Hirvittää suomenkielisten nuivat asenteet ruotsinkielisiä kohtaan
https://suomenkuvalehti.fi/mielipide/anna-lena-lauren-asenteet-suomen-o…
Milloin tulee ensimmäiset pogromit? Onko kukaan kiihkoilijoiden mielessä toteuttaa kristalliyö? Tätä on "pakkoruotsin" vastustamisen tulos!
Kommentit (178)
Vierailija kirjoitti:
Rannikkoruotsi on vitsaus, ei rikkaus. 🤗
Vai niin! Minä olen kotoisin ruotsinkieliseltä rannikolta suomenkielisestä kaupungista. Siellä ruotsia äidinkielenään puhuvat opettelivat jo lapsena puhumaan suomea ja erittäin mielellään.
Meillä oli hauskaa jo ennen kouluikää, kun puhuimme siansaksaa keskenämme ja nauroimme makeasti. Myöhemmällä iällä tutustuin kaupunkiimme tulleisiin umpiruotsalaisiin opiskelijoihin ja päätimme puhua sitä kieltä, jota kukin osaa, että keskusteluun ei tulisi vaivaannuttavia taukoja eli minä puhuin ruotsinkielisille suomea ja he taasen minulle ruotsia. Meillä oli hauskaa ja kumpikin oppi toisen puhumaa kieltä. Huumorin kukka se on kaunein kukka!
Vierailija kirjoitti:
Mitenkä nyt näin? Onhan meillä nykyään peräti ruotsinkielinen presidenttikin.
No en minä hänestä suuremmin pidä. Ihminen muiden joukossa se presidenttikin on. En ymmärrä, miksi jotain pressaa pitäisi kaikkien palvoa ja nuoleskella.
Vierailija kirjoitti:
Voi kyynel. Yhyy!
Ovatko ruotsalaiset rasistit ja kolonialistit pahoittaneet herkän sielunsa kun joku on ehkä jossain joskus mahdollisesti sanonut jotain nuivasti? Eikö ole palveltu herroja ruotsiksi?
Tämän järkyttävän kokemuksen rinnalla Ruotsin ja ruotsalaisten harjoittama 1000-vuotinen suomalaisten orjuuttaminen, alistaminen sekä kolonialismi ovat varmasti heidän mielestään mitättömiä pikku sattumuksia, jotka kalpevat ylivertaisen kansanosan, ruotsalaisten ja suomenruotsalaisten, kokemien huutavien vääryyksien rinnalla.
Ruotsalaisten meihin kohdistamat vääryydet ovat saaneet minut aidosti ja syvästi vihaamaan Ruotsia, ruotsalaisia ja suomenruotsalaisia. Hyi hitto och samma på svenska Fy fan!
RKP edustaa kolonialismin ja rasismin jatkuvuutta Suomessa.
Minulla on teille yksi kohtelias pyyntö. Jättäkää Suomi ja suomalaiset rauhaan ja muuttakaa takaisin esi-isienne maahan Ruotsiin. Emme jää kaipamaan.
Onko kukaan kiihkoilijoiden mielessä toteuttaa kristalliyö? Pitkään saa nasuPersu pitää provoaan tällä palstalla.
Ruotsalaiset kallonmittaajat ovat umpirasisteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai niin! Minä olen kotoisin ruotsinkieliseltä rannikolta suomenkielisestä kaupungista. Siellä ruotsia äidinkielenään puhuvat opettelivat jo lapsena puhumaan suomea ja erittäin mielellään.
Meillä oli hauskaa jo ennen kouluikää, kun puhuimme siansaksaa keskenämme ja nauroimme makeasti. Myöhemmällä iällä tutustuin kaupunkiimme tulleisiin umpiruotsalaisiin opiskelijoihin ja päätimme puhua sitä kieltä, jota kukin osaa, että keskusteluun ei tulisi vaivaannuttavia taukoja eli minä puhuin ruotsinkielisille suomea ja he taasen minulle ruotsia. Meillä oli hauskaa ja kumpikin oppi toisen puhumaa kieltä. Huumorin kukka se on kaunein kukka!
