Miksi kaikki haluaa myydä asuntonsa voitolla?
Tätä minä oikeastaan ihmettelen, eikö ihmiset ajattele asiaa siten että jos maksoit asunnosta 80 000e ja myyt sen asunnon 60 000e, olet asunut siinä asunnossa 10 vuotta niin asuisitko vuokralla 166e/kk hinnalla missään?
Jokainen kun haluaa myydä asunnon vähintään sillä hinnalla mitä siitä maksoi tai voitolla niin sehän tarkoittaa sitä että asuntojen hinnat nousee.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Koska siitä saa rahaa
Ainoa tapa millä tuossa tienaa, on ostaa seuraavaksi pienempi, vanhempi, syrjäisempi tai muuttaa vuokralle.
Vierailija kirjoitti:
Oletko joku vtun tollo? Tappiollako se pitää myydä? Taidat olla oikein kunnon vassupaska joka ei tajua mistään mitään!
Joka kerta kun asunto myydään voitolla niin se tarkoittaa sitä että asuntojen hinnat nousee. Mikäs siinä jos ihmiset haluaa maksaa asumisesta aina vain enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Myydäänkö käytetty auto kalliimmalla kuin se oli ostaessa?
Saatetaan myydä. Joskus ihmiset myy kiireessä halvalla tai tuttava-alennuksella. Jos ostaja tulee katumapäälle, mutta on aikaa etsiä rauhassa uutta ostajaa, siinä saattaa tienata kivasti välissä.
Tähän se käytettyjen autojen kauppa perustuu ja tämän takia jotkut vaihtaa autoa koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei taida olla kovin viisas, kuka nyt asuntoaan tappiolla möisi.
Kyllä minä sen nyt tajuan että kukaan ei halua asuntoaan tappiolla myydä vaan jokainen haluaa voitolla myydä mutta tiedättekö te sitä että juuri tämän takia asuntojen hinnat nousee? Pankit tästä ihmisten ahneudesta vaan hyötyy koska pankit saavat enemmän korkotuloja.
Ap
Kyllä persusaastat on tolloja. Kaikki muukin nousee: ruoan hinta, palkat..
Vierailija kirjoitti:
Mutta tajuatteko sitä että aina kun myytte asunnon voitolla niin sen seuraavan asunnon hinta on myös korkeampi koska sen asunnon myyjä haluaa myös myydä asunnon voitolla.
Ja se seuraavan kämpän myyjäkö myy hyvää hyvyyttään tappiolla, jos minäkin olen tehnyt niin?
Kaikkien pitäisi sinun mukaan olla hyväntekijöitä ja myydä kämppä aina tappiolla eteenpäin?
Olen ihmetellyt samaa työnteossa.
Mä saan palkkaa käteen kympin tunti, mutta pomo laskuttaa asiakasta siitä mun työstä kolme kymppiä tunti.
Sikamaista!
Se mun työn tuotoshan vanhenee ja kuluu siinä välissä, että joku 8€ ihan Max 9€/h olis kohtuullinen hinta.
N39
Se on ihan normaalia että hinnat ja palkat nousee kokoajan. Miettikää että eurot kun tuli käyttöön niin palkat oli jotain 2000e/kk ja se oli jo hyvä palkka. Siihen en ota kantaa onko se kestävää kehitystä että kaikki vaan kallistuu ja palkat nousee koko ajan. Miettikää 50 vuoden päästä 5000e/kk on normaali palkka ja maito maksaa kaupassa 5e.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä minäkin haluaisin mieluummin myydä voitolla kuin tappiolla, vaikka ymmärrän kyllä pointtisi. Ihan vaan siksi, että enemmän rahaa itselle on kivempi kuin vähemmän rahaa itselle.
Hyi, rahanahneus ei kyllä yhtään kaunista
Asunto myydään markkinahintaan. Kalliimmalla tai halvemmalla. Jos kalliimmalla, myyjä kiittää.
Kysymyksessä on inflaatio, joka johtuu mm. palkkojen noususta.
