Sanoin jo pari viikkoa sitten miehelle että käy hakemassa joulukortteja jos haluaa niitä sukulaisilleen lähettää
Muistutin uudestaan viikonloppuna. No ei ole hakenut, eikä niitä sitten ilmeisesti lähetetä. Pelkäänpä vaan että miehen suvussa sitten jouluna supistaan: "mikäs nyt on kun ei "Tiina" lähettänyt kortteja enää kenellekään. Onko se nyt noin ylpistynyt, varmaan omalle suvulle vaan lähettää"
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ei lähetetä kortteja. Mutta miehen puolen suku ei myöskään saa mitään joulumuistamisia, kun mies ei niitä hanki. Minä hoidan oman suvun ja käytännössä kaikki lasten lahjat. Ei riitä aika eikä kyllä kiinnostuskaan hommata ja paketoida kaikkien lahjoja.
Samoin tein itse heti seurustelun alussa selväksi, että mies hoitaa oman sukunsa joululahjat ja minä omani. Lopputulos on, että hänen sukunsa ei ole vuosiin saanut lahjoja. En ala häpeämään jonkun muun puolesta/tekemisiä.
Mulla ei ole tullut ikinä edes mieleen että miehen suvun lahjat olisi minun tehtäväni, en ole tehnyt mitään selväksi kun en ole ikinä ajatellut että voisi ollakaan minun tehtäväni.
Toki jos oltaisiin menossa Pirkko-tädin viiskymppisille ja lähtiessä mies vaikuttaisi siltä ettei mitään lahjaa ole mukana, kysyisin että muistaahan napata lahjan mukaan. Jos ilmoittaisi ettei lahjaa ole ollenkaan, en kehtaisi lähteä mukaan juhlimaan :D
Meillä joulukortit on yhteinen projekti, joka tehdään välillä eli silloin kun se on hauska juttu. Yleensä minä teen aloitteen kysymällä, lähetetäänkö tänä vuona joulukortteja. Jos lähetetään niin niitä väsäillään yhdessä. Joko niin että kaikki/osa korteista on tehty itse lasten kanssa tai jos käytetään valmiskortteja, mietitään tervehdystekstejä yhdessä.
En jaksaisi yksin mitään korttipajaa laittaa pystyyn. Hauska perinne muuttuisi tylsäksi velvollisuudeksi.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia sinä et hae niitä kortteja, oletko sidottuna potilassänkyyyn suljetulla osastolla?
Miehen sukulaiset! Ei ole puolison tehtävä huolehtia miehen sukulaisista.
Vierailija kirjoitti:
Pääasia että mies on syyllinen edes johonkin. Mielellään toki yleensä kaikkeen.
Noinko sinä orjallisesti palvelet miestäsi? 😂
Vierailija kirjoitti:
Sukuriita joulukorteista. Et sitten keksinyt parempaa.
Vit-tu! Onko vaimon tehtävä hankkia ja lähettää joulukortit miehen sukulaisille? Pikkumainen on suku, jos tästä riita syntyy. Vmäinen on myös apn ukko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulukortit eivät selvästikään voisi miestäsi vähemmän kiinnostaa. Miksi yrität painostaa häntä korttien hankintaan? (Itse voit toki kortteja lähetellä niin paljon kuin haluat.)
Meillähän tämä ongelma on toisinpäin: mies haluaa, että joulukortteja lähetetään, minä en. Arvaappa kuitenkin, kenen hommaksi meidän perheessä mieheni tämän projektin mieltää? Aivan.
Meillä sama. Minä kirjoitan ja mies on signeerannut oman nimensä, tosin nykyisin minä kirjoitan molempien nimet. Jos ei tee mitään asian eteen niin ei tarvitse sitten kirjoittaa nimeäänkään.
Kun kutsu on Pirkko-tädin syntymäpäiville, tiina ja kari, kyllä se on myös tiinan asia keskustella ja sopia lahjasta. Ei Tiina voi olla vain mukana kuljetettava koriste. Onhan sen Karinkin vietävä tuliaisia ja apelle se puteli kun mennään tiinan sukulaisiin. Ei Karit saa olla syrjästäkatsojia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miesten kuitenkin on pakko viettää joulut, juhlapyhät, lomat vaimon lapsuusperheen kansaa, viedä lahjat ja apelle konjakit? Jos vaimot pitävät itsensä täysin irrallaan miehen suvusta?
Minähän tässä päinvastoin yritän patistaa että mies pitäisi edes jonkinlaista ohutta yhteyttä sukuunsa. Kuitenkin mm. kummitätinsä on aikanaan muistanut häntä vaikka kuinka paljon. Kortti kerran vuodessa on ilmeisesti liian suuri vaiva miehelleni.
Ap
Sinähän haluat pysyä erillään änen suvustaan. Siitähän tässä on kyse ja siitä kirjoitin. Jos oikeesti ajattelet noin ostat alennuskortin 0,25 euroa ja lähetät kummille, hyvää joulua tiinalta ja karilta!
