukonetta missä on kaksi valintapainiketta olemassa. Miettikää nyt vähän.
Niin no kyllä naiset sen tietää että miehet vaan eivät halua sitä pesukonetta käyttää. Itse antaisin miehen kulkea likaisissa vaatteissa sitten. Joulukortteja en ole koskaan lähettänyt, sen tavan voisi jo unohtaa kokonaan, niin turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ei lähetetä kortteja. Mutta miehen puolen suku ei myöskään saa mitään joulumuistamisia, kun mies ei niitä hanki. Minä hoidan oman suvun ja käytännössä kaikki lasten lahjat. Ei riitä aika eikä kyllä kiinnostuskaan hommata ja paketoida kaikkien lahjoja.
Samoin tein itse heti seurustelun alussa selväksi, että mies hoitaa oman sukunsa joululahjat ja minä omani. Lopputulos on, että hänen sukunsa ei ole vuosiin saanut lahjoja. En ala häpeämään jonkun muun puolesta/tekemisiä.
Mulla ei ole tullut ikinä edes mieleen että miehen suvun lahjat olisi minun tehtäväni, en ole tehnyt mitään selväksi kun en ole ikinä ajatellut että voisi ollakaan minun tehtäväni.
Toki jos oltaisiin menossa Pirkko-tädin viiskymppisille ja lähtiessä mies vaikuttaisi siltä ettei mitään lahjaa ole muka
50-vuotias Pirkko? Melko eksoottista.
Vierailija kirjoitti:
Kun kutsu on Pirkko-tädin syntymäpäiville, tiina ja kari, kyllä se on myös tiinan asia keskustella ja sopia lahjasta. Ei Tiina voi olla vain mukana kuljetettava koriste. Onhan sen Karinkin vietävä tuliaisia ja apelle se puteli kun mennään tiinan sukulaisiin. Ei Karit saa olla syrjästäkatsojia.
En pidä miestäni holhottavana, kyllä hän aikuisena osaa yhden lahjan hommata. Jos olisi käynyt inhimillinen unohdus niin sitten joko paniikkiostos matkan varrelta tai mies menee juhliin yksin lahjatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pidä miestäni holhottavana, kyllä hän aikuisena osaa yhden lahjan hommata. Jos olisi käynyt inhimillinen unohdus niin sitten joko paniikkiostos matkan varrelta tai mies menee juhliin yksin lahjatta.
Niin siis sinä et ota mitään vastuuta vaikka kutsussa on sinun nimesi myös?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin
Vierailija kirjoitti:
Koko korttien lähettäminen yleensäkin on aina ollut enimmäkseen naisten juttu. Ei ne miehet ole mitään korttien kirjoittajia olleet koskaan.Sitä en tarkoita, etteikö miehet sitä olisi tehneetkin, mutta perheissä se on aina ollut naisten toimintaa.
Enkä nyt näe tässä mitään kauhean suurta vaivannäköä, periaatteestahan tässä täytyy olla kyse.
Itsekin sanoin exälleni, että hän saa sitten ostaa joululahjat omille omaisilleen ja minä omillemme sinä viimeisenä jouluna, kun vielä olimme yhdessä. Olimme jo päättäneet erosta. No eihän hän siihen uskonut, kuvitteli että minä hoidan edelleen kaiken. Ja sitten kiukutteli, kun ei ollut lahjoja vietäväksi kotiväelleen.
Kyllä minä ne vähäiset kortit kirjoitan ja lähetän, jotka vielä on ikäänkuin lähetettävä. Vanhoille sukulaisille se on jotenkin tärkeätä. Muitten kanssa lähetellään viestejä.
Jos jättä
Kun kortteja oli vielä tapana kirjoittaa ja yhteys edesmenneen miehen sukuun, yhdessä mietimme kenelle kirjoitetaan, minä kirkoitin, hän itse kirjoitti oman nimensä, minä omani. Kun hän kuoli oli myös vanhempi sukupolvi hän en suvustaan kuollut, nyt esim hänen serkkuihinsa yhteys facessa tai wh.
Nykyisin laitan vain muutaman kortin 80+ ihmisille joilla ei tietokonevalmiuksia.
Ymmärrän todellakin Ap:n pointin. Miehelle ei voi luottaa mitään tuollaisia asioita, koska ne eivät hoidu, vaikka sata kertaa muistuttaisi. Ihan kuin teinin kanssa eläisi, eroa olen miettinyt.
Olen jättänyt menemättä miehen sukulaisten juhliin, kun olen kehottanut miestä hommaamaan lahjan hyvissä ajoin, mutta ei ole sitä tehnyt sadasta muistutuksesta huolimatta. Sitten juhlissa katsottaisiin paheksuvasti naisen päälle, kun nainen ei ole ns. huolehtinut.
N28
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi? Mitä jos mies ja nainen on eri mieltä siitä mitä ostetaan ja minkä verran lahja saa maksaa? Saako nainen päättää vaikka kyseessä on miehen sukulainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi? Mitä jos mies ja nainen on eri mieltä siitä mitä ostetaan ja minkä verran lahja saa maksaa? Saako na
Kun sinun nimesi on kutsussa olet myös kutsuttu vieras. Et avec. Viitsitkö pyhäpuvun pistää päälle kuitenkin, miehen sululaisiin mennessäsi?
Niin, olen kutsuttu vieras. En vie omaa lahjaa vaan mies päättää ja hankkii lahjan. Siihen ei tarvita minua muistuttamaan tai hämmentämään.
Apua, onko ihmiset tulleet hulluiksi. En ole koskaan lähettänyt joulukortteja vaikka niitä olen itse saanut. En ole vastuussa siitä, että joku haluaa lähetellä kortteja. En myöskään enää muutamaan vuoteen ole ostanut lahjoja kuin lapsenlapsilleni. Jos joku haluaa lahjoa minua en siitäkään ole vastuussa. Olisiko jo aika hellittää, edes vähän. Tämä touhu kuulostaa joltain 60 luvulta. Olen siis itse syntynyt vuonna 1956 ja nainen olen.
Aattona lapseni lapsineen ovat tervetulleita jouluna käymään, ei oleilemaan moneksi päiväksi. Pidämme arjessa ihan hyvin yhteyksiä ja välimme ovat rennon rakastavat. En vaadi heitä tulemaan, mutta toki ovat tervetulleita.
No kaikki elävät tietysti tavallaan, eipä siinä, kunhan ihmettelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi? Mitä jos mies ja nainen on eri mieltä siitä mitä
Kun sinun nimesi on kutsussa olet myös kutsuttu vieras. Et avec. Viitsitkö pyhäpuvun pistää päälle kuitenkin, miehen sululaisiin mennessäsi?
Miten se liittyy meidän pariskunnan väliseen tehtävien jakoon? Ihan sama miten pöyristynyt olet niin mies osaa sen lahjan ihan hyvin hankkia ilman että asiassa on mitään mielenosoitusta menossa. Me olemme molemmat aikuisia, ei ole sellainen holhoussuhde
Minähän vain vastasin tuohon sukuriitaan joulukorteista. Jos kuitenkin luet apn aloituksen on hänellä huono maine suvussa ja ukko sitä ruokkii. Mut joo, ap pysyy joulun kotona, ei tarvi supattelua kuunnella.