Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muut työttömät, milloin luovuitte ns. normaalista päivärytmistä?

Vierailija
11.12.2024 |

Viidettä kuukautta työttämänä. Minulla on tähän asti ollut ns. normaali päivärytmi, mutta tänään tässä ajattelin, että mitä väliä. Ihan sama, milloin työhakemuksia kirjoitan, onko se päivä vai yö. Voin katsoa leffoja aamuyölle ja nukkua iltpäivään, jotta ei ole niin pitkä aika odotella, että ystävät pääsee töistään ja ehtivät tavata (lounailla ei ole vara käydä). 

Eli, pidättekö te muut yllä päivärytmiä: aamukahvit, hakemuksia, lounastauko, kouluttautumista/lisää hakemuksia, harrastukset/ulkoilut "vapaa-aikaa"?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun normaali päivärytmi on se, että herään joskus klo 10-11 maissa. En näe mitään järkeä rikkoa kroppaani heräämällä väkisin kukonlaulun aikaan.

Vierailija
2/42 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä herätystä ja herään aika eri aikoihin, välillä jo klo 7 ja välillä vasta klo 11. 

Hakemuksia lähetin alkuun 10-15/kk, mutta nyttemmin vain sen 4, mitä vaaditaan. Jää enemmän aikaa tehdä omia juttuja, kun ei se hakemuksiin käytetty aika kuitenkaan tuota mitään tulosta. 

Sen verran kuitenkin viikkorytmiä pidän, että viikonloput on viikonloppuja, silloin en tutki mahdollisia työmahdollisuuksia, enkä edes avaa linkkaria yms. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovuin siitä jo yli kymmenen vuotta ennen työttömyyttä, kun tein yötyötä. Mitäpä sitä näin työttömänäkään muuttamaan?

Vierailija
4/42 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun rytmi vaihtelee. Voin herätä  viideltä aamulla tai kymmeneltä. Yleensä lähden aamuisin siikaa onkimaan ja herään aikaisin. Ny on vaan pimeetä puoli 9 asti aamulla joten herään siinä kasin aikaan. Kävin salilla niin menin saliille aina kuudelta aamulla monta vuotta. Keväsin kun on aikaisemmin valoisaa niin herään aikaisin.

Vierailija
5/42 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vuorokausirytmi on luonnostaan aamunvirkku, illantorkku. Ei mitään syytä muuttaa sitä.

Vierailija
6/42 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luovu, kun luopuu rytmistä, heikentää vaan omaa elämänlaatua.

Vierailija
7/42 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisimmän työttömyyskauden alkaessa ensimmäisenä työttömyyspäivänä. En näe mitään syytä pitää väkisin jotain tiettyä toisen keksimää rytmiä yllä. Jos/kun saan töitä tai on vaikka joku pakollinen meno itselleni huonoon aikaan, niin pystyn kyllä aivan hyvin huolehtimaan niistä vaikka "epänormaalin" rytmin vuoksi unet jäisivät yhtenä yönä lyhyiksi tai olemattomiksi, illalla nukuttaa aikaisin sen jälkeen ja tadaa rytmi korjattu. Tällä hetkellä rytmini vaihtelee, joskus saatan herätä vaikka 10 aamulla ja joskus 18 illalla.

Vierailija
8/42 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HAHHAH!! bää🐑

Vierailija
9/42 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rytmistä vai aamulla heräämisestä? Kummallisen monen mielestä esim. säännöllinen 06-15 nukkuminen ei ole rytmi, mutta tasan yhtä säännöllinen 21-06 nukkuminen taas on. Miksi?

Vierailija
10/42 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun normaali päivärytmi on se, että herään joskus klo 10-11 maissa. En näe mitään järkeä rikkoa kroppaani heräämällä väkisin kukonlaulun aikaan.

Tämä selvä, rekrymme kiittää tästä vastauksesta ja mahdollisesti palaamme asiaan (ei tällä kertaa viestillä).