Miksei ap:n mies kirjoita kortteja omalle ja vaimon suvulle? Eihän se ole iso vaiva.
Aviopareilla ei nykyisin ole muuta yhteistä kuin osoite, siitäkin ilmoitetaan suhdeluku esim 40/60 joka tilanteessa. Yhteishenkeä ei sitäkään vähää.
En ole enää vuosiin lähettänyt kortteja tai muutakaan kirjepostia, enkä ole sellaista saanutkaan (paitsi satunnaisia kirjeitä terveydenhuollosta tms, laskutkin ovat kaikki verkkopankissa). Sukulaisista perähikiän mummotkin meillä osaavat jo whatsappin tai sähköpostin, ja he ovat myös facessa, mutta itse olen sinne liian nuori (50v.).
Vierailija kirjoitti:
Kun kutsu on Pirkko-tädin syntymäpäiville, tiina ja kari, kyllä se on myös tiinan asia keskustella ja sopia lahjasta. Ei Tiina voi olla vain mukana kuljetettava koriste. Onhan sen Karinkin vietävä tuliaisia ja apelle se puteli kun mennään tiinan sukulaisiin. Ei Karit saa olla syrjästäkatsojia.
Ei ole, kun kumpikin hoitaa asiat oman sukunsa suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulukortit eivät selvästikään voisi miestäsi vähemmän kiinnostaa. Miksi yrität painostaa häntä korttien hankintaan? (Itse voit toki kortteja lähetellä niin paljon kuin haluat.)
Meillähän tämä ongelma on toisinpäin: mies haluaa, että joulukortteja lähetetään, minä en. Arvaappa kuitenkin, kenen hommaksi meidän perheessä mieheni tämän projektin mieltää? Aivan.
Meillä sama. Minä kirjoitan ja mies on signeerannut oman nimensä, tosin nykyisin minä kirjoitan molempien nimet. Jos ei tee mitään asian eteen niin ei tarvitse sitten kirjoittaa nimeäänkään.
Kirjoitatko oman nimesi miehenkin sukulaisten kortteihin? Minä en kirjoittaisi.
En ole ikinä lähettänyt joulukortteja, vaikka olen 53 vuotias. Sielläpä supiskoot. Niin ja olen nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyväksyykö tiina kun vie karin juhliin, sukulaisiinsa ja kari ei ole osallistunut lahjaan eikä vie mitään, tympeenä vaan istuu?
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin miehen on pakko vietttää vaimon suvun kanssa joulu. Siinä ei käy sanominen "sun sukus"
Kuka pakottaa? Aina voi viettää joulun erikseen tai omalla porukalla kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukuriita joulukorteista. Et sitten keksinyt parempaa.
Vit-tu! Onko vaimon tehtävä hankkia ja lähettää joulukortit miehen sukulaisille? Pikkumainen on suku, jos tästä riita syntyy. Vmäinen on myös apn ukko.
Ei mitään kortteja tarvitse lähettää! Jos miestä ei joulukortit kiinnosta (aika harvassa ne, keitä enää kiinnostaa), niin miksi nainen suuttuu siitä, ettei mies lähetä OMILLE sukulaisilleen kortteja? Saahan se nainen lähettää omilleen niin paljon kuin tykkää.
Eikös nyt ole hyvä aika sitten kuopata koko korttien väkisin lähettäminen? Vaikka lähettäisi vain 5 korttia niin maksaa ihan helkkarin paljon. Sen rahan voi käyttää kivamminkin, vaikka lahjoittaa joulupatakeräykseen tai laittaa ihan itselle ruokapottiin. Onhan ruoka sentään kalliimpaa kuin viime vuonna tähän aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miesten kuitenkin on pakko viettää joulut, juhlapyhät, lomat vaimon lapsuusperheen kansaa, viedä lahjat ja apelle konjakit? Jos vaimot pitävät itsensä täysin irrallaan miehen suvusta?
Missä tämmöistä tapahtuu? Meillä on aatto aina vietetty kotona. Nyt mennään minun vanhempien luokse, miehen vanhemmat kuolleet. Vien mennessäni kinkun, osan laatikoista, jälkiruuan. Vietettäisiin muutoin kotona, mutta toinen vanhemmistani sairastaa, emme tiedä huomista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyväksyykö tiina kun vie karin juhliin, sukulaisiinsa ja kari ei ole osallistunut lahjaan eikä vie mitään, tympeenä vaan istuu?
Karin ei tarvitse osallistua lahjaan, tietenkään. Jos Karilla ei ole käytöstapoja, niin on vain hyvä asia, että Kari jää kotiin.
Sinähän haluat pysyä erillään änen suvustaan. Siitähän tässä on kyse ja siitä kirjoitin. Jos oikeesti ajattelet noin ostat alennuskortin 0,25 euroa ja lähetät kummille, hyvää joulua tiinalta ja karilta!