Haluaisin aloittaa lukemisharrastuksen mutta en pysty keskittymään mihinkään kirjaan??
Nuorena luin kyllä paljon, niin miten sitä ei muka aikuisena enää jaksa tai pysty?
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
Minulla oli vuosia sama ongelma. Luin vain 1-2 kirjaa vuodessa. Mutta sitten aloin taas lukea, nyt luen 5-8 romaania kuukaudessa. Valitettavasti en osaa antaa mitään neuvoa, koska en itsekään tiedä mikä muutoksen parempaan aiheutti. Ainoa muutos elämäntavoissa oli että olin puolisen vuotta aiemmin alkanut syödä runsaskuituisesti ja kasvis- ja kalapainotteisesti. Voiko ruokavalio vaikuttaa suoraan aivojen toimintaan?
Suolisto on ihmisen "toiset aivot", kyllä voi ja vaikuttaakin.
Ja osalla voi vaikuttaa keskittymiseen ajankohta. Onko helpompi keskittyä illalla sängyssä ennen nukkumaanmenoa. Toiselle ehkä päivällä pieni levähdystauko kirjan parissa sopii paremmin. Myös työmatkalla voi lukea, jos istut pidempään bussissa tai junassa.
Ja alkuun ei kannata liian pitkää aikaa ottaa kerrallaan, jos huomaa että ajatus karkailee. Ja puhelin siksi aikaa pois ja äänettömälle.
Kun pääsee lukemisen makuun niin sitä huomaa, että se on oikein rentouttavaa ja mukavaa puuhaa.
Tälläisena sadepäivänä on hyvä hetki ottaa kirja ja käpertyä sohvalle viltin alle lukemaan.
Itse en osaa keskittyä kirjan kuuntelemiseen. Pitää olla fyysinen kirja.