Vierailija
11/42 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama rytmi mulla on suunnilleen nyt kuin työssä käydessäkin. Tai aamuisin tulee tietenkin noustua vähän myöhemmin mutta yleensä nousen kuitenkin joskus 8 jälkeen. Valoisaan aikaan tuntia aikaisemmin. Nukkumaan menen puolen yön molemmin puolin, usein lähempänä klo 01.

Koska tässä ei olla kelloon sidottuja niin selaan työpaikkoja ja teen hakemuksia miten sattuu. Haen kaikkia itseä kiinnostavia paikkoja joita voisin ajatella tekeväni oli ne oman alan paikkoja tai ei. Haettua tulee vähintään pakolliset neljä yleensä enemmän. Pelkästään työpaikkoihin tutustuminen  on aikaavievää, samoin hakemusten tekoon kuluu aikaa. Itse en laita copy-pastella hakemuksia vaan käytän aikaa jokaiseen. 

Pyrin käyttämään 10h viikossa verkko-opintoihin. 

Vierailija
12/42 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä selvä, rekrymme kiittää tästä vastauksesta ja mahdollisesti palaamme asiaan (ei tällä kertaa viestillä).

En ymmärrä tämän kommentin pointtia. Voitko vähän avata?

Vierailija
13/42 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollut mitään normaalia päivärytmiä koko edellisen työpaikan aikana (20 vuotta), joten samalla mennään nytkin.

Vierailija
14/42 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosikaudet olen tehnyt töitä rytmillä 6kk ja sitten taas 6kk työttömänä. Ja joka kerta sama homma, viikko menee "yhteiskuntasopivalla" rytmillä ja sitten taas luistaa automaattisesti luontaiseen omaan rytmiin eli unta noin 04.00-11.30. 

Vierailija
15/42 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollu ihan kohta vuoden työttömänä. Oon aina ollut iltavirkku. Menen nukkumaan 2-3 aikaan yöllä ja herään 10:30-12 välillä. Haluaisin kyllä muuttaa unirytmiäni paremmaksi. Viikonloppuisin en etsi töitä. Arkisin melkein joka päivä. Nyt töitä on vielä huonommin tarjolla joten parina päivänä viikossa katselen ilmoituksia.

Vierailija
16/42 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se muuttuu automaattisesti vähän miten sattuu. Kun ei tarvitse herätä joka aamu kuudelta nukkuaan meno saattaa venähtää ja sitten tulee valvottua pidempään ja noistua myöhemmin. Sitten taas palaa ns. normaali rytmi ja sitten se taas venähtää. Tietty olisi hyvä pitää sama vuorokausirytmi jatkuvasti mutta päivät tulevat todella pitkiksi jos herää kuudelta aaamulla eikä ole mitään tekemistä.

Vierailija
17/42 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti ensimmäisenä päivänä

Vierailija
18/42 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luontaisen unirytmin noudattaminen parantaa unen laatua ja sitä kautta muutakin elämänlaatua.

Vierailija
19/42 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ollu ihan kohta vuoden työttömänä. Oon aina ollut iltavirkku. Menen nukkumaan 2-3 aikaan yöllä ja herään 10:30-12 välillä. Haluaisin kyllä muuttaa unirytmiäni paremmaksi. Viikonloppuisin en etsi töitä. Arkisin melkein joka päivä. Nyt töitä on vielä huonommin tarjolla joten parina päivänä viikossa katselen ilmoituksia.

Tuo mitä ilmeisemmin on kehollesi paras unirytmi. Miksi sitä pitäisi muuttaa?

Vierailija
20/42 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti ensimmäisenä päivänä

Samoin. Heti irtisanomisaikana kun työvelvoite loppui. Mikä se sellainen normaali päivärytmi edes on? Työtä tehdään niin eri tavoilla, eri aikoina ja nykyään vielä eri aikavyöhykkeilläkin.