Onko asunto enää yhtä hyväkuntoinen 10 vuoden jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Oletko joku vtun tollo? Tappiollako se pitää myydä? Taidat olla oikein kunnon vassupaska joka ei tajua mistään mitään!
Onpa typerä kommentti. No, näitä täysin alkuperäiskuntoisia asuntoja roikkuu myynnissä pitkään - kun hintapyynti on niin järjetön, että tarpeelliset remontit tekemällä rahaa on palanut yhtä paljon kuin täysin uuteen.
Autosta ei saa samaa kuin uutena ja ymmärrän, jos asunnostakaan ei saa. Se on sitä käytön tuomaa arvonalenemaa.
No en asuisi vuokralla 166 eurolla mutta ymmärrätkö sinä että siitä asunnosta on muitakin kuluja kuin arvon alenema? Todella erikoinen perustelu.
Asunnot myydään sijainnin, kunnon ja kulloisenkin markkinatilanteen mukaiseen hintaan. Oma tontti vaikuttaa myös hintaan positiivisesti.
Mikä se voitto tai tappio sitten on, sitä ei kukaan voi etukäteen tietää. Vanhemmillani oli asunto kasvukeskuksessa hyvällä paikalla, eli piti olla varma kortti. Olisi ollutkin, ellei sädesieni olisi salakavalasti tuhonnut koko rakennusta. Talo nurin ja tontti myyntiin. Loppusaldona oli plus miinus nolla. Eivät onneksi jääneet tappiolle kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mutta tajuatteko sitä että aina kun myytte asunnon voitolla niin sen seuraavan asunnon hinta on myös korkeampi koska sen asunnon myyjä haluaa myös myydä asunnon voitolla.
Sen seuraavan asunnon myyjä haluaa myydä asuntonsa voitolla, vaikka minä olisin myynyt omani tappiolla.
Minun asuntoni myyntihinta ei vaikuta siihen millä hinnalla muut ihmiset myyvät asuntonsa. Jokainen haluaa suurimman mahdollisen hinnan, vaikka minä ja pari muuta lahjoittaisi asuntonsa ilmaiseksi.
Ihan samaa tekevät kauppiaat. Myyvät tuotteita suurimmalla mahdollisella katteella.
Myynnissä voittaa vaan jos ei osta tilalle toista vastaavaa. Olen kyllä "voittanut" asuntokaupoilla 60 000€. Mutta nykyinen on 80 neliötä pienempi kun edellinen. Jäi rahaakin jäljelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa typerä kommentti. No, näitä täysin alkuperäiskuntoisia asuntoja roikkuu myynnissä pitkään - kun hintapyynti on niin järjetön, että tarpeelliset remontit tekemällä rahaa on palanut yhtä paljon kuin täysin uuteen.
Autosta ei saa samaa kuin uutena ja ymmärrän, jos asunnostakaan ei saa. Se on sitä käytön tuomaa arvonalenemaa.
Etkö saanut asuntolainaa, vai mikä sua asuntojen hinnoissa noin kovasti nyppii? Ei kenenkään ole pakko myydä asuntoansa tappiolla vain koska sinä haluat.
Onko ap kuullut inflaatiosta? Seuraava asuntoni on myös suurella todennäköisyydellä kalliimpi kuin nykyisempi. Mitä paremman hinnan saan, sitä hienommin voin itse asua, ja sitä vähemmän omaa rahaa tai lainaa pitää laittaa väliin.
Minua ei kiinnosta mitä omat talokauppani merkitsevät isomman mittakaavan asuntomarkkinoilla, kun omassa elämässäni kauppatilanne tulee vastaan ehkä enää max. 2-3 kertaa. Noilla kerroilla haluan tietysti maksimaaliset hillot, miten muutenkaan?
Siksi kannattaakin ostaa se uusi asunto kehittyvästä paikasta, jonka arvo nousee. Esim sellaisesta mihin tullaan rakentamaan raideliikennettä liki.