Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksin joulun viettävät, mitä syötte jouluna?

Vierailija
11.12.2024 |

Asun kaukana sukulaisista, eikä uudessa kotikaupungissa ole sellaisia ystäviä, joiden luo mennä jouluna. Nyt mietin, että onko noloa ostaa yhdelle ihmiselle joulun pyhien ajaksi jouluruokaa? Ajattelin pientä valmiskinkkua tai jopa valmiiksi viipaloitua, valmisrosollia ja valmislaatikoita. Laatikoita ajattelin lämmittää pienen määrän kutakin kerrallaan. Niin ja graavilohta ajattelin tehdä, kuten myös rieskaa. Joulukoristeet olen jo laittanut, ihana tunnelma kuuluu yksinäisellekin. 

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmitin hernekeiton ja sotkin sekaan voideltuja ruisleivän palasia suoraan pakastimesta, niin pystyi syömään heti eikä tarvinnut odotella jäähtymistä. Maidon kanssa ja tietenkin ruisleipä -60% alesta. Oli hyvää ja halpaa.

Vierailija
62/74 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lainkaan noloa tehdä jouluruokia vain itselle. Jos siitä saa hyvää mieltä, niin tottakai. Itse olen nyt jouluna syönyt samoin kuin muinakin päivinä. Toki suklaata on tullut syötyä aika reippaasti, mitä en normiarkena tee.

Mietin kyllä pienen kinkun ja laatikoiden ostamista, mutta en sitten jaksanut panostaa tuotakaan vähää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin kinkkua ja laatikkoa.

Vierailija
64/74 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkkua, lanttulaatikkoa, rosollia, lasimestarinsilliä, smetanasilliä, graavilohta, mäti tykötarpeineen, vihersalaatti, tuorejuusto pippurinen, aura, ritari sekä joulutorttuja. Hedelmiä lisäksi. Lisäksi ostin vielä kissalle lihaa ja kalaa. Vaikka asun yksin niin syön jouluruokia jotka ovat osin hyviä mielestäni. Riisipuuro tai vaikkapa porkkanalaatikko jää väliin. Rosollia teen itse ja kinkkua ostan tiskistä aina noin 300g. 

Vierailija
65/74 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri söin rosollia kastikkeineen, lasimestarin silliä, saaristolaislimppua ja appenzelleriä. Kyytipoikana savuolut.

Syön jouluruoista niitä joista itse pidän, sillä tavoin valmistettuna kuin itse tykkään. En kaikkea kerralla, sillä en halua ähkyä. Tänään söin riisipuurolounaan, ja iltapalaksi otan ehkä graavilohta ja sienisalaattia ruislimpun kera. Tai, jos tekee makeaa mieli, paistan torttuja. Huomenna sitten kinkun ja laatikoiden vuoro, tapaninpäivänä ehkä lipeäkalan (jonka syön pekonin ja sinapin kanssa).

Vierailija
66/74 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en mitttään kun seuraavina päivinä saa hakea ruokajonosta joulukinkkuja, herkkuja ja pulkka täyteen laatikoita!

ei niitä välttis paljon tule jaettavaksi, ainakin meidän ässässä oli tänään puolen päivän maissa kaikki laatikot loppuunmyyty. Ehkä näitä on alettu tilaamaan vähemmän. Myös fazerin suklaarasiat on lähes kaikki loppu, toki niissä oli joku 3kpl 10e tarjous. Itse ostin possun ulkofilepihvejä ja saarioisten kermaperunoita, ne saa tänä vuonna riittää. En ole niin hurjasti varsinaisen jouluruuan fani eli ei haitannut että laatikot oli loppu. 

Vierailija
67/74 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole lainkaan noloa tehdä jouluruokia vain itselle. Jos siitä saa hyvää mieltä, niin tottakai. Itse olen nyt jouluna syönyt samoin kuin muinakin päivinä. Toki suklaata on tullut syötyä aika reippaasti, mitä en normiarkena tee.

Mietin kyllä pienen kinkun ja laatikoiden ostamista, mutta en sitten jaksanut panostaa tuotakaan vähää.

Ei sitä tarvitse edes laittaa millään tavalla. Liiteristä on koko joulukuun saanut kinkkua ja laatikoita rasioissa. Nyt joulun alla sieltä sai valmiin jouluaterian lämmitystä vaille valmiina.

Vierailija
68/74 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kinkkua, lanttulaatikkoa, rosollia, lasimestarinsilliä, smetanasilliä, graavilohta, mäti tykötarpeineen, vihersalaatti, tuorejuusto pippurinen, aura, ritari sekä joulutorttuja. Hedelmiä lisäksi. Lisäksi ostin vielä kissalle lihaa ja kalaa. Vaikka asun yksin niin syön jouluruokia jotka ovat osin hyviä mielestäni. Riisipuuro tai vaikkapa porkkanalaatikko jää väliin. Rosollia teen itse ja kinkkua ostan tiskistä aina noin 300g. 

No huh. Itse pystyn syömään noista vain riisipuuroa ja porkkanalaatikkoa. Ihmisten maut ovat omituisia.

Vierailija
69/74 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

65 jatkaa: Luin vasta jälkeenpäin aloituksen. Miksi olisi noloa ostaa (tai laittaa) jouluruokia, jos viettää joulua yksin? Jotakin kumminkin pitää syödä, niin voihan se olla jouluruokia, jos niistä pitää. Taas jos ei tykkää, niin yksin on vapaus syödä jotain muuta, kenenkään valittamatta.

Vierailija
70/74 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienen kulhollisen pikanuudeleita. Kruunaan ne ketsupilla.

Jälkiruoaksi kupillinen kahvia ja kolme-neljä palaa näkkileipää.

Ja tämä tarina on tosi!

Vierailija
71/74 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin lihapiirakkaa, perunasalaattia, juustoja, kirsikkatomaattia, rommikirsikka kakun ja viiniä. Riisipiirakoita ja keksejä juustoille. Mitään muuta kuin lihistä en ole vielä syönyt. Yksin. No kissan kanssa. 

Vierailija
72/74 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiansalaattia, perunalaatikkoa. Riisipuuroa

Vierailija
73/74 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteisiä jouluruokia syön.

Vierailija
74/74 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on minulla "joulupöydässä" kalkkunaa, perunaa, makaroonia ja pipareita. Meidän paikkakunnalla on tarjolla ilmainen jouluruokailu vähävaraisille, mutta siihen en kehdannut mennä, kun en ole vähävarainen, vaikka varmasti syntyy ruokahävikkiä.

Ajattelen aina ruokahävikin kautta. Mitä vähemmän ruokaa hävikkiin sitä parempi.