Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka hyvilläsi olisit 50e lahjakortista kauppaan?

Vierailija
11.12.2024 |

Saahan tuolla jo ihan kivasti ruokaa jos ei kalleinta ota.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tykkäisi, en tarvitse almuja, pystyn itse maksaa ruokani. Olisi mauton loukkaus suorastaan.

Vierailija
42/58 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä hyvä lahja. Otan paljon mieluummin kuin sitä joulukrääsää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisareni juuri eräänä päivänä kertoili, kuinka saa jouluksi useammastakin paikasta avustusrahaa ja lahjakortteja.  Hän ei ole koskaan eläissään tehnyt oikeita töitä, vaan elänyt tukien varassa.  En voinut olla tuntematta pientä kateutta ja kitkeryyttä.  Olen koko ikäni tehnyt ahkarasti töitä, yli 40 vuotta.  Saan nyt sen verran eläkettä, että en saa lanttiakaan mitään tukiaisia.  Eläke menee pakollisiin laskuihin ja kuluihin.  Elän hyvin tarkan markan mukaan, mutta mitään ylimääräistä en voi hankkia.  Ruokaa ostan tarkasti harkiten.  Sukulaiset odottavat lahjoja, mutta mistä minä niitä maksaisin.

On todella nurinkurista, että tukien ja avustusten varassa eläminen on leveämpää kuin eläkkeen tai pienen palkan varassa kituuttavien.

Vierailija
44/58 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietysti vähän että mihin kauppaan. Mihinkään erikoisliikkeeseen tyylin Karjalan kitarakauppaan ei oikein kiinnostaisi kun en kitaraa edes soita, ja taitaa semmoiset maksaakin melkoisesti enemmän, eikä ole sillain tarvetta plektroillekaan. 

Vierailija
45/58 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokisin, että joku muu tarvitsisi sitä varmasti minua enemmän. Lahjoittaisin sen siis eteenpäin, jos se ei loukkaisi lahjan antajaa.

Vierailija
46/58 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortti ruokakauppaan olisi todella mieluinen lahja vaikka olisi vähemmän kuin tuo 50e. :)

Vierailija
47/58 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillähän saa yksineläjä viikon ruoat.

Vierailija
48/58 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismaan, Cittariin lahjakortti, mikä sen ihanampaa. Tai vaikka kampaajalle jos tietää missä toinen yleensä käy.  Ainakin nuo paljon mieluummin, kuin jonkun astian tai muumimukin..

Vierailija
49/58 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulle kelpaisi! Jos ei nyt ihan välttämättä ruokaan tarvitse, niin jos se on K- tai S-ryhmän lahjakortti, niin saahan sillä Cittarista tai Prismasta muutakin kuin ruokaa, voisin ostaa esim. joulukukan, nätit servietit, jouluvalot ja sähköhammasharjan. Tai voisin ostaa jouluksi jotain vähän parempaa ruokaa, mitä ei muuten ehkä raaskisi ostaa, esim. erikoiskahvia, muikunmätiä, tuoreita mansikoita ja hyviä juustoja. 

Mistäs löydät viidenkympin sähköhammasharjan? :D Listasi on HIEMAN epärealistinen-

Prismasta ainakin saa. Halvin Jordan sähköhammasharja on 22,95 euroa. Onhan niitä kalliimpiakin, mutta ei välttämättä liikaa kannata maksaa. Esimerkiksi Oral-B Sähköhammasharja Vitality Pro Blue testivoittaja #1, 34,95 euroa. 

Vierailija
50/58 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulle kelpaisi! Jos ei nyt ihan välttämättä ruokaan tarvitse, niin jos se on K- tai S-ryhmän lahjakortti, niin saahan sillä Cittarista tai Prismasta muutakin kuin ruokaa, voisin ostaa esim. joulukukan, nätit servietit, jouluvalot ja sähköhammasharjan. Tai voisin ostaa jouluksi jotain vähän parempaa ruokaa, mitä ei muuten ehkä raaskisi ostaa, esim. erikoiskahvia, muikunmätiä, tuoreita mansikoita ja hyviä juustoja. 

Mistäs löydät viidenkympin sähköhammasharjan? :D Listasi on HIEMAN epärealistinen-

Ei ole ollenkaan epärealistinen. Esimerkiksi House valosarja 3,50 + Jordan sähköhammasharja 22,95 + Lautasliinat Magic Winter 2,25  - jää vielä 21,30 joulukukkaan. Ja riittää mansikoihinkin.

Vierailija
51/58 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan joka joulu vuokralaiselleni 50e lahjakortin S-kauppaan, en tiedä onko tykännyt vai ei

Vierailija
52/58 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu antajasta. Jos joku persoonaton työnantaja, kuten lunta, niin ok.

Joltain tutulta tai sukulaiselta loukkaus.

Vierailija
53/58 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edit: kunta

Vierailija
54/58 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilahtuisin. Olen köyhä kuin kirkonrotta. Exälle annan yleensä just tuollaisen lahjakortin joululahjaksi. Hän asuu tuetusti ja saa käyttöönsä vain muutaman kympin/kk.

Vierailija
55/58 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä lahjakortti. Ja nuo S- tai K-ketjun lahjakortit käyvät muuhunkin kuin ruokakauppaan. 

Vierailija
56/58 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein mukava lahja olisi. Ruokakauppa tosin vähän tylsä, näin miehenä arvostaisin esim Motonetin, Bilteman tai Gigantin, Verkkokaupan lahjakorttia.

Naisena mietin samaa, listalle voisin lisätä Kärkkäisen. Ruokakauppa olisi aidosti tylsä vaihtoehto, mutta Puuilo on täynnä asioita, joista en ole edes tiennyt.

Jos et ole niistä Puuilon kamoista "edes tiennyt" et niitä myöskään tarvitse. 

Mikusta S/K olisi erinomainen valinta koska ihan jokainen meistä syö. Sillä voi sitten ostaa joko ruokia tai ko kaupoista vaatetta, leluja, kirjoja, lankoja, grillivälineitä, luistimet jne mitä sattuu tarvelistalla olemaan ja käyttää sitten vaikka sen 50€ säästön haluamassaan ravintolassa/hierojalla/kampaajalla/harrastekaupassa jne.

Toki sanon aina kaikille sydämestä, etten tarvitse mitään, säästä rahasi muuhun, mutta koska minäkin syön olisi tuo ruokakaupan lahjakortti oikein hyvä valinta 🤷. 

Ja itse ostan vastaavasti suvun opiskelijoille vastaavia lahjakortteja - tai esim "ämpärin täynnä erilaisia maustekastikkeita" tmv erittäin käytännöllistä. Ovat aina ainakin osanneet kiittää.

Vierailija
57/58 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska yleisesti ei mene niin älyttömän hyvin, ollaan jo pidempään käytetty vähän enemmän rahaa.

Meillä on 2 huonetta vuokrattuna ja toinen antaa aina lähtiessään 100 e. Käytämme tämän aina lauantaisin ruokaa. Pyritään ostaa kotimaista, mm leivät alueen leipomon jne.

Ennen ostin mm Pirkka kaurahiutaleita, nyt Alkua, rahaa meneekin.

Lahjakortti saa minut ostamaan jotain, mitä ei ehkä muuten olisi varaa, tai en raastisi

Vierailija
58/58 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin sen jollekin vähävaraiselle, itse pärjään ilmankin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi