Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksin joulun viettävät, mitä syötte jouluna?

Vierailija
11.12.2024 |

Asun kaukana sukulaisista, eikä uudessa kotikaupungissa ole sellaisia ystäviä, joiden luo mennä jouluna. Nyt mietin, että onko noloa ostaa yhdelle ihmiselle joulun pyhien ajaksi jouluruokaa? Ajattelin pientä valmiskinkkua tai jopa valmiiksi viipaloitua, valmisrosollia ja valmislaatikoita. Laatikoita ajattelin lämmittää pienen määrän kutakin kerrallaan. Niin ja graavilohta ajattelin tehdä, kuten myös rieskaa. Joulukoristeet olen jo laittanut, ihana tunnelma kuuluu yksinäisellekin. 

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan aina pikkukinkun, peruna- ja lanttulootaa.

Vierailija
2/74 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä vielä, päätän myöhemmin. Minulla on ollut noita perinteisiä jouluruokia, ja sitten jotain muuta mitä tekee mieli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten niin noloa? En ymmärrä.Yhdellehän sitä ostetaan, jos yksin vietetään.

Vierailija
4/74 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa? Kuka sitä edes tietää mitä sä kaupasta ostat ja syöt? Ja kuka aikuinen ihminen edes ajattelee tuollaista?

Vierailija
5/74 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatikot , paitsi ei maksalaatikko. Rosollia ja riisipuuro ja luumu- rusinasoppaa, muuten olisi kinkkua mutta en syö lihaa. Jouluvalot on joka ikkunalla . Ei kai yksinäisen ole kiellettyä joulua laittaa. Vai pitäisikö sitä vain ankeaa  oloaan tietensä vielä lisää ankeuttaa. Siihen en suostu..

Vierailija
6/74 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs noloa siinä nyt olisi? Sinkkuja on Suomi täynnä, jotka ostavat sinkulle sopivan verran ruokaa. Niin minäkin teen kuin sinäkin meinaat tehdä. Kymmenisen joulua on jo takana sinkkuna. Aina olen ostanut vain yhden pienen laatikon ja kinkkuviipaleita yms. pientä jouluksi. Syön siitä pikkulaatikosta kolme päivää, kun on muutakin ruokaa. Eli koko joulunpyhät se laatikko kestää. Joskus alussa tein sen virheen, että ostin liikaa, enkä sitten saanutkaan jotain lanttulooraa syötyä joulun jälkeen ja roskiin meni lopulta se ylimääräinen. Nykyään kaupat on hyvin aukikin myös jouluna. Saa sitä sitten lisää haettua, jos loppuisi kesken.

Vierailija
7/74 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välttämättä syö mitään koska ei ole rahaa. Kelan tuista ei tiedä kauanko kestää , minä 2 päivää sitten lähetin hakemuksen. Ostan sitten lanttulaatikkoa, kinkun, perunaa ja silliä jos toimeentulotuki tulee mutta viimeksi hakemuksessa meni 3 viikkoa ennen kun päätös tuli.

Vierailija
8/74 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En välttämättä syö mitään koska ei ole rahaa. Kelan tuista ei tiedä kauanko kestää , minä 2 päivää sitten lähetin hakemuksen. Ostan sitten lanttulaatikkoa, kinkun, perunaa ja silliä jos toimeentulotuki tulee mutta viimeksi hakemuksessa meni 3 viikkoa ennen kun päätös tuli.

Joulu on joka vuosi samaan aikaan. Mikset voi säästää sen verran, että pystyt edes ruokaa ostamaan? Itse en ole viettänyt joulua vuosikymmeniin, silti ostan joulun jälkeen alennuksella jotain jouluruokiakin.. 

Vierailija
9/74 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallista valmisruokaa syön.

Vierailija
10/74 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka joulu sama juttu. Hankin lattulaatikkoa ja kalkkunaa kylmänä. Jotain lisuketta. Voi olla perunalaatikkoakin, ehkä. Juusto kenties.

Vierailija
11/74 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunoita, silliä, punajuurilaatikkoa.

Vierailija
12/74 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soosia ja perunoita, ehkä pala possunpakaraa ja maksalaatikkoa.

Vierailija
13/74 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää syödä hyvää lohta paria eri sorttia ja silliä

Vierailija
14/74 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin.

Vierailija
15/74 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sattuu tekemään mieli.

Viime vuonna söin aattona jopa pakastepitsan, mutta muut päivät meni karkkia, suklaata, sipsiä ja jäätelöä yms. mässäten. Piparit taisivat olla jouluisin asia.

Ja joo, mulla on ongelma. Nykyään se onneksi loppuu viimeistään loppiaisena ja muuna vuonna ei tule sitten syötyä juuri mitään noista.

Vierailija
16/74 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä ilmaisia valmiiksitehtyjä jouluherkkuja laidasta laitaan. Kotona nukun.

-yökkö

Vierailija
17/74 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kanasuiikaleiiita ja riisiä ja vihanneksia. Pitää säästää rahaa joten syön noin 4 eurolla päivä.

Vierailija
18/74 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan tykännyt niistä perinteisistä jouluruoista, joten en syö mitään sellaista. Teen ihan tavallista ruokaa mitä muutenkin syön. Viiniä otan sen kanssa ja jotain jouluista makeaa päälle, konvehteja ja joulutorttua.

Vierailija
19/74 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nestemäinen ruokavalio on jouluna käytössä, enkä pilaa edes lasten joulua, kun yksin sitä vietän.

Vierailija
20/74 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkkua,perunalaatikko,porkkanalaatikko ja kylmäsavu lohta 

Näitä kun syön kolme päivää,niin riittää .....

Sitten taas vuoden kuluttua 🎅🤶

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme