Yksin joulun viettävät, mitä syötte jouluna?
Asun kaukana sukulaisista, eikä uudessa kotikaupungissa ole sellaisia ystäviä, joiden luo mennä jouluna. Nyt mietin, että onko noloa ostaa yhdelle ihmiselle joulun pyhien ajaksi jouluruokaa? Ajattelin pientä valmiskinkkua tai jopa valmiiksi viipaloitua, valmisrosollia ja valmislaatikoita. Laatikoita ajattelin lämmittää pienen määrän kutakin kerrallaan. Niin ja graavilohta ajattelin tehdä, kuten myös rieskaa. Joulukoristeet olen jo laittanut, ihana tunnelma kuuluu yksinäisellekin.
Kommentit (74)
En tiedä vielä, päätän myöhemmin. Minulla on ollut noita perinteisiä jouluruokia, ja sitten jotain muuta mitä tekee mieli.
Siis miten niin noloa? En ymmärrä.Yhdellehän sitä ostetaan, jos yksin vietetään.
Noloa? Kuka sitä edes tietää mitä sä kaupasta ostat ja syöt? Ja kuka aikuinen ihminen edes ajattelee tuollaista?
Laatikot , paitsi ei maksalaatikko. Rosollia ja riisipuuro ja luumu- rusinasoppaa, muuten olisi kinkkua mutta en syö lihaa. Jouluvalot on joka ikkunalla . Ei kai yksinäisen ole kiellettyä joulua laittaa. Vai pitäisikö sitä vain ankeaa oloaan tietensä vielä lisää ankeuttaa. Siihen en suostu..
Mitäs noloa siinä nyt olisi? Sinkkuja on Suomi täynnä, jotka ostavat sinkulle sopivan verran ruokaa. Niin minäkin teen kuin sinäkin meinaat tehdä. Kymmenisen joulua on jo takana sinkkuna. Aina olen ostanut vain yhden pienen laatikon ja kinkkuviipaleita yms. pientä jouluksi. Syön siitä pikkulaatikosta kolme päivää, kun on muutakin ruokaa. Eli koko joulunpyhät se laatikko kestää. Joskus alussa tein sen virheen, että ostin liikaa, enkä sitten saanutkaan jotain lanttulooraa syötyä joulun jälkeen ja roskiin meni lopulta se ylimääräinen. Nykyään kaupat on hyvin aukikin myös jouluna. Saa sitä sitten lisää haettua, jos loppuisi kesken.
En välttämättä syö mitään koska ei ole rahaa. Kelan tuista ei tiedä kauanko kestää , minä 2 päivää sitten lähetin hakemuksen. Ostan sitten lanttulaatikkoa, kinkun, perunaa ja silliä jos toimeentulotuki tulee mutta viimeksi hakemuksessa meni 3 viikkoa ennen kun päätös tuli.
Vierailija kirjoitti:
En välttämättä syö mitään koska ei ole rahaa. Kelan tuista ei tiedä kauanko kestää , minä 2 päivää sitten lähetin hakemuksen. Ostan sitten lanttulaatikkoa, kinkun, perunaa ja silliä jos toimeentulotuki tulee mutta viimeksi hakemuksessa meni 3 viikkoa ennen kun päätös tuli.
Joulu on joka vuosi samaan aikaan. Mikset voi säästää sen verran, että pystyt edes ruokaa ostamaan? Itse en ole viettänyt joulua vuosikymmeniin, silti ostan joulun jälkeen alennuksella jotain jouluruokiakin..
Ihan tavallista valmisruokaa syön.
Joka joulu sama juttu. Hankin lattulaatikkoa ja kalkkunaa kylmänä. Jotain lisuketta. Voi olla perunalaatikkoakin, ehkä. Juusto kenties.
Perunoita, silliä, punajuurilaatikkoa.
Soosia ja perunoita, ehkä pala possunpakaraa ja maksalaatikkoa.
Riittää syödä hyvää lohta paria eri sorttia ja silliä
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin.
Mitä sattuu tekemään mieli.
Viime vuonna söin aattona jopa pakastepitsan, mutta muut päivät meni karkkia, suklaata, sipsiä ja jäätelöä yms. mässäten. Piparit taisivat olla jouluisin asia.
Ja joo, mulla on ongelma. Nykyään se onneksi loppuu viimeistään loppiaisena ja muuna vuonna ei tule sitten syötyä juuri mitään noista.
Töissä ilmaisia valmiiksitehtyjä jouluherkkuja laidasta laitaan. Kotona nukun.
-yökkö
Syön kanasuiikaleiiita ja riisiä ja vihanneksia. Pitää säästää rahaa joten syön noin 4 eurolla päivä.
Mä en ole koskaan tykännyt niistä perinteisistä jouluruoista, joten en syö mitään sellaista. Teen ihan tavallista ruokaa mitä muutenkin syön. Viiniä otan sen kanssa ja jotain jouluista makeaa päälle, konvehteja ja joulutorttua.
Nestemäinen ruokavalio on jouluna käytössä, enkä pilaa edes lasten joulua, kun yksin sitä vietän.
Kinkkua,perunalaatikko,porkkanalaatikko ja kylmäsavu lohta
Näitä kun syön kolme päivää,niin riittää .....
Sitten taas vuoden kuluttua 🎅🤶
Itse ostan aina pikkukinkun, peruna- ja lanttulootaa.