Apua toivon pikaista...
Olen aika onneton tämän tietokoneen kanssa ja mieheni on juuri työmatkalla ja rakas kolmevuotiaani sai tämän näytön isokokoiseksi enkä osaa nyt muuttaa sitä tavallisen kokoiseksi. Käynnistä valikkokin sanoo, että pienennä kuvakkeen, mutta mistä perskuleesta saan ne pieneksi. olen sammutanut konetta ja käynnistänyt uudelleen ja yrittänyt etsiä oikeaa kohtaa, mutta en vain näytä sitä löytävän!! Apua Please?????
Kommentit (6)
ctrl + miinus kyllä pienentää näytön fontin kokoa, mutta kun lekkelepöydänkin kuvakkeet ovat isoina ja siis kaikki näytöt (eli eivät siis mahdu kokonaisuudessaan ruudun näyttöön) jos painan tuota miinusta teksti tulee niin pieneksi, ettei siitä saa kunnolla selvää. Haluaisin palauttaa sen oikean suhteen tuohon näyttöruutuun. Tää on microsoft xp. Apuva vielä tarvitaan...
Siitä prosenttiluvusta voi säätää kokoa. Koita onnistuuko?
napsauta hiiren oikeaa painiketta ja valitse ominaisuudet. Sieltä löytyy näytön asetuksia. Muuta resoluutio suuremmaksi.
Nyt on taas koneen näytöt kunnossa. Todella se resoluution säätääminen auttoi. En sitä itse uskaltanu kokella, kun ajattelin, että siitä näyttö vain suurenee entisestään. Ja nyt on leikkelepöytäkin kunnossa (lue: työpöytä) ja voi mieskin tulla turvallisesti kotiin käyttämään nettiä ja ettei meidän 3-v joudu nettipelikieltoon ;-) mukavaa viikonloppua kaikille!
painaa Ctrl ja - (miinus)näppäin yhtä aikaa pohjaan. Meidän koneella ainakin se pienentää tekstiä.