Ihanaa, että teillä on noin kansainvälistä ja akateemisen sivistynyttä pikku hassuttelua.
Eikö sinulla ole tullut kertaakaan mieleen, että tämä ihailemasi ruotsinkieli muistuttaa meitä edelleen Ruotsin harjoittamasta tuhatvuotisesta kolonialismista? Se on elävä monumentti suomalaisten kokemista vääryyksiksitä, jota ruotsalaiset ovat meihin kohdistaneet.
Siinä sinulle huumorin kukkaa.
Ruotsinkielisillä paremmat geenit. Oletko kateellinen?
Vierailija kirjoitti:
Ruotsinkielisillä paremmat geenit. Oletko kateellinen?
Malliesimerkki ruotsinkielisten ylemmyydentunnosta ja rotuerottelusta.
p.s Ei ole. En ole.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan kiihkoilijoiden mielessä toteuttaa kristalliyö? Pitkään saa nasuPersu pitää provoaan tällä palstalla.
Nyt kielikonemarkkinoille. On useita malleja jotka kääntävät suomeksi riittävällä tarkkuudella.
Ahvenanmaalla oli rikos jokin aika sitten, koska talkkunapussin kyljessä luki aineosat myös suomeksi. En tiedä onko enää. Oikeusjuttua siitä viriteltiin silloin jonkun ruotsinkielisen toimesta. Miten mahtoi asia päättyä, en muista.
Ei tarvitse katsoa kuin mitä Pohjanmaan hyvinvointialueella ruotsinkieliset puuhastelee, suljettu ainoa suomenkielinen vanhusten hoitola, terveyspalveluita heikennetään rajusti suomenkielisillä alueilla, ruotsinkielisten kuntien palveluihin ei kosketa.
Siihen on varaan kaksi syytä.
Suomenkielisten huonommuuden tunne, huono itsetunto, heikko menestys, lukihäiriö, ADHD, ylisukupolvinen palvelusväen luimisteleva asenne, umpimielisyys.
Toisaalta ruotsinkielisten parempi menestys ihan kautta linjan, kuppikuntaisuus, kotiinpäin vetäminen, omien sisäpiirien vaaliminen, bättre folk- asenne.
Älkää suotta kiistäkö selvää asiaa. Ongelman myöntäminen on ensimmäinen vaihe ongelman ratkaisemiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Diktaattoreita ei koskaan kiusaa alistamansa ryhmän nuivat asenteet itseään kohtaan. Samasta on kyse ruotsinkielisen pakkoruotsinkin kohdalla. Ei noita kiinnosta suomenkielisten asenteet vaan oma valtansa ja sen pysyvyys.
Toki kaikki diktatuurit kaatuu aikanaan, ja mitä isompi pakko, sitä isompi rytinäkin yleensä.
Ruotsinkielisillä ei ole mitään tekemistä diktatuurin kanssa. Sinä itsepäisesti kieltäydyt tajuamasta sitä tosiseikkaa, että ruotsinkieliset ovat lahjakkaampia ja älykkäämpiä kuin N-haploryhmän dna:ta kantava havumetsien suomalainen.
Ruotsinkieliset ovat geneettisesti käytännössä länsisuomalaisia, hyvä Freudenthal.
Eikö yhtään hirvita ruotsinkielisten nuivat asenteet suomenkielisiä kohtaan? Eikö edes epätasa-arvo koulutuspaikoissa ja niiden myötä työelämässä?
Eikö yhtään hirvitä se, kuinka suomenkieliset lapset halutaan pitää erillään ruotsinkielisistä?
Eikö yhtään hirvitä historiallinen ruotsinkielisten taakka?
Mitä mieltä AP olet siitä, että suomenkieliset saivat mahdollisuuden yliopisto-opintoihin myöhemmin kuin Amerikassa tummaihoiset henkilöt.
