Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksin joulun viettävät, mitä syötte jouluna?

Vierailija
11.12.2024 |

Asun kaukana sukulaisista, eikä uudessa kotikaupungissa ole sellaisia ystäviä, joiden luo mennä jouluna. Nyt mietin, että onko noloa ostaa yhdelle ihmiselle joulun pyhien ajaksi jouluruokaa? Ajattelin pientä valmiskinkkua tai jopa valmiiksi viipaloitua, valmisrosollia ja valmislaatikoita. Laatikoita ajattelin lämmittää pienen määrän kutakin kerrallaan. Niin ja graavilohta ajattelin tehdä, kuten myös rieskaa. Joulukoristeet olen jo laittanut, ihana tunnelma kuuluu yksinäisellekin. 

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä vielä. Voisihan sitä tehdä vaikka lasagnea.

Vierailija
22/74 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En välttämättä syö mitään koska ei ole rahaa. Kelan tuista ei tiedä kauanko kestää , minä 2 päivää sitten lähetin hakemuksen. Ostan sitten lanttulaatikkoa, kinkun, perunaa ja silliä jos toimeentulotuki tulee mutta viimeksi hakemuksessa meni 3 viikkoa ennen kun päätös tuli.

Mene töihin.

Vaikka menisikin niin ei sitä palkkaa jouluksi ehdi saada, ääliö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalit jouluruoat itse valmistettuna, mutta pienempinä määrinä. perunalaatikon ostan. Pöydässä on:

graavilohi

mätimousse

perunat

kinkku

lanttulaatikko, perunalaatikko

rosolli + kermavaahto

jälkkäriksi joku joulukakku tai luumukiisseliä

sitten aterialta jäänyttä kuoharia voi litkiä leffojen tai kirjan ohessa

Vierailija
24/74 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En välttämättä syö mitään koska ei ole rahaa. Kelan tuista ei tiedä kauanko kestää , minä 2 päivää sitten lähetin hakemuksen. Ostan sitten lanttulaatikkoa, kinkun, perunaa ja silliä jos toimeentulotuki tulee mutta viimeksi hakemuksessa meni 3 viikkoa ennen kun päätös tuli.

Mene töihin.

Vaikka menisikin niin ei sitä palkkaa jouluksi ehdi saada, ääliö.

Myy kesällä tekemääsi lakkahilloa, joulun alla menee hyvin kaupaksi. 

Vierailija
25/74 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti pizzaa, en ole vielä päättänyt.

Vierailija
26/74 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miten niin noloa? En ymmärrä.Yhdellehän sitä ostetaan, jos yksin vietetään.

Kaupassa varmasti tietävät, että siinä yksineläjä ostaa jouluruokaa. 🙂

Vierailija
27/74 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkkua, porkkana-ja lanttulaatikkoa, graavi-ja kylmäsavulohta, purkkiherneitä, sienisalaattia, suklaata.

Vierailija
28/74 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn puolesta tulee syötyä joululounaita aivan tarpeeksi.  Jouluna uuniin menee lohi.

Vierailija
29/74 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä minua ole koskaan mietityttänyt mitä muut ostoksista tai syömisistäni ajattelevat. Kehoitan sinuakin ap kasvattamaan itsevarmuutta, siitä on elämässä hyötyä. 

Vierailija
30/74 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persettä

Vierailija
31/74 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten niin noloa? En ymmärrä.Yhdellehän sitä ostetaan, jos yksin vietetään.

Ja tämä kiinnostaa ketä? Niitä tuhansia muita jotka käyvät samana päivänä ostamassa samoja ruokia samasta kaupasta?

Vierailija
32/74 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä kiinnostaa ketä? Niitä tuhansia muita jotka käyvät samana päivänä ostamassa samoja ruokia samasta kaupasta?

Et siis ymmärtänyt...

Vierailija
33/74 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs noloa siinä on? Tänä jouluna menen sukuloimaan, mutta kun olen viettänyt joulua kotona paistan pienen kinkun, teen ihan juureksista lähtien paria laatikkoa ja leivon saaristolaisleipää (osa pakastimeen, mutta leipä säilyy hyvin ja on herkkuani). Etikkakurkkua ja -punajuurta on muutenkin aina kaapeissa. Keittää vaikka yhden porkkanan ja lisää muut tykötarpeet. Kaloja olen ostanut valmiina useaa lajia. Kukkaro kiittää, kun pienet määrät riittävät. Piparkakkuja, juustoja, suklaata ja juomia. Paketti voitaikinalevyjä pakkaseen. Samalla kun uunia lämmittää, voi paistaa pari joulutorttua ja osan jättää myöhemmin vaikka pasteijoiden tekoon.

Vierailija
34/74 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ainakin näitä:

Saarioisten porkkanalaatikko

Saarioisten lanttulaatikko

Saarioisten rosolli

harmaasuolattuja kinkkusiivuja

Vierailija
35/74 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viettäisin joulua yksin, pöydässä olisi vain suosikkijouluruokiani: kinkkua (ostaisin ehkä paketin valmiita viipaleita, vaikka tykkään siitä tuoksusta, mikä kinkunpaistosta tulee kotiin), savulohta, imellettyä perunalaatikkoa (itse tehty), italiansalaattia, suolakurkkuja... Siinäpä ne, itse asiassa. Jälkkäriksi suklaamousse, posset tai itse tehtyjä makeisia, tai jos haluaisin hurjastella, kaikkia noita. Juomana ehkä joku kaiken kanssa sopiva punaviini tai ihan vain kivennäisvesi.

Noita vetäisin koko joulun ihan tyytyväisenä, aamupalaksi riisipuuroa ja luumukiisseliä, naposteluun suolapähkinöitä, rusinoita ja vähän juustoja. 

Mitä noloa siinä on, että ostaa ja laittaa jouluruuat vain itselleen? Eikö ap:n mielestä yksinasuvalla ole oikeutta viettää joulua?

Vierailija
36/74 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö varsinaista jouluruokaa, mutta jotain parempaa kuitenkin kun tavallisesti. Tapaksia, kylmäsavulohta kurottavia katkarapuja esim.  Saatan tosin ostaa välillä kinkun joulun jälkeen tarjouksesta.

Vierailija
37/74 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä harkitsen seitankinkkua ja tofua sinappihunnulla. 🤔

Vierailija
38/74 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä harkitsen seitankinkkua ja tofua sinappihunnulla. 🤔

Ainiin ja porkkalaa, unohtui

Vierailija
39/74 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tosi noloa

Vierailija
40/74 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisipuuroa, lanttulaatikkoa, perunalaatikkoa, rosollia, salaattia.Teen nuo itse. Lisäksi ostan savukalaa ja valmiita kinkkusiivuja.