Ainut syy äänestää persuja olisi, kun varmasti pitäisivät lupauksensa lopettaa kaksikielisyys-ideologian ja poistaa pakkoruotsin. On irtisanottu yya-sopimus ja liitytty eu/nato, vielä on tämä viimeinen este Suomen todellisen itsenäisyyden tiellä. <3
Inhimillistä kärsimystä, eriarvoistavaa, apartheidin tyyppistä/rasististakin, valtavaa resurssien tuhlaamista koko touhu suomenkielisiä kohtaan. Ihmekös tuo, jos asenteet on _realistisia_. Tuossakin juuri näkyy oma elitistinen käsitys jostain parempirotuisuudesta, kun muka ollaan "nuivia".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Diktaattoreita ei koskaan kiusaa alistamansa ryhmän nuivat asenteet itseään kohtaan. Samasta on kyse ruotsinkielisen pakkoruotsinkin kohdalla. Ei noita kiinnosta suomenkielisten asenteet vaan oma valtansa ja sen pysyvyys.
Toki kaikki diktatuurit kaatuu aikanaan, ja mitä isompi pakko, sitä isompi rytinäkin yleensä.
Ruotsinkielisillä ei ole mitään tekemistä diktatuurin kanssa. Sinä itsepäisesti kieltäydyt tajuamasta sitä tosiseikkaa, että ruotsinkieliset ovat lahjakkaampia ja älykkäämpiä kuin N-haploryhmän dna:ta kantava havumetsien suomalainen.
No sittenhän ruotsinkielen voi vapaaehtoistuttaa läpi koko yhteiskunnan kouluista julkisen sektorin virkoihin, vai?
Lisäksi minulla on nuo ruotsinkielisten geenit joten selvästikin olen älyllisesti sinua neanderdal-suomal
Kommenttisi ei kovin älykkäiltä vaikuta.
Neanderthalihmisen geenejä on myös ruotsalaisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siinä huumorintaju on kovilla, kun umpisuomalaisessa kunnassa tuhlaat aikaasi ruotsinopiskeluun jota et elämässäsi koskaan tarvitse. Senkin ajan voisi opiskella jotakin tarpeellisempaa ja moitvoivampaa kieltä.
Miksi muuten ahvenanmaalaisilakaan ei tuota huumorigeeniä ole, että puhuisivat suomenkeileisten kanssa suomea? Tai, että edes haluaisivat oppia suomen kieltä?
Suomi on sivistymätön ja takapajuinen apar theid-maa, jossa kolonialismi ja eriarvoisuus edelleen jyllää. Asiaan ei tietenkään länsimaissa koskaan puututa, koska suomalaiset ovat väärää rotua eli eurooppalaisia. Saa vapaasti sortaa.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsalaiset kallonmittaajat ovat umpirasisteja.
Suostuihan nuo nyt palauttamaan ne kallot, joita olivat hautausmailta kaivelleet todistaakseen, että suomalainen on epäihminen :D Voi tsiisus! Ja näitä pitäisi edelleen palvoa ja paapoa.
Luulis vähän hävettävän, mutta ei. Edelleen vaan luullaan olevansa niitä parempia ihmisiä.
Voi kyynel. Yhyy!
Ovatko ruotsalaiset rasistit ja kolonialistit pahoittaneet herkän sielunsa kun joku on ehkä jossain joskus mahdollisesti sanonut jotain nuivasti? Eikö ole palveltu herroja ruotsiksi?
Tämän järkyttävän kokemuksen rinnalla Ruotsin ja ruotsalaisten harjoittama 1000-vuotinen suomalaisten orjuuttaminen, alistaminen sekä kolonialismi ovat varmasti heidän mielestään mitättömiä pikku sattumuksia, jotka kalpevat ylivertaisen kansanosan, ruotsalaisten ja suomenruotsalaisten, kokemien huutavien vääryyksien rinnalla.
Ruotsalaisten meihin kohdistamat vääryydet ovat saaneet minut aidosti ja syvästi vihaamaan Ruotsia, ruotsalaisia ja suomenruotsalaisia. Hyi hitto och samma på svenska Fy fan!